Dat ik de blazer net had heb ik er wat mee rond zitten te crossen bij ons in het land, lekker blubberen zeg maar

. Maar toen bleek ineens de versnellingsbak te lekken.

Bleek er een oude scheur in het huis te zitten die ze met weet ik veel wat voor rotzooi dicht hadden gesmeerd wat het dus begaf.

Heb nog geprobeerd de scheur te lassen maar dit viel pittig tegen terwijl de bak er nog onder zat. Later bleek dat de bak goed om zeep was geholpen. De brokken aluminium kon ik er uit pakken. Volgens mij heeft er iemand geprobeerd om hem rijdende weg in zijn parkeerstand te zetten en ja dat moet er wat barsten hè

Oude bak met scheur.

Dus maar besloten om een andere bak te zoeken en dan die maar te reviseren. Bak gevonden voor weinig, bleek ook wel weer waarom.

Probeerde de koppelomvormer er af te halen maar er zat zeer weinig beweging in.
Dus toen het voorste deel van de koppelomvormer er af geslepen om te kunnen zien wat er aan de hand was. Er was een lager in de koppelomvormer gesneuveld en deze had de spline as verampeneerd waardoor die er niet af kon. Links boven is ook nog te zien dat er een oor afgebroken was van de bak. Oor heb ik maar van de gescheurde bak geslepen en vervolgens aan deze gelast.

Trekkertje er aan gemaakt om de koppelomvormer er af te krijgen.

Bak open.

Doolhof.

Toen de bak helemaal uit elkaar was deze schoon gespoten en geborsteld.

Verflaagie er over.

Weer opbouwen.

As overgezet uit de gescheurde bak.

Pomp uit elkaar. Rechts boven alle oude platen.

Hier de tandwiel pomp.

Nieuwe pakking.

Valve body uit elkaar.

En een mooi nieuw oliepannetje.

Wachtend op de bak.

Beetje hulp, je hebt maar 1 rug.

Mooi op zijn plek.