Inmiddels hangt het blok bijna klaar voor montage in de bok.
Aantal weken geleden het onderblok met de nodige onderdelen bij Martin opgehaald.
Blok geboord/gehoond, dekken gevlakt, krukaslagers lijnhonen, drijfstangen honen, krukas nameten/polijsten/balanceren
nokkenaslagers vervangen en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Foto's zeggen meer dan woorden

Originele pijlstok komt te vervallen vanwege de Milodon carterpan

Oliekanaaltjes bekijken

Zoals eerder vermeld zal veel zwart worden



Keith Black zuigers met hogere compressie



High volume Mopar oliepomp met verlengde Milodon aanzuiging

CompCams nokkenas met heavy duty distributie set


Klein probleempje gehad met de stoterstangen

Ze horen voor dus even lang te zijn...

De carterpan geplaatst, offroad 4x4 truck uitvoering

Ook de koppen er weer op


Voor de oplettende kijker zit er nu een block-off plate i.p.v. de benzinepomp, ook de excentrische ring op de
distributie is komen te vervallen.
Uiteraard een nieuwe waterpomp en de distributie deksel is gestraald geweest

Tussentijds de zaak op druk gepompt om te kijken of alles in orde is

Heat-crossover van de inlaat dicht gelast



Een spacer van 1" komt nog tussen de inlaat en gaskleppen (zou koppelverhogend werken)

MSD bougiekabels in een setje wire-looms gelegd


Spruitstukken hangen er nog maar los aan, ook de inlaat moet nog wat klein spul aan gebeuren.
Weet niet of je dit leest Martin, maar hartstikke bedankt voor de service
Allemaal super geregeld.
Denk dat de W200 wat eerder uit de stalling getrokken wordt want het begint al aardig te kriebelen om de zaak draaiend te hebben
