Het is nu vr nov 01, 2024 2:01

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do jun 11, 2015 22:51 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 05, 2015 20:53
Berichten: 13
Woonplaats: Eersel
Omdat ik toch de cilinderkoppen moest wisselen, deze maar meteen gereviseerd.
Afbeelding

Start van het project
Afbeelding

Niet echt spannend
Afbeelding

Lekkere slush, en er klopt hier iets niet.
Afbeelding

Nog maar een fototje uit een andere hoek
Afbeelding

Samen met mn maat alles eruit trekken
Afbeelding

Arghhh nog meer slush
Afbeelding

Zelfs de onderkant van de intake....
Afbeelding

Toch nog schoon gekregen.
Afbeelding

Cilinderkop 1 weer terug erop
Afbeelding

Cilinderkop 2 weer terug erop
Afbeelding

Intake weer terug
Afbeelding

Wat was nu de oorzaak...

Waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar een moer oid in de inlaat laten vallen, deze is in de cilinder terecht gekomen.
Gevolg, scheur in de cilinderkop en de kleppen totaal verwoest.
Afbeelding


D'n dader!
Uiteindelijk was het moertje zover afgesleten dat het bijna de uitlaat in verdwenen was (bijna dus), en is vast komen zitten tussen de uitlaatklep.
Kortom nooit iets in de inlaat laten vallen want dat kost je 20+ werkuren om weer te fixen.
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door BerkiE op vr jun 12, 2015 21:11, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jun 12, 2015 8:16 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
Tering wat een troep :oops: soms verbaast het je dat het überhaupt nog liep :D maar weer opgelost wanne :thumbleft: :thumbleft: :thumbleft:



Www.marlog-car-handling.com

Www.rockauto.com

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jun 12, 2015 9:33 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 12, 2013 20:07
Berichten: 2549
Woonplaats: Zaandam
Daar komt dus'naar de mallemoeren gaan'vandaan. :D

_________________
Ram 1500 Laramie 5.7 Hemi 2011-tuned. :laughing6:
Michiel.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jun 12, 2015 17:22 
Offline
Heavy Trucker

Geregistreerd: zo mei 12, 2013 22:13
Berichten: 1116
Damn en loopt ie nu stukken beter?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jun 12, 2015 21:01 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 05, 2015 20:53
Berichten: 13
Woonplaats: Eersel
Hij loopt nu stukken beter inderdaad, en duidelijk meer vermogen mackie :!:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jun 13, 2015 10:44 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 24, 2011 8:37
Berichten: 552
Woonplaats: Uithoorn
Mooi opgelost.
Die dikke drap in de olie komt door niet vaak genoeg olie te verversen en waarschijnlijk veel korte stukjes rijden.
Het mooie van een 8 cilinder is dat je gewoon kan rijden op 7 cilinders.

_________________
'91 454SS
496ci, alu. koppen, Edelbrock injectie, remote 80mm turbo.
http://youtu.be/nF8DPwoybCo


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 25 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling