Tijdje geleden dat er weer een update was maar niet stil gezeten. Redelijk wat dingen uit gezocht en in verdiept hoe of wat en wat het slimste/beste is om te doen.
Het hout in de bak is klaar, moet nog 2 lagen gelakt worden en er tussen water geschuurd worden. Als ze er definitief in gaan polijst ik ze zodat de echte glans naar boven komt.
Al heel tevreden over hoe het geworden is kwa kleur en glans die ze al hebben.
Wat reparaties wat betreft stuur as en stuur, dit zat zo vast op mekaar dat ik de as kapot moest boren om het stuur eraf te krijgen. Nieuw stuk as er op met een spie erin, deze spie zit weer in het stuur en met een plaatje het stuur vast op de as zodat deze niet omlaag kan.
Had geen zin in kettingen die er voor zorgden dat de klep vlak bleef hangen dus gekozen voor stoffen riemen met rvs bevestig ogen eraan maar deze kreeg ik niet netjes passend door mijn nieuwe bak. Dus wat nieuws moeten verzinnen, wat er voor zorgt dat de klep vlak blijft hangen ZONDER dat er iets aan de bak/klep hangt. Was niet makkelijk maar het is ons toch gelukt! Niet zo sterk dat je erop kan zitten maar zeker sterk genoeg om op te leunen. Heel er blij met deze manier en scharnieren. Ziet er heel gelikt uit en de werking is moeilijk te zien waardoor het toch weer origineel oogt. Ook de sluiting van de klep komt nu mooi tot zijn recht.
Hout voor in de bak:

Bak los op het chassis, klep moet nog afgewerkt worden:

Filmpje!
https://www.youtube.com/watch?v=FDYL3ojrRykOok geïnteresseerd PB me even.
Oude stuk as weg geboord en nieuw stuk erop:

Tevens ook het stuurhuis gereviseerd en uitgevuld, dit was het laatste onderdeel wat speling vertoonde. Nu zou alles netjes in tolerantie zitten. En dus strak moeten sturen voor een 1953 pickup.

Diffrentieel deksel ook netjes gespoten:


Vloeistoffen voor de aandrijflijn:

Wou beginnen de radiateur netjes te maken zodat deze er voor vast in kon echter kwam ik wat vervelends tegen:

Rot als een tientje dus maar op zoek naar een nieuwe:

Motor liep niet heel geweldig, maar de kabelboom daar in tegen was ook HEEL slecht gemaakt en had daarom 2 keuzes:
1: Complete motor kabelboom kaal maken en repareren, daarbij het bak gedeelte eruit knippen en door iemand laten afstellen.
2: Complete motor kabelboom rippen voor alle stekkers en een compleet nieuw motor management systeem met een moderne vrij programmeerbare ECU.
Even moet denken en eens goed gepraat met de constructeur van deze systemen en de opmaat kabelboom ligt klaar incl. de nodige sensoren en componenten om de motor weer mooi aan het lopen te krijgen. Dit word nu prio 1, de pickup rijdend maken, daarna word de rest klaar gemaakt.


More to come!