franz schreef:
Ik heb net telefoon gehad van mijn dealer die mijn wagen aan het invoeren is, het invoeren van mijn auto ging niet door omdat ik geen CE-markering op mijn gordels heb.
Hoe kan dat en wat kan ik daar aan doen, want ik ben dus niet van plan nieuwe gordels te installeren.
Deze auto is wel gekeurd geweest in Duitsland maar het gaat moeizaam hier in België!!
Hoe is dit mogelijk? Hebben ze er in België zo weinig verstand van?!
Heb er stilletjes aan genoeg van gehad, mocht het nog veel langer gaan duren dan schrijf ik de auto gewoon in Duitsland in!
Groeten Franz Derhaeg
B pillar even losmaken zodat je aan het oprolsysteem kan. Daar staat een keur nummer van de VS (FMVSS oftewel Federal Motor Vehicle Safety Standards). Deze is toegelaten als uitzondering op de regels dat de gordels een E merk moeten hebben. Dat weten ze op de keuring en op je deurstikker staat dit ook al op (this vehicle conforms to all ........of FMVSS)
Dit is vaak niet voldoende voor die eikels want ze zien je liever je pillar open doen....
PS: Dit zou je dealer moeten weten, betwijfel of hij de juiste man is for the job of homologations....