apache-maasdijk schreef:
Ten eerste respect hoe je het project aanpakt echt heel netjes.
Nu een vraagje van mijn kant Waar heb je die motorbloksteun vandaan en hoeveel heb je er voor betaald als ik vragen mag?
Blijf zo doorgaan!!
De motorsteun komt bij een lokale automaterialen zaak weg; Rijpma, ik heb er rond 70.- voor betaald, 80 is veel voorkomende prijs!
BusBart schreef:
Jurrien,
kijk of je een nieuwe flexplate kunt vinden, een motor komt in het algemeen altijd op ongeveer dezelfde plaats tot stilstand (op de omtrek van de starterkrans) en dat zal dan net zijn waar je die tanden mist.
oftewel, als je het zo weer in elkaar schroeft zul je in de toekomst veel vloeken, doordat je startmotor er net naast grijpt.
zal ik dat doen, er zit ook een gewicht op, hoe weet ik welk gewicht ik nodig heb voor de nieuwe (die aardig aan de prijs zijn btw!)
Spieker schreef:
Koppel omvormer Jurrien

Volgende keer kan je beter eerst de koppel omvormer van je flexplate los maken en daarna de bak er af trekken. Ik weet het, je kan kut bij die bouten maar het is even beter voor de koppel omvormer en de as/seal/lager van de bak. Dus met in elkaar zetten eerst de koppel omvormer op de bak (goed opletten dat ie er helemaal op gaat, duwen en draaien zodat ie ook goed de oliepomp pakt.) en dan het hele zootje tegen de motor aan.

Thanks! zal de volgende keer het zo doen!