Ojah, heb nog een W200 en zie dat ik kwa updaten nog bij de APK ben blijven hangen
Niet helemaal stil gezeten in de tussentijd.
Her en der een beetje baggeren;
Raam mechanisme rechts waren de tanden vanaf, tandkrans wordt maar voor de helft gebruikt dus
deze los geslepen en omgedraaid.
Zo nog wel meer van die kleine karweitjes opgeknapt.
Maar ook een ander blok aangeschaft om te reviseren. Ben er al een tijdje mee bezig en het zal
ook nog wel een tijd duren voor ik daarmee klaar ben
Het gaat hier om een 360 2bbl uit '74 dacht ik.
Heeft een hele tijd stil gelegen in Amerika (volgens de verkoper) dus het is maar een gok.
Pakte gelukkig niet verkeerd uit, geen lagerschade aan krukas/drijfstangen. De rest wordt toch
vervangen
Dus ben zodra die in de bok hing maar al het oud ijzer eraf gaan schroeven.
Zodra alles eraf en eruit was eerste goed schoon gemaakt, zowel extern als intern
Zal wel lekker gekoeld hebben...
Het blok ligt momenteel nog bij Martin (Nightrunner) voor verdere berekeningen/bewerkingen.
Misschien dat het volgende week klaar is zodat ik verder kan klussen.
Bij zowel het onderblok als de koppen waren nogal wat kanalen verstopt en voorzien van "gietfouten"
Deze dus allemaal schoongemaakt en heel wat gietfouten in de koppen en onderblok weg gefreesd.
Na alles weer grondig gereinigd te hebben konden de koppen alvast in mekaar. Uiteraard
de kleppen ingeschuurd, zittingen en geleiders zijn nog in prima staat.
Nieuw laklaagje erop, gewoon zwart.
En alvast een voorproefje van de verdere accessoires die erop komen. Zoals de klepveren
van CompCams al wel verraden zal dit geen standaard blok blijven, tipje van de sluier
Ojah, de bestaande LPG installatie is alweer bijna 15jaar oud en die heeft zijn beste tijd gehad.
Dus in de tussentijd nog geïnvesteerd in een nieuwe Imcpo 425 gasfabriek met 850cfm gaskleppen
Al een pallet met onderdelen klaar liggen dus dit wordt vervolgd...