Afgelopen vrijdagavond kwam ik erachter dat de linker voorvelg bij elke spaak gebroken was.
Later kwam ik er dus achter dat er rechtsvoor ook allemaal scheuren in zaten.

Ik dus vrijdag avond en zaterdag ochtend heel internet afgezocht.
Toen kwam ik op marktplaat 4 hummer velgen tegen. Dus alles nagevraagd op DTW of die eronder passen want ik had wel eens ram 2500 gezien met H2 velgen.
Daar zeiden ze dat het zou passen zonder enige moeite. Alleen het was in amerika midden in de nacht en diegene die dat schreef die sliep waarschijnlijk al half

maar daar kwam ik later pas achter.
Ik dus 4 velgen opgehaald met 315/70/17 waar nog 6mm profiel opzit.
Mijn eigen banden paste ook maar daar zit 3.5mm profiel op.
Alleen bij die velgen bladerd de blanke lak eraf. Maarja ik denk als ik in ieder geval nu maar weer kan rijden dan schuur ik ze later wel en maak ik ze zwart ofzo. En ik kon ze voor 500 euro ophalen incl. banden.
Goedkoper kan je toch niks vinden.
Toen bij me buurman de banden erom gelegd. En dus de eerste erop gezet. Toen bleek dat de moeren die bij de oude Amercan racing velgen passen eigenlijk iets te klein zijn. Dus me buurman Coen van General car&parts opgebeld en die dacht nog wel wat te hebben liggen.
Ik daarheen gereden en wat moeren gepast en de originele moeren van een Ram 2500 pasten goed. Die meegenomen.
Het was inmiddels al na 5 uur en dus was ik al de heledag met dit gekloot bezig geweest.
Maar nu zou het dan toch allemaal gaan lukken. Maar natuurlijk zat er weer iets tegen.
Het hart van de H2 velgen was te klein. Dat was 11.5cm en het moest zijn 12.1cm
Dat moest dus rondom zo'n 3mm vergroot worden. Ik dacht al ik heb weer eens niet de originele maar goedkope namaak dingen die ook zo breken. maar dat bleek later niet zo te zijn.
Maar op zaterdag avond en op zondag vind je niet zomaar iemand die dat ff met een draaibank doet.
Dus wij proberen met een dremel. Dat ging heel goed. Alleen maar voor 5 seconden want die velgen zijn van aluminium en dus lopen alle freesjes vol.
Me buurman wist nog iemand met een turbo vijl. Ofzoiets maar het werkte langzaam maar het ging

Tijdens het eten nog even op internet gekeken en inmiddels was in amerika weer iedereen wakken en die gaven me deze link en dat het dus normaal was dat er een stuk uit het hart moest.
http://getdieselpower.com/my04dodge_files1/h2/article/h2install.htmlIk dus zaterdag avond tot half 12 lopen schuren en toen had ik eindelijk 3 velgen af.
Zondag de laatste gedaan en uiteindelijk paste het dan zondag middag allemaal.
Nou moeten er alleen nog centercaps op. Die heb ik gister besteld en zullen van de week wel komen.
Bij de dealer 108 euro per stuk.

Ik dacht al dan maar zonder die dingen.
Nu 2de hands gevonden voor 15 euro per stuk
Die moeten nog wel pas gemaakt maar ik heb een idee dat het misschien makkelijk kan. even uittesten dus als ze binnen zijn.
Het ziet er nu wel raar uit. Lelijke velgen en veel meer naar binnen. Maarja het is tijdelijk en dan opknappen en daarna voor alleen de winter.