andre schreef:
U kan dat zien als je de cardanas aan de achterbrug losschroeft en die moer van de flens moet denk ik op 28 kg aangetrokken zijn. Zou daar maar snel naar kijken want anders draait de brug in de soep.
Ik zou dit soort advies niet geven als je niet weet waar je het over hebt!!!
Zodra je aan de moer gaat trekken met 28kg kan je hem met grote waarschijnlijkheid nog verder aantrekken.
Je drukt dan de crushsleeve tussen de lagers verder samen en verhoogt dan de voorspanning op de pinion lagers.
Dit lijdt met zekerheid tot het volledig kapot draaien van de pinion lagers en misschien zelfs grotere schade aan tandwiel, differentieel en behuizing tot gevolg.
Zodra de crush-sleeve eenmaal is samen gedrukt is gemiddeld 100 tot 250 nm voldoende om hem verder samen te drukken.
Daarom monteren wij een solid-shim kit waardoor de pinion moer wordt aangetrokken met 350nm en geborgd wordt met 270 loctite. Dit loopt nooit meer los!
De "problemen" met de versnellingsbak zijn ook bekend. Martin van trans-M heeft al meerdere versnellingsbakken gereviseerd die af fabriek niet goed waren geassembleerd. Niet alle modellen hebben hier last van maar het komt wel voor.
Met de tussen bakken is weinig problemen, wat wel gebeurd is dat ATF+4 gebruikt wordt in de bakken waar de Chrysler transmissie olie is voorgeschreven. Dit veroorzaakt wel problemen.