Het is nu ma mei 12, 2025 0:00

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 632 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 43  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo jan 30, 2013 22:11 
Trucker

Hoi Jurrien,

je hebt je deur weer mooi gelast, maar de suggestie die ik deed, zie je op onderstaande foto, als je hem op de lijnen doorgesneden zou hebben, zou je alle roest die zich onder de naden aan de achterkant van de deur verzamelt in een keer kwijt zijn, en vandaar uit ook makkelijker de horizontale delen van de deur kunnen hebben vervangen.

Mijns inziens komt de roest die nu in die (gekitte) naad zit je eerder als jij wilt tegemoet.

verder keurig werk!

Afbeelding

1977 DODGE W-200 met een beetje geluk nog dit jaar als camper

1989 FORD F-350 7.3L IDI Diesel

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 30, 2013 22:26 
Trucker

Hey Jurrien,

Ik weet niet of je de restanten van de stuurkogel al los hebt gekregen, maar warm stoken is het laatste redmiddel. Normaal volstaat een allemachtige hengst op de zijkant.

1982 Impala daily driver
1984 K10 Pick-up 400 CID

Give me a long enough lever and a place to stand, and I shall move the earth or break this bolt...Whatever, just hold my beer!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 30, 2013 23:41 
Trucker

BusBart schreef:
Hoi Jurrien,

je hebt je deur weer mooi gelast, maar de suggestie die ik deed, zie je op onderstaande foto, als je hem op de lijnen doorgesneden zou hebben, zou je alle roest die zich onder de naden aan de achterkant van de deur verzamelt in een keer kwijt zijn, en vandaar uit ook makkelijker de horizontale delen van de deur kunnen hebben vervangen.

Mijns inziens komt de roest die nu in die (gekitte) naad zit je eerder als jij wilt tegemoet.

verder keurig werk!

Afbeelding

je hebt gelijk waarschijnlijk. toen ik het eruit snee zag het er wel goed uit en leek het erop dat er niks meer tussenpast aan water.. we zullen zien hoe lang die het volhoud.
ik doe het wel liever in 1 x goed, op een US forum is de rotting ook alleen maar op waar ik het had, dus ik hoop dat het zo de komende 10 jaar goed blijft.

Sjaak schreef:
Hey Jurrien,

Ik weet niet of je de restanten van de stuurkogel al los hebt gekregen, maar warm stoken is het laatste redmiddel. Normaal volstaat een allemachtige hengst op de zijkant.

ik heb er al een paar beste rammen opgegeven, maar dat vind die (geen idee hoe het heet) stuurstang(stang) niet leuk.
kennis van me heeft een pers, misschien lukt dat ook wel en anders kan ik hem daar ook warmstoken!

'70 Ford f100 sport custom 302 V8
'90 Bmw 525i E34 turbo build in progress
'01 Bmw 530i E39

Rebuilding: http://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=25&t=15988

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za feb 02, 2013 0:09 
Trucker

Niet veel nieuws dit keer, wat spulletjes aangeschaft (nee die linker is nog niet nodig :laughing6: ) met die slagschroevendraaier heb ik de laatste twee schroeven uit de deur gekregen!
Afbeelding

uitgeslepen, beste bende
Afbeelding

nog wat meer eruit geslepen, nog een ander plaatje laten maken, morgen er in lassen!
Afbeelding

en ik heb vanmorgen even met Ton (van het forum, Ton de draaier) gebeld, van de week even een lijst maken met wat ik wil met mijn blok.
dan zien of ik genoeg geld mee kan brengen om het dit of volgend jaar te laten reviserenmetheelveelpeekaas :D :roll:

Bedankt Ton voor de vriendelijke collega's en praatjes :!: :!:

'01 Bmw 530i E39

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za feb 02, 2013 0:21 
Trucker

Jurrien schreef:
BusBart schreef:
Hoi Jurrien,

verder keurig werk!

Afbeelding

je hebt gelijk waarschijnlijk. toen ik het eruit snee zag het er wel goed uit en leek het erop dat er niks meer tussenpast aan water.. we zullen zien hoe lang die het volhoud.
ik doe het wel liever in 1 x goed, op een US forum is de rotting ook alleen maar op waar ik het had, dus ik hoop dat het zo de komende 10 jaar goed blijft.

Sjaak schreef:
Hey Jurrien,

ik heb er al een paar beste rammen opgegeven, maar dat vind die (geen idee hoe het heet) stuurstang(stang) niet leuk.
kennis van me heeft een pers, misschien lukt dat ook wel en anders kan ik hem daar ook warmstoken!

daarom zei ik ook de ene kant van het ook op een aambeeld en dan op de anderekant een dikke hengst meppen

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za feb 02, 2013 20:26 
Trucker

Het spatbord ziet er weer goed uit
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

deur hoek zat me nog niet helemaal naar het zin, dus heb het er weer uitgehaald en opnieuw gemaakt
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

stoeltje opgezocht, beter voor de knieen
Afbeelding

op een klein randje na is de deur ook klaar!
Afbeelding

werk is een paar dagen opgeschoven, kan nog mooi een paar daagjes bezig!

'01 Bmw 530i E39

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za feb 02, 2013 23:21 
Trucker

Jurrien, zou je eens een paar detailfoto's kunnen maken van de lassen zoals jij hecht (dat deurhoekje) en de lassen zoals jij dat plaatje met die ril erin gelast hebt voordat je het afslijpt?

Ik heb nl het idee dat ze een beetje aan de hoge kant zijn, jouw lassen, en dan moet je meer afslijpen, en daarmee breng je meet (onnodige)warmte in de plaat waardoor die sneller gaat golven.

maar als je me de lassen kunt laten zien, kan ik je misschien nog wat aanwijzingen geven (als je dat wilt?)

1977 DODGE W-200 met een beetje geluk nog dit jaar als camper

1989 FORD F-350 7.3L IDI Diesel

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 10, 2013 9:42 
Trucker

Hè Bart!
Ik ben weer druk aan het werk, heb geen foto's bij de hand.

Ik denk wel dat je gelijk hebt, ik heb er niet altijd ruimte tussen de plaatjes die gelast moeten worden, dus de doorlas word niet altijd even goed.

Hulp en tips worden gewaardeerd!

'01 Bmw 530i E39

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 10, 2013 11:06 
Heavy Trucker

Mooi wark Jurrien . Respect is hier op zijn plaats... Eergisteren reed mijn buurvrouw achteruit tegen de mijne aan... het schermpje achter mijn linker deur is iets ingedrukt... Ik was er wel even ziek van maar toen moest ik aan jouw truck denken.... toen dacht ik, acht, dat werken we wel weer bij...
Wanneer kom je es een bakkie doen bij ons?

www.technomotion.nl
"Draaibanken, dat benne rare mensen meheer SonnebergheAfbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 10, 2013 22:52 
Trucker

Ton de Draaier schreef:
Mooi wark Jurrien . Respect is hier op zijn plaats... Eergisteren reed mijn buurvrouw achteruit tegen de mijne aan... het schermpje achter mijn linker deur is iets ingedrukt... Ik was er wel even ziek van maar toen moest ik aan jouw truck denken.... toen dacht ik, acht, dat werken we wel weer bij...

Balen Ton ! Gelukkig werkt ernaast jullie een vakman die kan het vast wel voor je fiksen :wink: wordt voor mij toch ook wel weer eens tijd dat ik een bakkie bij je kom halen :oops:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di feb 12, 2013 6:14 
Trucker

Ton de Draaier schreef:

Elke kras/deuk doet pijn!
Ik ben nu druk werken, ben volgende week weer terug, eind maart moet ik weer weg en wou wil als het uitkomt van beide kanten even een bakje koffie komen doen!

'01 Bmw 530i E39

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za feb 16, 2013 18:05 
Trucker

Ik ben weer thuis van werk, helaas geen lange klus.

Omdat er niet veel meer te doen is zonder de onderdelen die onderweg zijn, heb ik de cabine maar even anders neergezet en toen de regenrail, dak en benzinegat afgemaakt.
Afbeelding

zaten twee gaatjes in het dak, heeft wat op het dak gezeten denk ik?!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

die moet flink geplamuurd worden
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Daarna de waterpomp en benzinepomp eraf gehaald (benzine pomp wordt elektrisch).
Afbeelding

kan ik de water aan en afvoer ook schoonmaken op een één of andere manier? of moet dat gespoeld worden?
Afbeelding

benzinepomp
Afbeelding

waterpomp, ziet er lekker uit
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

verschil met de nieuwe :shock:
Afbeelding

'01 Bmw 530i E39

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za feb 16, 2013 19:02 
Trucker

Echt respect dat je zo door blijft gaan!

Heb je al wat meer duidelijkheid over het chassis? Ga je dit proberen te richten, of nog op zoek naar een ander?

2014 Dodge Ram 5.7 V8

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za feb 16, 2013 20:51 
Trucker

PeerV10 schreef:

Heb je al wat meer duidelijkheid over het chassis? Ga je dit proberen te richten, of nog op zoek naar een ander?

De kennis zag het niet zitten omdat de auto gestript is, dus heeft hij geen richtpunten. volgende week hoor ik of die jongen uit grootegast eind volgende week twee (misschien drie) ford f100's op kan halen/heeft.
dan neem ik één van hem over, anders ga ik het proberen bij een ander richtbedrijf. (in zwolle zit een bedrijf die het met lasers doet, dat moet lukken toch?!)

nog ander slecht nieuws.... de motorkap is ook niet bruikbaar meer, daar baal ik van, aangezien die er nog zo goed uit zag.

'01 Bmw 530i E39

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za feb 16, 2013 22:17 
Trucker

Jurrien schreef:
PeerV10 schreef:

De kennis zag het niet zitten omdat de auto gestript is, dus heeft hij geen richtpunten. volgende week hoor ik of die jongen uit grootegast eind volgende week twee (misschien drie) ford f100's op kan halen/heeft.
dan neem ik één van hem over, anders ga ik het proberen bij een ander richtbedrijf. (in zwolle zit een bedrijf die het met lasers doet, dat moet lukken toch?!)

nog ander slecht nieuws.... de motorkap is ook niet bruikbaar meer, daar baal ik van, aangezien die er nog zo goed uit zag.

Hm das inderdaad minder nieuws.. En een los chassis uit de US? Is de motorkap dusdanig verbogen dan? Die zag er inderdaad nog wel bruikbaar uit..

2014 Dodge Ram 5.7 V8

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 632 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 43  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]