Zoals sommige al weten ben ik van een Dodge ram 1500 2009 overgestapt op een F150 2010 welke ook weer uit Canada komt. Helaas heeft deze wel wat roest wat grondig aangepakt gaat worden.
Afgelopen week hebben we de F150 naar de garage gebracht en tijdens de rit werd al duidelijk dat de F150 een peleton aan paardjes mist. Tijd dus voor groot onderhoud en de nodige vervangingen.
Dingen die sowieso moeten gebeuren voor TUV
- Grote beurt
- Rocker panels lassen
- Uitlaat spuitstukken vervangen. Deze lekken behoorlijk.
Andere dingen die nog op de lange planning staan.
- Frame ontroesten en lakken
- Laadbak heeft enige aandacht nodig, hier en daar zitten wat deukjes die eruit gehaald moeten worden.
- leer als interieur. liefst nog kijken voor powerheated en cooled stoelen.
- Navigatie inbouwen
- Kap eraf en een bedcover erop.
- windshields
- Lier in de laadbak
- Wat optische dingen zoals ledbars etc
- andere velgen
En vast nog wel wat dingen.
Momenteel niet echt veel tijd i.v.m. mijn scriptie. Maar om toch even af te schakelen hebben we vandaag al een begin gemaakt aan de F150.

Als eerste het interieur eruit gehaald. Behoorlijk zitten klote met de achterbank, maar het is gelukt

Oude rockerpanel los aan het maken.

En dan krijg je wel even een schrik momentje waarbij je denkt oei daar gaat veel meer werk in zitten dan gehoopt.

Al met al valt de roest reuze mee op de plaat waar de nieuwe rockerpanel op komt te zetten.
Onderlangs moeten de oude restanten nog weggehaald worden. En de zijkanten moeten er nog af maar daarvoor moeten de deuren er ook vanaf.

Komende weken kan ik er zelfs niets aan doen. Wellicht dat een maat van me verder gaat. En anders wordt het in Juni/Juli hervat.