Het is weer een hele tijd geleden, paar weken nodig gehad voor 2 crossauto's klaar te maken en het werk heeft ook wat tijd in beslag genomen, werk bij een landbouw mechanisatie bedrijf waar we veel aan beregening doen. Was afgelopen zomer wat droog hier en daar

dus werk in overvloed.
Viel me beetje van me tegen hoeveel ik in die tijd gedaan heb aan de pickup maar nu ik alle foto's aan het ordenen ben loop ik toch wat achter met de updates.
De motor was zowat helemaal aangekleed op de dynamo en de luchtfilter na. De dynamo zat me al een tijdje dwars door zijn uiterlijk. Dus deze uit elkaar gehaald voorzien wat wat nieuwe delen en een likje verf:

De radiateur beugel is de vorige update gemaakt, uiteraard is deze ook gespoten. Heb even wat dingen verzameld zodat ik meerdere dingen in 1 keer kon spuiten.

Ik vond de voorkant beetje saai ogen nog, dus kwam met het volgende idee. Zag het op Fast N Loud dat ze daar Ron Davis radiatoren gebruikte, ik dacht maar dat kan ik ook:

De automaatbak koeler slangen ook geperst en er braidedsleeve overheen bij geperst zodat het wat nette uitziet:

Heb 3 jaar terug ergens een goedkope luchtfilter kunnen kopen en die wou ik passend maken zodat de motor ietsie meer oud leek:

Even gezocht naar een passende manier maar toch wat gevonden, een siliconen verloop bocht van 76mm (inlaat) naar 102mm zo groot mogelijk wat ik passend kreeg ivm inlaat en andere dingen.
Het huis gestraald en het hart eruit gesneden, nieuwe plaat gesneden die erin gelast met een opstaande rand waar de siliconen bocht mooi overheen kon en voila!

Omdat de oude kachel niet compleet was, en ook moeilijk is voor aan onderdelen te komen stond die een beetje op een laag pitje. Tijdje terug een Fresh Air Heater Box tegen gekomen en deze aangeschaft. Deze pakt i.p.v. cabine lucht om te verwarmen (zoals de oude die ik had), verse lucht uit de vent rechts van de cabine. Deze cabine is er niet voor gemaakt dus die kachel moet passend gemaakt worden (zoals zowat alles wat ik wil

). Origineel steek de kachelmotor door het schutbord in de motor ruimte, dit vond ik geen mooi idee dus heb ik een computer ventilator gekocht met flink volume verplaatsing (vergelijkbaar met een kleine auto) en die ga ik in de oude kachel unit passend maken. Deze kan ik ook variabel regelen i.p.v. verschillende standen. Hier later meer over.

Ben nu nog de ophanging aan het maken voor de luchtfilter zodat hij mooi blijft zitten zonder dat hij afzakt.
Komen steeds dichter bij het moment dat de motor aangesloten kan worden en voorzien kan worden van een nieuwe mapping.