Het is nu ma mei 12, 2025 0:00

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 632 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 43  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo feb 20, 2013 10:28 
Offline
Trucker

Geregistreerd: za maart 05, 2011 21:13
Berichten: 381
Woonplaats: in het midden van Frankrijk
Ja, daar zijn speciale trekkers voor, omdat een balancer vaak uit twee delen bestaat, maak je grote kans dat je hem kapottrekt als je met een poulitrekker gaat werken.

_________________
Groet, Bart

1977 DODGE W-200 met een beetje geluk nog dit jaar als camper

1989 FORD F-350 7.3L IDI Diesel


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo feb 20, 2013 15:52 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 24, 2011 21:57
Berichten: 595
Woonplaats: Groningen
thanks Bart! zal eens kijken of ik zoiets wil aanschaffen

_________________
Greatz Jurrien

'70 Ford f100 sport custom 302 V8
'90 Bmw 525i E34 turbo build in progress
'01 Bmw 530i E39

Rebuilding: http://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=25&t=15988


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo feb 20, 2013 17:58 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 24, 2011 21:57
Berichten: 595
Woonplaats: Groningen
Je kan me vast ook vertellen hoe dat ding heet. ik weet dat het een harmonic balancer is, alleen de NL versie, echt geen idee :laughing6:
lastig zoeken naar gereedschap zo :D

_________________
Greatz Jurrien

'70 Ford f100 sport custom 302 V8
'90 Bmw 525i E34 turbo build in progress
'01 Bmw 530i E39

Rebuilding: http://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=25&t=15988


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo feb 20, 2013 21:20 
Offline
Trucker

Geregistreerd: za maart 05, 2011 21:13
Berichten: 381
Woonplaats: in het midden van Frankrijk
Jurrien,

Héé, ik heet geen Van Dale! (woordenboek...)

maar ik zou denken aan externe krukas balanceerschijf of zo?
als me iets te binnen schiet zal ik het wel posten.

_________________
Groet, Bart

1977 DODGE W-200 met een beetje geluk nog dit jaar als camper

1989 FORD F-350 7.3L IDI Diesel


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo feb 20, 2013 23:05 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 11, 2010 21:49
Berichten: 1163
Woonplaats: Wieringen
Krukasdemper :) En handig als jij bent maak jij zo even zo`n tooltje. Het stelt weinig voor, een plaatje met het gatenpatroon van de v snaar poelie en een gat in het midden waar je een moer in last. Plaatje aan de krukasdemper bouten met de bouten van de v snaar poelie en een bout in de moer draaien en dan druk je zo het hele spul er af.

Deze heb ik mogen gebruiken. Ook een zelf bouwsel waarbij ik na het afbreken van een gewone bout een wielmoer en bout met fijne draad heb gebruikt.

Afbeelding

_________________
Hilco...

AfbeeldingAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 21, 2013 21:14 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 24, 2011 21:57
Berichten: 595
Woonplaats: Groningen
Krukasdemper! gracias!
als ik straks alle olie eruit heb en de carterpan eraf, haal ik de bout eraf die erin zit en dan zal ik eens kijken of ik de krukasdemper eraf haal.

aangeschaft
Afbeelding

dit ding (torque converter, nl? :laughing6: )
Afbeelding

Afbeelding

vliegwiel, die zag er niet heel goed uit in mijn ogen. stuk of 10 tanden waren afgebrokkeld of afgesleten, ik neem aan dat die vervangen moet worden?
Afbeelding

Afbeelding

_________________
Greatz Jurrien

'70 Ford f100 sport custom 302 V8
'90 Bmw 525i E34 turbo build in progress
'01 Bmw 530i E39

Rebuilding: http://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=25&t=15988


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 21, 2013 21:49 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: ma apr 16, 2012 17:33
Berichten: 44
Ten eerste respect hoe je het project aanpakt echt heel netjes.
Nu een vraagje van mijn kant Waar heb je die motorbloksteun vandaan en hoeveel heb je er voor betaald als ik vragen mag?
Blijf zo doorgaan!!

