Het is nu za mei 03, 2025 1:58

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo nov 01, 2015 14:18 
Nieuw

Sinds een week ongeveer doet de wagen bij stationair ligt trillen en als ik bij 80km/u lichtjes wil optrekken dan bokt ie als een gek. Foutcode die hij aangeeft is P1416 maar ik kan hier op de forum nergens iets over vinden. Ook als ik de kickdown intrap dan blijft de toerenteller hanger bij 4000 toeren en houdt dan in.

De wagen heeft altijd wel goed gereden. Enkel het starten duurde wat langer door waarschijnlijk een lekkende injectoor(en) van het gassysteem.
De wagen is uitgerust met een Vialle systeem (drama geval)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo nov 01, 2015 20:22 
Truck forum Junky

Lijkt een mds solenniod probleem te zijn . (Lees hier onder maar even) Je kunt ook jeroen van Www.mopartruckshop.nl ff bellen, die heeft het vast al eens mee gemaakt :wink:

Www.rockauto.com

Www.marlog-car-handling.com

So, the way I would go about this is to correct the P1416 code first and then go from there as needed. If you find a wiring issue causing the first code, then it may just fix everything but if it doesn't then you will have to deal with the second problem as needed.

The MDS solenoid is mounted in the top of the block under the intake manifold, so you will have to remove the manifold to inspect the wiring and replace the solenoid.

Also, it is very important to use ONLY 5W-20 oil in this engine otherwise it can affect the MDS solenoid operation.

Read more: http://www.justanswer.com/dodge/5uya0-dodge-ram-1500-4x4-2006-dodge-ram-1500-5-7-hemi.html#ixzz3qGV8n3t1

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo nov 01, 2015 22:05 
Nieuw

Die info had ik ook gezien. Dacht ook ergens gelezen te hebben dat deze code ook wel eens kon verschijnen bij misfire of geen ontsteking te hebben op een cilinder.

Ik heb namelijk wat meer fout codes gekregen namelijk P0205 en P0305 . Zou het dan kunnen betekenen dat ik misschien geen ontsteking heb op cilinder 5 en dat ik maar op 7 cilinders rij ? of 3 als MDS inschakelt ?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo nov 01, 2015 23:10 
Heavy Trucker

Druk eens je towing in dan gebruikt de truck geen mds

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 02, 2015 8:12 
Nieuw

mackie schreef:
Druk eens je towing in dan gebruikt de truck geen mds

Heb ik ook geprobeerd. Als ik bijvoorbeeld ergens constant 60 of 70 rij dan trilt ie met mds aan. Toeren liggen dan rond 1200-1300 . Zet ik towhaul aan dan gaan de toeren rond de 1600-1700 en is het trillen weg. Althans heel erg lichtjes voel je hem nog wel. Stationair dan trilt ie nog steeds met tow haul aan

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]