bonza schreef:
Hebben ze ook de reden gevonden van de vroeg tijdige slijtage van de nokkenas/klepstoters? Lijkt me in jou geval geen veel korte stukjes rijden probleem gezien je locatie

Ik ben geen techneut en ken zeker in Nederlands de termen niet goed, maar het probleem is dus dat de roller in de klepstoter vastloopt en dan metaal van de nok begint te schaven en uiteindelijk een diepe groef in de nok slijpt. Dit lijkt een defect in de klepstoter te zijn en niet een gevolg van verkeerde of te oude olie, en komt voor bij MDS- en niet-MDS stoters. Eigenaren die synthetische olie gebruiken en/of vaak olie wisselen hebben net zo goed met dit probleem te maken. Een fabrikatie- of ontwerpfout dus.
Big Alf schreef:
Ik weet niet hoelang je deze truck al hebt, maar de oorzaak lijkt mij slecht onderhoud/weinig of geen olie verversen.
Ik heb deze truck nieuw gekocht en altijd volgens het boekje onderhouden. We hebben nog twee Hemi's waarbij ik hetzelfde onderhoudspatroon volg, en die hebben geen problemen (al hebben ze wel iets minder gelopen: allebei bijna 100,000 mijl).