_________________
Carlo

Chevrolet apache 1958.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 21, 2013 22:46 
Offline
Trucker

Geregistreerd: za maart 05, 2011 21:13
Berichten: 381
Woonplaats: in het midden van Frankrijk
Jurrien,

kijk of je een nieuwe flexplate kunt vinden, een motor komt in het algemeen altijd op ongeveer dezelfde plaats tot stilstand (op de omtrek van de starterkrans) en dat zal dan net zijn waar je die tanden mist.
oftewel, als je het zo weer in elkaar schroeft zul je in de toekomst veel vloeken, doordat je startmotor er net naast grijpt.

_________________
Groet, Bart

1977 DODGE W-200 met een beetje geluk nog dit jaar als camper

1989 FORD F-350 7.3L IDI Diesel


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 21, 2013 23:10 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 11, 2010 21:49
Berichten: 1163
Woonplaats: Wieringen
Koppel omvormer Jurrien :) Volgende keer kan je beter eerst de koppel omvormer van je flexplate los maken en daarna de bak er af trekken. Ik weet het, je kan kut bij die bouten maar het is even beter voor de koppel omvormer en de as/seal/lager van de bak. Dus met in elkaar zetten eerst de koppel omvormer op de bak (goed opletten dat ie er helemaal op gaat, duwen en draaien zodat ie ook goed de oliepomp pakt.) en dan het hele zootje tegen de motor aan. :wink:

_________________
Hilco...

AfbeeldingAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr feb 22, 2013 9:07 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 24, 2011 21:57
Berichten: 595
Woonplaats: Groningen
apache-maasdijk schreef:
Ten eerste respect hoe je het project aanpakt echt heel netjes.
Nu een vraagje van mijn kant Waar heb je die motorbloksteun vandaan en hoeveel heb je er voor betaald als ik vragen mag?
Blijf zo doorgaan!!


De motorsteun komt bij een lokale automaterialen zaak weg; Rijpma, ik heb er rond 70.- voor betaald, 80 is veel voorkomende prijs!

BusBart schreef:
Jurrien,

kijk of je een nieuwe flexplate kunt vinden, een motor komt in het algemeen altijd op ongeveer dezelfde plaats tot stilstand (op de omtrek van de starterkrans) en dat zal dan net zijn waar je die tanden mist.
oftewel, als je het zo weer in elkaar schroeft zul je in de toekomst veel vloeken, doordat je startmotor er net naast grijpt.


zal ik dat doen, er zit ook een gewicht op, hoe weet ik welk gewicht ik nodig heb voor de nieuwe (die aardig aan de prijs zijn btw!)

Spieker schreef:
Koppel omvormer Jurrien :) Volgende keer kan je beter eerst de koppel omvormer van je flexplate los maken en daarna de bak er af trekken. Ik weet het, je kan kut bij die bouten maar het is even beter voor de koppel omvormer en de as/seal/lager van de bak. Dus met in elkaar zetten eerst de koppel omvormer op de bak (goed opletten dat ie er helemaal op gaat, duwen en draaien zodat ie ook goed de oliepomp pakt.) en dan het hele zootje tegen de motor aan. :wink:


Thanks! zal de volgende keer het zo doen! :wink:

_________________
Greatz Jurrien

'70 Ford f100 sport custom 302 V8
'90 Bmw 525i E34 turbo build in progress
'01 Bmw 530i E39

Rebuilding: http://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=25&t=15988


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr feb 22, 2013 15:49 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2011 19:23
Berichten: 121
Woonplaats: Wieringen
Jurrien,

Je bent heel goed bezig :!: Dat tooltje wat Spieker eens gebruikt heeft heb ik ook gebruikt, werkt super. De krukasdemper heeft een stalen buitenring die alleen met rubber aan de binnenkant vast zit. Dus als je een pulleytrekker gebruikt trek je misschien de buitenring van de binnenring af. Echt vast zit het normaal niet, maar net genoeg om zonder goed gereedschap de boel te slopen.

Bij het vervangen van de flexplate (en krukas demper) zou je even kunnen kijken naar de manier van balanceren. Ik weet niets van Ford :albino: , maar bij small blocks GM zijn alle blokken intern (de krukas) gebalanceerd behalve de 400. De 400 en de big blocks zijn extern (flexplate en krukasdemper) gebalanceerd. Intern gebalanceerd is er dus niets aan de hand maar bij extern zou de boel opnieuw moeten laten balanceren.

Ga zo door :!:

_________________
Jack

1982 Impala daily driver
1984 K10 Pick-up 400 CID

Give me a long enough lever and a place to stand, and I shall move the earth or break this bolt...Whatever, just hold my beer!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr feb 22, 2013 18:17 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 24, 2011 21:57
Berichten: 595
Woonplaats: Groningen
de flexplate is extern gebalanceerd, er zit een stuk staal aangelast, ik ga er van uit dat, dat het gewicht is.
Zal morgen eens kijken of ik nog een stukje staal en dikke moer + bout heb liggen!

Blokje opgehangen
Afbeelding

Olie eruit
Afbeelding

Rook ook lekker verbrand
Afbeelding

Afbeelding

Dit vond ik in de carterpan
Afbeelding

spoelbeurtje zou niet verkeerd zijn
Afbeelding

starter ziet er ook niet best meer uit
Afbeelding

iemand.... vuilnis? :laughing6:
Afbeelding

lekker koud ondert kleedje
Afbeelding

morgen nog even de deur aflassen, dacht dat ik klaar was met de deuren, maar ik zag dat ik nog een randje moet doen.

_________________
Greatz Jurrien

'70 Ford f100 sport custom 302 V8
'90 Bmw 525i E34 turbo build in progress
'01 Bmw 530i E39

Rebuilding: http://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=25&t=15988


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr feb 22, 2013 18:50 
Offline
Trucker

Geregistreerd: za apr 10, 2010 23:04
Berichten: 680
Jurrien schreef:
apache-maasdijk schreef:
Ten eerste respect hoe je het project aanpakt echt heel netjes.
Nu een vraagje van mijn kant Waar heb je die motorbloksteun vandaan en hoeveel heb je er voor betaald als ik vragen mag?
Blijf zo doorgaan!!


De motorsteun komt bij een lokale automaterialen zaak weg; Rijpma, ik heb er rond 70.- voor betaald, 80 is veel voorkomende prijs!

BusBart schreef:
Jurrien,

kijk of je een nieuwe flexplate kunt vinden, een motor komt in het algemeen altijd op ongeveer dezelfde plaats tot stilstand (op de omtrek van de starterkrans) en dat zal dan net zijn waar je die tanden mist.
oftewel, als je het zo weer in elkaar schroeft zul je in de toekomst veel vloeken, doordat je startmotor er net naast grijpt.


zal ik dat doen, er zit ook een gewicht op, hoe weet ik welk gewicht ik nodig heb voor de nieuwe (die aardig aan de prijs zijn btw!)

Spieker schreef:
Koppel omvormer Jurrien :) Volgende keer kan je beter eerst de koppel omvormer van je flexplate los maken en daarna de bak er af trekken. Ik weet het, je kan kut bij die bouten maar het is even beter voor de koppel omvormer en de as/seal/lager van de bak. Dus met in elkaar zetten eerst de koppel omvormer op de bak (goed opletten dat ie er helemaal op gaat, duwen en draaien zodat ie ook goed de oliepomp pakt.) en dan het hele zootje tegen de motor aan. :wink:


Thanks! zal de volgende keer het zo doen! :wink:



heey ook klant bij rijpma daar kom ik al jaren heb in peize gewerkt

_________________
ex auto's
chevrolet trailblazer 4.2 ''02 4.2 gas
dodge 3500 dually 8.0 v10 4'' lift vrachtwagen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr feb 22, 2013 18:56 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 11, 2010 21:49
Berichten: 1163
Woonplaats: Wieringen
Jurrien schreef:
Dit vond ik in de carterpan
Afbeelding


Lijkt wel op het onderste stukje van een peilstok.

_________________
Hilco...

AfbeeldingAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr feb 22, 2013 20:22 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 24, 2011 21:57
Berichten: 595
Woonplaats: Groningen
:shock: dat zou heel goed kunnen!
dat zou wel 'mooi' zijn, want dan is die nergens doorheengekomen :!:

_________________
Greatz Jurrien

'70 Ford f100 sport custom 302 V8
'90 Bmw 525i E34 turbo build in progress
'01 Bmw 530i E39

Rebuilding: http://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=25&t=15988


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 632 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 43  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling