ram-fan schreef:
Heb er meer over horen klagen,hoe is het met je olieverbruik afgelopen?
Nauw das een heel verhaal.
De mijne verbruikte 0,7 liter olie per 1000km.
Ik ging hier niet mee accoord en de garage wilde er mee aan de gang. Bij 1 cilinder waren de bougie"s helemaal zwart, en de rest mooi koffie bruin. Dus het kwam door 1 cilinder.
Kop eraf, kop laten vlakken, nieuwe hydrolische klepstoters, nieuwe kleprubbers, klepgelijders waren prima, kop afgeperst, nieuwe koppaking, inlaat en uitlaat spruitstuk pakking, nieuwe kopbouten.
En op mijn verzoek heeft hij de zuiger eruit gehaald om te kijken of de zuiger veren wel goed waren.
Hier was ook niets aan te zien en toch maar nieuwe veren gemonteerd.
Cilinderwand opgemeten door revisie bedrijf, allemaal goed.
Er is niet echt een probleem gevonden maar na deze ingreep dachten wij alle 2 dat het probleem verholpen zou zijn. Alles onder garantie gemaakt maar de garage kon bij Dodge in Amerika niets vergoed krijgen. Zij zeggen dat een auto 1 liter per 1000km mag verbruiken.
Na 3000km heb ik weer 1 liter bij moeten vullen, en weer na 3000 km weer 1 liter.
Het verbruik is dus wel minder maar nog niet goed. Ik heb met de garage contact gehad en hij weet niet meer wat ie moet doen. Misschien een scheurtje in de kop of ergens anders. Ik weet het zelf ook niet meer.
We hebben er echt alles aan gedaan.