Het is nu vr jun 07, 2024 12:59

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 78 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo feb 08, 2015 9:10 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 23, 2008 2:45
Berichten: 4695
Woonplaats: http://www.usa2ned.com/
Goed bezig :wink:

_________________
Groet Hans, http://www.usa2ned.com, HET adres voor al je export uit heel Amerika!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za feb 14, 2015 0:23 
Offline
Trucker

Geregistreerd: zo jan 25, 2015 21:59
Berichten: 75
Dank je!

Zo, gisteren eindelijk de stuurpomp binnen:

Afbeelding

Afbeelding

Samen met wat andere spullen vanavond weer naar de werkplaats:

Afbeelding

Heb inmiddels ook een kap voor de koppelomvormer, ligt in de doos. Dank je Chucky! :) (van het AAp forum). Ook de bougies zijn binnen en samen met de spullen die ik al had in een doos gepleurd en meegenomen.

Pomp zit inmiddels op zijn plek (geen foto's, handen waren pikzwart en moddervet) alleen de riem is veel te lang. Daar moet ik morgen eerst een wat korter exemplaar voor scoren voordat we verder kunnen. Viel allemaal mee, de pomp zit op een "bracket" die je er samen afdraait en met de nieuwe er weer samen op zet. De poelie was vrij gemakkelijk over te zetten dus al met al een meevaller.

Morgen meer!

_________________
Greetz, Ronald

Edsel Ranger 1959, Y292, 2-traps automaat
Chevrolet C20 1972, 350, 3-traps automaat


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za feb 14, 2015 21:37 
Offline
Trucker

Geregistreerd: zo jan 25, 2015 21:59
Berichten: 75
Vandaag een en ander gedaan. Eerst de pomp afgebouwd en daarna gevuld. Het grote boek schrijft voor dat de pomp eerst even draaien moet om het schuimen tegen te gaan. Na een 20 minuten draaien werkt de pomp nog niet al te gek, vermoed nog lucht in het systeem. Volgende week maar eens kijken. Er ligt wel een kortere snaar op voor de pomp, de andere was vrij lang waardoor de pomp in de uiterste spanstand kwam te staan.
De gemonteerde nieuwe pomp van onderen:

Afbeelding

En afgevuld (voor de eerste keer). Later nog een keer gedaan. Bij gebrek aan een kleine vultrechter de snaar van de dynamo even losgehaald:

Afbeelding

Wat nog meer gedaan? Een nieuw rempedaal rubber gemonteerd:

Afbeelding

Een nieuwe deurkruk gezet:

Afbeelding

Tevens de nieuwe achterlicht glazen binnengekregen, die zijn beide goed gekleurd en zullen hopelijk geen discussie opwekken bij de keuring:

Afbeelding

En met licht:

Afbeelding

Ook de bougies vervangen, was geen luxe.... ;) :

Afbeelding

En een kentekenverlichtingslamp gemonteerd. Moet nog aangesloten worden, had geen kabelschoentjes bij de hand:

Afbeelding

Ligt aan de keurmeester of er nog een bij moet. Weet nu nog niet welke plaat ik mag voeren, gezien de doorlopende bumper voor heb ik het idee dat het geen 18.2 gaat worden.... afwachten.

Dat was de vruchtbare middag. Later meer!

_________________
Greetz, Ronald

Edsel Ranger 1959, Y292, 2-traps automaat
Chevrolet C20 1972, 350, 3-traps automaat


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za feb 14, 2015 21:51 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 23, 2008 2:45
Berichten: 4695
Woonplaats: http://www.usa2ned.com/
Afbeelding

_________________
Groet Hans, http://www.usa2ned.com, HET adres voor al je export uit heel Amerika!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za feb 14, 2015 22:23 
Offline
Trucker

Geregistreerd: zo jan 25, 2015 21:59
Berichten: 75
Gaan we doen, Hans :D

_________________
Greetz, Ronald

Edsel Ranger 1959, Y292, 2-traps automaat
Chevrolet C20 1972, 350, 3-traps automaat


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 15, 2015 15:17 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: wo mei 05, 2010 17:59
Berichten: 3161
Leuke truck :thumbup:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 15, 2015 23:30 
Offline
Trucker

Geregistreerd: zo jan 25, 2015 21:59
Berichten: 75
:wav: :D :wink:

_________________
Greetz, Ronald

Edsel Ranger 1959, Y292, 2-traps automaat
Chevrolet C20 1972, 350, 3-traps automaat


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma feb 16, 2015 10:25 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 25, 2008 16:29
Berichten: 8429
Woonplaats: Mod. Sittard NL
Zet aan allebij de kanten van de kent.plaat een lampje dan past er geen grote plaat tussen,
Dan krijg je ook de 18.2 platen :wink:

_________________
Sjeng...

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma feb 16, 2015 23:10 
Offline
Trucker

Geregistreerd: zo jan 25, 2015 21:59
Berichten: 75
Dat zou een tactiek kunnen zijn, maar of de keurmeester er in trapt? We zullen zien ;)

_________________
Greetz, Ronald

Edsel Ranger 1959, Y292, 2-traps automaat
Chevrolet C20 1972, 350, 3-traps automaat


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo feb 18, 2015 0:10 
Offline
Trucker

Geregistreerd: zo jan 25, 2015 21:59
Berichten: 75
Nog even bezig geweest vanavond; de pomp van de stuurbekrachtiging nog weer flink laten draaien en het wordt beter maar de olie schuimt nog wel na draaien aan het stuur en dat betekent veel lucht. Denk deze week nog een aantal keren flink laten draaien. Als we de motor stilzetten begint de pomp direct te schuimen en over te lopen, nu na 3 keer is het ruim minder geworden maar nog niet over:

Afbeelding

Tevens de beschermplaat gemonteerd. Daar metrische bouten voor gebruikt die er uiteraard niet in horen maar die er wel in wilden en de draad van de bouten niet beschadigde. Plaat zit nu met 3 van de 4 bouten vast, de 4e kwam niet overeen. Hadden we uit kunnen borenmaar de kap zit echt mooi op de bak en ook stevig vast:

Afbeelding

Afbeelding

Remleiding was binnen maar de aansluiting past niet..... op de auto heeft deze een verdeelstuk aan de slang zitten voor beide achterremmen, dat heeft de gekochte slang niet:

Afbeelding

Morgen maar even achter aan om een andere te krijgen. Verder rechts achter nog de begrenzer van de achterveer vastgezet, deze bleek los te zitten. Kwestie van vastdraaien :)

Het einde nadert, later meer!

_________________
Greetz, Ronald

Edsel Ranger 1959, Y292, 2-traps automaat
Chevrolet C20 1972, 350, 3-traps automaat


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo feb 18, 2015 9:48 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 11, 2010 21:49
Berichten: 1163
Woonplaats: Wieringen
Om de stuurbekrachtiging te ontluchten zou ik de auto opkrikken zodat de voorwielen van de grond zijn en dan het stuur een stuk of 20 keer van helemaal links naar helemaal rechts draaien met de motor uit. Als het goed is pers je zo alle lucht uit het systeem.

_________________
Hilco...

AfbeeldingAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo feb 18, 2015 11:44 
Offline
Trucker

Geregistreerd: zo jan 25, 2015 21:59
Berichten: 75
Oke, dat gaan we proberen. Heb ook het idee dat het zoals we gedaan hebben niet gaat lukken. Het boek beschrijft het nog anders maar ook dat werkt niet.

Hopelijk overmorgen als ik tijd heb :)

_________________
Greetz, Ronald

Edsel Ranger 1959, Y292, 2-traps automaat
Chevrolet C20 1972, 350, 3-traps automaat


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo feb 25, 2015 11:51 
Offline
Trucker

Geregistreerd: zo jan 25, 2015 21:59
Berichten: 75
Kleine update; we hebben gisteren toch de pomp ontlucht gekregen, zij het met een omweggetje ;) Zoals aanbevolen met de wielen in de lucht een keer of 30 heen en weer gedraaid. het enige wat het opleverde was een wisselend niveau in het kleine pomp reservoir. Met de wielen op de grond en met lopende motor nog steeds lawaai uit de pomp en met het uitzetten een heftig schuimende vloeistof en direct overlopen van het reservoir:

Afbeelding

Aangezien de procedure in mijn boek wat vaag was hebben we het boek van mijn vriend erbij gepakt, deze was van zijn GMC van. De procedure erbij gepakt van de modellen voor '95 (die het meest leek op mijn situatie). En die was toch wat afwijkend:

- reservoir vullen tot de goede hoogte
- motor starten en na 2 sec uitzetten
- kijken naar niveau en evt bijvullen
- als het gaat schuimen even tot rust laten komen.
- herhalen totdat niveau gelijk blijft.

Dit een keer of 5 gedaan en daarna bleef het niveau praktisch gelijk. Daarna de motor gestart en met de wielen van de grond enkele keren heen en weer gedraaid. Daarna met de wilen gewoon op de grond het stuur gedraaid naar links en rechts. Rustig volgens het voorschrift en niet te hard tegen de aanslagen. De pomp draait nu heel rustig zonder bij-lawaai, alleen in de uiterste standen hoor je hem iets. Na uitzetten geen overstroming meer en een rustig en stabiel niveau. En een prima werkende stuurbekrachtiging ;)

Weer veel geleerd gisteravond. Ook nog de remslang achter willen monteren alleen blijken de gaten van de nippels kleiner als die wie op de auto zitten. het verschil is bijna niet te zien maar de slang op de auto heeft een gat van ongeveer 10 mm en die in de nieuwe slang 8,5 mm.

Afbeelding

Gaan we zo achteraan.

Later weer meer!

_________________
Greetz, Ronald

Edsel Ranger 1959, Y292, 2-traps automaat
Chevrolet C20 1972, 350, 3-traps automaat


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo feb 25, 2015 13:29 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 09, 2010 14:26
Berichten: 1342
Woonplaats: Drunen
Goed bezig, lekker door blijven klussen!

_________________
Jaap
'76 Dodge W200 440


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo feb 25, 2015 22:57 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma maart 11, 2013 21:03
Berichten: 37
stoere bak man :thumbup:
Lekker rijden zo in deze uitvoering.
Gr Frans

_________________
Titanium gray 67er Ford Mustang Cabrio (302 V8)
Black Chevrolet C20 Pickup (350 V8)
Black Dodge RAM 5.7 HEMI Sport single cab


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 78 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 23 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling