1 L op 12000 km is niet veel. Al zeker niet in het begin en voor zo'n groot V8 blok. Als je over algemeen een rustige chauffeur bent is het mogelijk dat het verbruik nog zal verminderen naar de volgende oliebeurt toe. Olieverbruik bij nieuwe motor kan wel even duren voor het weg is. Ooit heb ik een nieuwe Peugeot 406 2.0HDI gehad. Deze verbruikte van 0 naar 20.000 km, in totaal, 6 liter olie. Eens daar voorbij daalde het zienderogen tot onmerkbaar tussen 2 oliebeurten. Mijn eerste motor, een Kawa ZZR-1100 was ook zo'n verhaal; tweedehands gekocht met 20.000 km op de teller en direct verse olie en filter gestoken wanneer ik ermee thuis kwam. Na 750 km mocht ik er een liter bij gieten... Direct in paniek natuurlijk; ik dacht een slechte motor gekocht te hebben. Tweede keer olie bijgieten was 1000 km verder, daarna nog eens 2000 km verder. Na de volgende oliebeurt heeft ie nooit nog een druppel olie verbruikt. Vermoedelijk was de reden overschakeling naar volsynthetische olie.
_________________ GRTZ,
Marco
'06 SRT 10 QC mineral grey Objects in the mirror may vanish faster then they appear
|