Een tijdje geleden gemerkt dat de achterste ventielen van de wielen op mijn 2009 Ram helemaal verduurd waren, zie een foto's:

Zo erg zelfs dat het boutje wat het ventiel aan het wiel vasthoud doorgebroken was.
Nu ben ik daarmee naar de Dodge garage in Turnhout geweest, en daar was het eerst allemaal geen probleem en zou het onder garantie vervangen worden.
Dus ik lekker blij, vandaag de Dodge daar binnengedaan om de ventielen te laten vervangen, en de achterste wielen moesten ook eens uitgebalanceerd worden.
Vanavond ga ik hem terug ophalen en krijg een rekening gepresenteerd van 239 Euro waarvan:
2u werk aan 49 Eur excl.
2 x ventiel incl. luchtdruksensor aan 42 Eur/stuk excl.
+ millieubijdrage en klein materiaal
Toen ik de vriendelijke dame achter de toog aansprak over de garantie van de ventielen/sensoren kreeg ik te horen dat de corrosie te wijten was aan zout op de weg tijdens de winter en dat dit door Dodge niet onder garantie vervangen werd.
Dit vind ik wel heel kort door de bocht:
- Elke wagen rijdt tijdens de winter door het zout, dus in mijn ogen valt dit onder normale slijtage
- Andere wagens hebben hier geen last van, wat wil dit zeggen over de kwaliteit van Dodge???
Maar goed, genoeg geklaag...
Hebben andere mensen hier ook last van?