PT Cruiser schreef:
Omdat elektronica niet te zoeken heeft in een auto naar mijn mening. Op lange termijn meer miserie mee dan dat je er gemak aan hebt.
Elektronica kan niet tegen trillingen en temperatuurschommelingen. Een auto trilt altijd en heeft nooit een constante temperatuur. Op langere termijn gaat dat stuk en kost het een boel geld om te maken. En een elektrisch probleem is alles behalve makkelijk om op te zoeken.
Neem bijvoorbeeld een benzine auto. De carb is echt niet altijd even best. Staat vrijwel nooit optimaal afgesteld met verschillende omstandigheden, behoeft onderhoud, problemen kunnen lastig te vinden zijn, slijtage, etc. En dit in vergelijking met de hedendaagse injectiemotor/ECU die altijd start in ieder weer type, altijd juist afgesteld staat, zeer weinig onderhoud behoeft..
Ik snap je punt, zeker, maar naar mijn mening denk je te conservatief. het is zo dat niet ieder elektronisch aangestuurd dingetje goed/een verbetering is, maar in vele gevallen wel. En tuurlijk balen we allemaal weleens als dat 30 jaar oude raammotortje ermee kapt en had je gehoopt dat er iets mechanisch in zat, maar gezien het gemak is het het (voor mij) waard.
Wat betreft fishman's project: hij heeft een shitload aan bedrading verwijderd, weet zelf waar alles zit, heeft met alle waarschijnlijkheid ook voldoende kennis om problemen op te sporen, dus denk niet dat de elektronica in dit geval een bitch zal zijn die opwegen voordelen.
Maargoed, ieder zijn eigen ding natuurlijk