Neen Ron niet doodgaan achter je pc; ik heb je delen van je pickup gezien .... en die wordt moooooi

Dus lang leven en er van genieten
Hier b ij wat foto's van de V8. Er zullen erbij zijn die ook op modelbouwforum staan, maar who cares?
de cilinderbanken zijn uit billet gefreesd en het grappige is, dat de gietijzeren bussen zijn gemaakt van een stuk wat overbleef van en grote scheepsdiesel, die ik als ruw gietdeel aangeleverd kreeg. In plaats van een stuk verspanen, heb ik een grote ring afgestoken en zuinig bewaard

De cilinderkoppen zijn handmatig geflowed. Bronzen klepgeleiders met een klepsteelgat van 2,8mm! De zetels van 11mm rond heb ik van gietijzer gemaakt en zijn sttuk voor stuk gekrompen in de koppen.

Het boren van de cilinderbussen heb ik nog op mijn 60 jaar oude eerste freesbank gedaan; wel zelf een nieuwe hoogtoerige freeskop gemaakt op Timkenlagers... Na 26 jaar tóch verkocht en een Bridgeport aangeschaft

De drijfstangen zin van aluminium. de onderkap zit gecentreerd met pasbusjes van 4,2x 3,2 lang 4mm

De lagers zijn gegoten van witmetaal(laat iik later fotos van zien, allemaal twee keer gedraaid, afgefreesd tot tweeschalen, gemonteerd en met pruisisch blauw en schraapstaal pasgeschraapt. Het is een monnikenklusje waar ik avonden mee bezig ben geweest.

De krukas is van een hoogwaardig stuk staal met een veredelde trekracht van 150kg/mm2 gemaakt; ongehard. (toen ik es een Honda Accord revideerde, heb ik een vijl over de oude kruk gehaald.... die was ongehard!!