Het is nu ma mei 12, 2025 0:14

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 632 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 43  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo feb 17, 2013 3:19 
Trucker

Als ik een Los chassis hier heen zou halen kost in elk geval 800 euro!

De bovenkant is nog perfect, maar de onderkant is helemaal verwrongen omdat de motorkap sluiting nog vast zat, dus het is er uit getrokken en gebogen... Helaas

'70 Ford f100 sport custom 302 V8
'90 Bmw 525i E34 turbo build in progress
'01 Bmw 530i E39

Rebuilding: http://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=25&t=15988

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma feb 18, 2013 20:39 
Trucker

update maandag :D

Zaterdag hebben we de stuurpomp onder de pers gehad
Afbeelding

Blok poetsen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

tiny holes
Afbeelding

Direct ook de inlaat er maar af, die lekte nog een beetje
Afbeelding

Iemand met ervaring die nog iets raars ziet?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

dirty kleppendeksels
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

balen... kan nu niet terug voor garantie :laughing6:
Afbeelding

en weet ook iemand waarvoor dit is, dat (filter?) links onder met dat slangetje en die bout met de vierkantkop
Afbeelding
Afbeelding

Dan zit ik hier nog mee, hier zit de oliedruk meter op, maar is afgebroken(beetje wazig, maar gaat om het koperkleurige ding achterin)
Afbeelding

Ik wil eigenlijk wel eens kijken onder de cilinderkoppen, maar weet er weinig vanaf (wil wel graag leren), kan ik gewoon die rocker arms eraf halen en nokkenasstoters eruit draaien (draaien toch?) en dan kop eraf tillen?
of moet ik er gewoon met men nieuwsgierige klauwen afblijven :roll:

'01 Bmw 530i E39

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma feb 18, 2013 21:27 
Heavy Trucker

Jurrien schreef:
en weet ook iemand waarvoor dit is, dat (filter?) links onder met dat slangetje en die bout met de vierkantkop
Afbeelding

Ik wil eigenlijk wel eens kijken onder de cilinderkoppen, maar weet er weinig vanaf (wil wel graag leren), kan ik gewoon die rocker arms eraf halen en nokkenasstoters eruit draaien (draaien toch?) en dan kop eraf tillen?

Dat filtertje zoals jij het noemt is een de vacuum modulator, die regelt het schakelen van de bak. Er gaat als het goed is ook een leiding naar je inlaat spruitstuk. Die bout met vierkantkop zou ik niet weten, misschien een remband die je af kan stellen :dontknow:

De koppen er af trekken is naar mijn idee helemaal geen gek idee vooral omdat de motor er nu uit is. Zelf zou ik op zijn minst ook alle pakkingen vervangen, het olie pompie en de distributieset . En ineens kom je dan heel snel bij een revisie :D dus ja hoe ver wil je gaan :D Om de koppen er af te halen inderdaad de tuimelaars los en de stoterstangen verwijderen, de lifters kunnen blijven zitten. Wel alles op de zelfde plek weer terug zetten :!:

AfbeeldingAfbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma feb 18, 2013 22:14 
Trucker

Spieker schreef:
Jurrien schreef:
Afbeelding

Dat filtertje zoals jij het noemt is een de vacuum modulator, die regelt het schakelen van de bak. Er gaat als het goed is ook een leiding naar je inlaat spruitstuk. Die bout met vierkantkop zou ik niet weten, misschien een remband die je af kan stellen :dontknow:

De koppen er af trekken is naar mijn idee helemaal geen gek idee vooral omdat de motor er nu uit is. Zelf zou ik op zijn minst ook alle pakkingen vervangen, het olie pompie en de distributieset . En ineens kom je dan heel snel bij een revisie :D dus ja hoe ver wil je gaan :D Om de koppen er af te halen inderdaad de tuimelaars los en de stoterstangen verwijderen, de lifters kunnen blijven zitten. Wel alles op de zelfde plek weer terug zetten :!:

Merci Spieker! die leiding gaat inderdaad naar men inlaat!

Oke, pakkingen stond op de bestellijst, rest zal ik eens naar kijken! verder nog dingen waar ik om moet denken als ik het los pak?
ik zag ook dat er olie langs bougie van zuiger 6 had gelekt, niet goed vastgedraaid?

'01 Bmw 530i E39

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma feb 18, 2013 22:31 
Pro Trucker

Goed bezig!

Ondanks dat het jammer is van de klapper die je gemaakt heb, is dit wel een mooi project om te volgen. Dit mede door je inzet, enthousiasme en vakmanschap :thumbup:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma feb 18, 2013 22:44 
Heavy Trucker

Even je ontsteking op cilinder 1 zetten voordat je hem er uit trekt en desnoods even markeren hoe die staat. 2 rondjes aan de krukas ontsteking er weer in dan staat ie goed, 1 rondje aan de krukas en de ontsteking er weer in en je raad het al 180 graden verkeerd. Scheelt weer met opstarten. :wink:
Ik weet niet of de kopbouten rekbouten zijn, zo ja zal je ook aan nieuwe kopbouten moeten. En de bouten die in koelwater kanalen komen insmeren met wat draadafdichtingsspul (geen idee of dat bij ford ook zo is bij chevy wel).
Olie langs de bougie vind ik vreemd, misschien niet goed vast gezeten maar weet je zeker of het olie was?

AfbeeldingAfbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma feb 18, 2013 22:56 
Trucker

Denk dat je deze al kent Jurrien, maar zag hem ineens staan toen ik bij Rick z'n project zat te kijken, mocht je hem nog niet kennen kun je er misschien iets aan hebben! (Chassis, motorkap?)

http://www.dannyscarparts.nl/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage_danny.tpl&product_id=93&category_id=28&option=com_virtuemart&Itemid=103

Als je zo doorgaat kun je er 10 maart bij zijn op de snertmeeting :mrgreen:

2014 Dodge Ram 5.7 V8

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma feb 18, 2013 23:13 
Trucker

RickyV8 schreef:
Goed bezig!

Ondanks dat het jammer is van de klapper die je gemaakt heb, is dit wel een mooi project om te volgen. Dit mede door je inzet, enthousiasme en vakmanschap :thumbup:

thanks! :D

PeerV10 schreef:
Denk dat je deze al kent Jurrien, maar zag hem ineens staan toen ik bij Rick z'n project zat te kijken, mocht je hem nog niet kennen kun je er misschien iets aan hebben! (Chassis, motorkap?)

http://www.dannyscarparts.nl/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage_danny.tpl&product_id=93&category_id=28&option=com_virtuemart&Itemid=103

Als je zo doorgaat kun je er 10 maart bij zijn op de snertmeeting :mrgreen:

goed dat je aan me denkt, die truck was niks! frame was al verkocht, helaas! maar als het goed is krijgt hij deze week 3 f100's binnen :shock:

Spieker schreef:
Even je ontsteking op cilinder 1 zetten voordat je hem er uit trekt en desnoods even markeren hoe die staat. 2 rondjes aan de krukas ontsteking er weer in dan staat ie goed, 1 rondje aan de krukas en de ontsteking er weer in en je raad het al 180 graden verkeerd. Scheelt weer met opstarten. :wink:
Ik weet niet of de kopbouten rekbouten zijn, zo ja zal je ook aan nieuwe kopbouten moeten. En de bouten die in koelwater kanalen komen insmeren met wat draadafdichtingsspul (geen idee of dat bij ford ook zo is bij chevy wel).
Olie langs de bougie vind ik vreemd, misschien niet goed vast gezeten maar weet je zeker of het olie was?

zal ik doen, had hem nu gemarkeerd, alleen staat die op cilinder 8.
die rekbouten weet ik ook niet, maar nieuwe boutset staat ook op de lijst, ik mis een paar bouten en er zitten niet-originele tussen.
bedankt voor je hulp zover!

'01 Bmw 530i E39

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di feb 19, 2013 21:12 
Trucker

point of no return? :drunken:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ik denk dat het blok toch even voor een hoonbeurtje moet...
Afbeelding
Afbeelding

kopppen
Afbeelding
Afbeelding

beetje schoongemaakt en wat geschuurd
Afbeelding

kak, dit moest dus niet los :cry:
Afbeelding

dat krijg ik natuurlijk nooit weer op het asje..
Afbeelding

'01 Bmw 530i E39

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di feb 19, 2013 21:53 
Heavy Trucker

Gister nog vragen en vandaag ligt het spul al uit elkaar, ik zeg goed bezig :thumbup:

AfbeeldingAfbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di feb 19, 2013 23:19 
Pro Trucker

Bikkel! :notworthy: :thumbup:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di feb 19, 2013 23:29 
Trucker

dat is het betere werk jurrien, alles beter dan bijna iedere dag moeten kijken naar dat suffe k**voetbal met die zeiksnor van die johan derksen.
sorry beetje off topic :wink:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di feb 19, 2013 23:43 
Trucker

Jurrien schreef:
Die bout met vierkantkop zou ik niet weten, misschien een remband die je af kan stellen :dontknow:

Ik denk dat je gelijk heb.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di feb 19, 2013 23:46 
Trucker

Goed bezig man! Nog plannen voor het blokje? Gelijk maar een beetje kietelen nu dat het toch open ligt?

Echt mooi om te zien hoe jij het aanpakt, respect!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo feb 20, 2013 8:29 
Trucker

de plannen om te kietelen zijn er, maar het geld (nog) niet... er moeten eerst nog meer onderdelen betaald worden, ander frame, de hele linker- en voorkant moet nog betaald worden.
Spuiten en plamuren moet ook nog gedaan worden, ik denk dat ik dan wel weer duizenden euro's verder ben :(

Ik probeerde de balancer er af te halen, maar dat lukte niet, iemand die me kan vertellen hoe ik die los krijg?

'01 Bmw 530i E39

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 632 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 43  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]