Het is nu ma mei 05, 2025 21:53

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za aug 22, 2009 20:54 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
Ton schreef:
Ben ook met sleurheut naar Kroatie geweest.
Was onderweg tussen 32 en 35 graden.
Temperatuurmeter is niet van z'n plek geweest, het maakt niet uit
of ik nou moest klimmen of niet.
Echt een super auto zo,n Dodge.

Ik heb konstant op de cruise gereden(+ tow hall) ....tussen 110 en 115 km p/u
Gewoon beangstigend als hij gaat terugschaklelen in de klim.......haha

Wel heel veel bekijks daarzo




dat is dus precies hoe het met de mijne gaat ton :!: ik ben ook naar kroatie geweest en geen centje pijn .ook niet in de bergen temp blijft na genoeg het zelfde . en ook constant 110 op de autobaan ,of iets harder als het nodig was .hij ging wel eens naar de 5000 toeren terug las hij de berg op moest :!:

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za aug 22, 2009 22:36 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 19, 2009 21:13
Berichten: 559
Woonplaats: Schiedam (JEROEN)
Ik versleur al jaren zware vrachten, eerst met men chevy nu met de dodge.

3500kg aanhanger en 500kg lading in de auto is normaal, aanhanger is vaak ook nog wel zwaarder (4000+kg)
Auto`s hebben nooit geen temperatuur problemen gegeven. Wel bij de de chevy nieuwe waterpomp en radiateur gemonteerd.
En de dodge is van 2005 met 38000miles en in goede staat van onderhoud.

We hebben ook nog een 2500 diesel met schotel, deze weegt met een volle combi vaak 12500kg of meer.
Nooit geen enkel probleem gehad met koeling of iets dergelijks. Wel een zwaarder koppelling gemonteerd!! :twisted:

Ben van mening dat een koelprobleem met deze (jonge) auto`s te herleiden is aan een mankement.
Denk hierbij aan:
-Radiateur verstopt?>Roestig koelwater is een symptoom!
-Thermostaat kapot of klemmend?
-Bij Lpg kan het ook een motormanagement probleem zijn.
Een motor die erg rijk op lpg loopt, ontwikkeld al snel veel extra warmte.

_________________
JEROEN...

"Power sells cars, torque wins races"

Afbeelding

http://WWW.MOPARTRUCKSHOP.NL


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo aug 23, 2009 0:40 
Toen de motor warm werd zat er in de bovenste slang lucht.
HollandBlower schreef:
Ik versleur al jaren zware vrachten, eerst met men chevy nu met de dodge.

3500kg aanhanger en 500kg lading in de auto is normaal, aanhanger is vaak ook nog wel zwaarder (4000+kg)
Auto`s hebben nooit geen temperatuur problemen gegeven. Wel bij de de chevy nieuwe waterpomp en radiateur gemonteerd.
En de dodge is van 2005 met 38000miles en in goede staat van onderhoud.

We hebben ook nog een 2500 diesel met schotel, deze weegt met een volle combi vaak 12500kg of meer.
Nooit geen enkel probleem gehad met koeling of iets dergelijks. Wel een zwaarder koppelling gemonteerd!! :twisted:

Ben van mening dat een koelprobleem met deze (jonge) auto`s te herleiden is aan een mankement.
Denk hierbij aan:
-Radiateur verstopt?>Roestig koelwater is een symptoom!
-Thermostaat kapot of klemmend?
-Bij Lpg kan het ook een motormanagement probleem zijn.
Een motor die erg rijk op lpg loopt, ontwikkeld al snel veel extra warmte.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo aug 23, 2009 8:26 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 19, 2009 21:13
Berichten: 559
Woonplaats: Schiedam (JEROEN)
alex46 schreef:
Toen de motor warm werd zat er in de bovenste slang lucht


Lucht komt er niet zomaar in, was misschien het koelvloeistof nivo beneden pijl?
-Sluit de radiateur dop goed af of zat deze scheef?
-bovenste slang lek?

Lucht in de slang kan ook een gevolg zijn van overhitting en hoeft niet de oorzaak te zijn.
Met kokende koelvloeistof onstaat er ook ongewenst lucht in het systeem.
Zou toch het gehele koelsysteem een goed laten nakijken.
Misschien anders het geheel onderdruk laten zetten en kijken voor lekkages, kan je ook gelijk kijken
of de druk afloopt.Als je geen uitwendige lekkage hebt en de druk loopt af,zit het inwendig!

_________________
JEROEN...

"Power sells cars, torque wins races"

Afbeelding

http://WWW.MOPARTRUCKSHOP.NL


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling