Het is nu zo mei 04, 2025 1:00

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Problemen met de dealer
BerichtGeplaatst: di mei 27, 2014 13:42 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 01, 2013 9:42
Berichten: 16
Hallo wie kan mij helpen met een geschil,

Namelijk ik heb een Ram 1500 ST uit 2012 nu heb ik gehoord en gelezen dat mijn achteras een modificatie nodig heeft.
ik heb dit nagevraagd bij de dealer en deze beweerd dat het niet nodig is nu weet ik dat deze dealer niet de meest betrouwbare is en dat mijn garantie deze maand afloopt
ik heb geen zin in problemen straks kan ik het ergens checken of het wel of niet nodig is....???

Ik hoor het graag
Groetjes Sander


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di mei 27, 2014 14:02 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: wo mei 05, 2010 17:59
Berichten: 3161
Even laten checken bij de specialist: www.mopartruckshop.nl

Eigenaar Jeroen (Hollandblower) zit ook hier op het forum.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di mei 27, 2014 14:11 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 21, 2009 17:26
Berichten: 624
Woonplaats: Herten (NL) Jeroen....
Op de Ramtrucks homepage https://www.moparownerconnect.com/oc/US/en-us/sub/Pages/OwnersLogin.aspx kun een Recall Search doen om te kijken of er een terug roep actie voor je auto actief is.

_________________
Jeroen...

Dodge Rules....
'14 Dodge 5.7L hemi CC (Granite Crystal Metalic)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di mei 27, 2014 15:37 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 23, 2008 2:45
Berichten: 4695
Woonplaats: http://www.usa2ned.com/
Sander 5,7 HEMI schreef:
Hallo wie kan mij helpen met een geschil,

Namelijk ik heb een Ram 1500 ST uit 2012 nu heb ik gehoord en gelezen dat mijn achteras een modificatie nodig heeft.
ik heb dit nagevraagd bij de dealer en deze beweerd dat het niet nodig is nu weet ik dat deze dealer niet de meest betrouwbare is en dat mijn garantie deze maand afloopt
ik heb geen zin in problemen straks kan ik het ergens checken of het wel of niet nodig is....???

Ik hoor het graag
Groetjes Sander


2012 hoeft niet, recall was voor de 2011 modellen, safety recall k36

_________________
Groet Hans, http://www.usa2ned.com, HET adres voor al je export uit heel Amerika!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di mei 27, 2014 17:17 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
http://www.edmunds.com/car-news/2012-13 ... blems.html

http://www-odi.nhtsa.dot.gov/owners/Sea ... ds=1389771


http://Www.rockauto.com


http://Www.marlog-car-handling.com

_________________
Peer...

Afbeelding


Laatst bijgewerkt door peerkehemi op di mei 27, 2014 17:48, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di mei 27, 2014 17:32 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: wo mei 05, 2010 17:59
Berichten: 3161
Gaat over wat anders Peer.. Ik lees een software modificatie en een vooras probleempje dat verholpen moet worden bij de Ram 4500 en 5500 :wink:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo mei 28, 2014 12:16 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 01, 2013 9:42
Berichten: 16
Heren Bedankt voor de snelle reactie !!

ik weet genoeg !!

Groetjes Sander :P


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo mei 28, 2014 21:53 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 19, 2009 21:13
Berichten: 559
Woonplaats: Schiedam (JEROEN)
De Ram 1500 modellen vanaf 2011 met de "ZF" achteras hebben een andere update nodig dan de voor gaande modellen.
Voor deze modellen is er update van de behuizing en het deksel.

Er is met de fabricage van de eerste modellen met het "nieuwe" type achteras een fout gemaakt met de locatie van de vulopening.
Deze zit nu aan de zijkant, maar deze zit te laag waardoor er 0.8 liter te weinig olie in kan.
Af fabriek zijn deze assen nu extra gevuld door de ventilatie opening, maar bij de 1e service beurt moet het deksel worden vervangen anders kan er niet genoeg olie in!!

Een 2e probleem met deze 1e "ZF" serie achterassen is de terug stroom-opening in de behuizing tussen het voorste en achterste pinion-lager.
In de praktijk is gebleken dat de olie niet voldoende bij de lagers van het pinion kan komen en te snel terug stroomt in het cardan.
Samen met de aangepaste deksel wordt er een staal plaatje meegeleverd wat onderin het cardan-behuizing moet worden aangebracht.
Deze dicht bijna volledig de opening af, waardoor er ruim voldoende olie voor in het cardan blijft staan tussen de pinion-lagers.

Wanneer is deze update noodzakelijk? Dit kan heel gemakkelijk zelf worden gecontroleerd.
Als je onder de truck kijkt naar de achterzijde van het cardan (2011>up) zie je het deksel van de achteras.
Als het deksel NIET is voorzien van een vul-dop dan MOET de update worden uitgevoerd.

Er is zelfs nog een klein aantal van de eerste 2011 modellen die ook nog is voorzien van het "oude" type pinion-moer die dus ALTIJD los-lopen. Het is niet de vraag OF het gebeurd maar WANNEER het gebeurd.

Pas vanaf 2013 is deze achteras pas vanuit de fabriek aangepast en is de vul-opening aan de zijkant komen te vervallen en heeft hij standaard het aangepaste deksel. Ook is de giet-mal aangepast en is de terug stroom-opening niet meer aanwezig en het plaatje niet meer noodzakelijk.

Voorbeelden:

Afbeelding
Afbeelding

_________________
JEROEN...

"Power sells cars, torque wins races"

Afbeelding

http://WWW.MOPARTRUCKSHOP.NL


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo mei 28, 2014 22:05 
Offline
Heavy Trucker

Geregistreerd: zo mei 12, 2013 22:13
Berichten: 1116
Das nu eens ne uitleg 8)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo mei 28, 2014 22:29 
Offline
Heavy Trucker

Geregistreerd: ma jul 18, 2011 16:53
Berichten: 1625
Woonplaats: ieper,westvlaanderen,belgie
mackie schreef:
Das nu eens ne uitleg 8)

+1 :wink:

_________________
Ford f250 Lariat 6.0L Powerstroke 2004


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do mei 29, 2014 9:48 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 25, 2008 16:29
Berichten: 8429
Woonplaats: Mod. Sittard NL
HollandBlower schreef:
De Ram 1500 modellen vanaf 2011 met de "ZF" achteras hebben een andere update nodig dan de voor gaande modellen.
Voor deze modellen is er update van de behuizing en het deksel.

Er is met de fabricage van de eerste modellen met het "nieuwe" type achteras een fout gemaakt met de locatie van de vulopening.
Deze zit nu aan de zijkant, maar deze zit te laag waardoor er 0.8 liter te weinig olie in kan.
Af fabriek zijn deze assen nu extra gevuld door de ventilatie opening, maar bij de 1e service beurt moet het deksel worden vervangen anders kan er niet genoeg olie in!!

Een 2e probleem met deze 1e "ZF" serie achterassen is de terug stroom-opening in de behuizing tussen het voorste en achterste pinion-lager.
In de praktijk is gebleken dat de olie niet voldoende bij de lagers van het pinion kan komen en te snel terug stroomt in het cardan.
Samen met de aangepaste deksel wordt er een staal plaatje meegeleverd wat onderin het cardan-behuizing moet worden aangebracht.
Deze dicht bijna volledig de opening af, waardoor er ruim voldoende olie voor in het cardan blijft staan tussen de pinion-lagers.

Wanneer is deze update noodzakelijk? Dit kan heel gemakkelijk zelf worden gecontroleerd.
Als je onder de truck kijkt naar de achterzijde van het cardan (2011>up) zie je het deksel van de achteras.
Als het deksel NIET is voorzien van een vul-dop dan MOET de update worden uitgevoerd.

Er is zelfs nog een klein aantal van de eerste 2011 modellen die ook nog is voorzien van het "oude" type pinion-moer die dus ALTIJD los-lopen. Het is niet de vraag OF het gebeurd maar WANNEER het gebeurd.

Pas vanaf 2013 is deze achteras pas vanuit de fabriek aangepast en is de vul-opening aan de zijkant komen te vervallen en heeft hij standaard het aangepaste deksel. Ook is de giet-mal aangepast en is de terug stroom-opening niet meer aanwezig en het plaatje niet meer noodzakelijk.

Voorbeelden:

Afbeelding
Afbeelding

Dus Sander print dit uit en ga terug naar de dealer of maak een afspraak met Jeroen en laat het uitvoeren :wink:

_________________
Sjeng...

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do mei 29, 2014 11:00 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 29, 2010 15:05
Berichten: 1349
Sjeng misschien een keer een sticky van maken,jeroen een duidelijk bericht laten maken
En zorgen dat dat bovenaan blijft staan :?:

_________________
chris-jan..(CJ)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling