Nou mensen, de eerste helft zit eronder! de cabine staat 3" hoger. Het bakkie moet ook nog maar ik wacht even beter weer af of tot er een overdekt plekkie beschikbaar is. Hij past thuis niet meer de schuur in nu

Om te beginnen het grilletje gedemonteerd om bij de voorste 2 bevestigingspunten te kunnen komen.

De kap om de koelfan los, deze moest wat verzaagd worden zodat de fan niet aanloopt na de verhoging.

De stuurstang is telescopisch en hoef je weinig aan te doen, enkel even de borging uitboren zodat hij uit kan schuiven.

Schakelstangetje naar je automaat toe moet los en moet je een stukje tussen lassen.

In principe zijn dit de enigste onderdelen die los moeten voor je kunt gaan verhogen. Tijdens het opkrikken natuurlijk wel even kijken of er niet ergens een slangetje of kabeltje knel komt te zitten o.i.d.
De hele cabine staat maar op 6 punten vast aan het chassis, deze moet je eerst alle 6 oplossen. Ging bij mij vrij makkelijk, zat allemaal niet heel erg vastgeroest. Had wel een paar dagen voordat ik begon alles al eens even ingespoten met WD40. Vervolgens kun je aan de bijrijderskant beginnen met het opkrikken, 3 bevestigingspunten helemaal los maken en dan door krikken tot de verhogingsblokjes er tussen passen. daarna de bouten er door maar niet aandraaien.

Dit ging allemaal heel soepel, met 1,5 uur had ik de bijrijderskant eronder zitten en kon ik door naar de bestuurderskant. Zelfde verhaal, ik had alleen de pech dat er toch wat was verschoven en dat ik de bouten niet voorgaats kreeg. dat heeft wat tijd gekost om op te lossen maar uiteindelijk zaten ook aan deze kant alle 3 de blokken eronder.
Alle bouten kun je nu definitief vastzetten en borgen met locktite, fankap in aangepaste vorm weer terug plaatsen en de het stangetje naar de automaat er weer tussen zetten.
Al met al viel het me alles mee en was het uiteraard tijd voor een proefritje
Was te verwachten uiteraard maar zo'n verhoging komt de wegligging niet echt ten goede

maar alles werkt weer in ieder geval.
Nu dus het bakkie nog omhoog en dan zit de liftkit eronder. vervolgklusjes worden dan het aanpassen van de bumpers, de tank omhoog en ik wil even wat sidepipes maken want dat stapt toch wat makkelijker in met die korte pootjes van mij
wordt vervolgd....