Het is nu zo mei 04, 2025 15:07

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 141 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo jun 24, 2012 18:52 
Pro Trucker

bieke schreef:
ok, bedankt voor jullie reacties...maw; te koop dodge ram 1500, 5.7hemi, 360pk, 75000 km, jaar 2003, lpg installatie van 230l. met 3 kleine kindjes lijkt het ons geen goed idee deze wagen te houden. foto's kan ik eventueel doormailen aangezien het me langs dit forum niet lukt....

Is misschien vloeken in de kerk :roll: maar een truck is niet echt een familie auto, kan natuurlijk wel, maar met 3 kleine kindjes kan je beter denken aan een SUV of station en neem een 4WD :wink:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jun 24, 2012 19:05 
Nieuw

nee, maar dit is voorgevallen vlakbij een school, om 6u 's morgens, op de weg die mijn man dagelijks aflegt, 2u later zouden daar een heel aantal schoolkinderen rondlopen en had hij gegarandeerd iemand aangereden....mijn man is zelf papa van 3 kleine kids, en hij wil zelf graag papa blijven, wat als dit voorvalt met de kids in de wagen en hij raakt wel iets....ik denk niet dat dit kort door de bocht gaan is....ik vind het trouwens erg van eerst een paar stoere reacties te krijgen dat hij niet kan rijden (tewijl hij nooit een ongeval heeft voor gehad) en daarna krijgen we als reactie dat dit niet ongewoon is....

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jun 24, 2012 19:07 
Nieuw

hebben trouwens ook echt wel eerst opgezocht of dit wel een veilige wagen is, maar hebben nergens iets gevonden over slippen....dus dachten we echt dat het een veilige wagen was en handig om het vervoeren van grotere zaken....maar niet dus....

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jun 24, 2012 19:14 
Pro Trucker

Er zijn 2 opties:
Optie 1 als het normaal rijden is geweest zijn de banden waardeloos.
Optie 2 teveel gas gegeven in de bocht.

dodge ram 1500
megacab
powerd by hemi
2007

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jun 24, 2012 19:31 
Trucker

Eeuwig zonde dat je op zo'n manier al weer zo snel afscheid moet nemen van je droom auto.

Zelf ook eens gehad met de Jeep Cherokee van m'n vader, laten we het jeugdige overmoedigheid noemen, en dat was gelijk een leermomentje. Sindsdien al heel wat veilige kilometers achter de rug met achterwiel aangedreven auto's. Het is net weer even wat anders maar de halve wereld rijd ermee dus onveilig lijkt het mij zeker niet.
En zoals al aangegeven, banden(spanning) kunnen een wereld van verschil maken!

Ik zou nog eens heel goed over de verkoop nadenken :wink:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jun 24, 2012 19:32 
Pro Trucker

ik heb de indruk dat het hier gaat om aangepast rijgedrag op nat/glad wegdek :roll: :roll:
als je dit niet kan/wil moet je al zeker geen truck besturen :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
dit brengt alleen maar jezelf en andere weggebruikers in gevaar .
een truck rijd nu eenmaal anders als een gewone wagen (gewicht , pk's ,afmetingen enz...)maar mits wat aanpassen van het rijgedrag lukt dit perfect (bij de meeste toch).
een truck is om te cruisen en zwaar werk te doen/vervoeren en dergelijke.
en het kan natuurlijk zijn dat de banden geen 100% meer zijn maar dit is dan hellemaal een reden om je rijgedrag op nat/glad wegdek aan te passen en onmiddelijk je banden vervangen door nieuwe .

http://www.everyoneweb.com/transportdiensten/

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jun 24, 2012 19:39 
Heavy Trucker

Om meteen je truck te verkopen omdat je eens geslipt hebt, lijkt me een beetje overdreven :? gewoon zoals de meesten hier zeggen
rustig aan doen bij nat/glad wegdek en goede banden onder de truck leggen

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jun 24, 2012 19:46 
Super Trucker

bieke schreef:
nee, maar dit is voorgevallen vlakbij een school, om 6u 's morgens, op de weg die mijn man dagelijks aflegt, 2u later zouden daar een heel aantal schoolkinderen rondlopen en had hij gegarandeerd iemand aangereden....mijn man is zelf papa van 3 kleine kids, en hij wil zelf graag papa blijven, wat als dit voorvalt met de kids in de wagen en hij raakt wel iets....ik denk niet dat dit kort door de bocht gaan is....ik vind het trouwens erg van eerst een paar stoere reacties te krijgen dat hij niet kan rijden (tewijl hij nooit een ongeval heeft voor gehad) en daarna krijgen we als reactie dat dit niet ongewoon is....

Ik zeg het ook je man kan niet overweg met een truck met zo'n vermogen op de achterwielen, en het is beter dat hij een gezinswagentje aanschaft.
En al die ervaring wat hij heeft zal wel in een klein wagentje zijn met voorwielaandrijving :|

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jun 24, 2012 19:48 
Pro Trucker

Mijn eerste truck was ook een Hemi uit 2003 en deze had 345pk ipv 360... :?
Met de originele (amerikaanse) banden reed deze wagen bij nat weer glibberig.
Meteen andere banden (en wielen :D ) gestoken , probleem voor een heel stuk opgelost.
Ook de voet een beetje in de gaten gehouden bij nat weer , maar dat moet je bij een BMW of andere auto met achteraandrijving ook doen , zeker als deze wat pk's bij hebben.

Sinds 2008 heb ik een SRT10 die na wat aanpassingen een 550pk of meer zou moeten hebben.
Hierbij hetzelfde verhaal , de originele Pirelli's eraf gesmeten en na research een redelijk goede band gevonden , nl. de Continental.
Probleem ook weer voor een heel groot deel opgelost , maar het blijft uitkijken.
Je rijd met een truck , niet met een gewone auto , en zeker geen sportwagen.

En ja , ik ben ook papa van 2 kinderen ( 4 jaar en 6 jaar ) en ik en mijn vrouw voelen ons superveilig in onze Ram , zeker op de autostrade.
Dus is het helemaal geen rede om de truck weg te doen , tenzij je er niet echt mee wil leren rijden.
Dit moet je met vele voertuigen leren , is normaal.
Of je koopt een truck met 4x4 en laat de 4x4 permanent opstaan.

succes

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jun 24, 2012 20:22 
Nieuw

deze heeft 360pk, door de uitlaat...maar hij heeft echt schrik gekregen om ermee te rijden, hij hoopte 1st dat het een ongelukkig toeval was, maar aangezien er hier meerdere mensen zijn die zeggen dat het inderdaad moeilijker is bij nat of glad wegdek....lijkt het ons niet verstandig om ermee verder te rijden. als je steeds met schrik achter het stuur zit....dan is het ook geen droomwagen meer....

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jun 24, 2012 20:27 
Pro Trucker

Of Bieke, ben jij niet zo blij dat je man een dodge ram 1500 rijdt............

dodge ram 1500
megacab
powerd by hemi
2007

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jun 24, 2012 20:30 
Truck forum Junky

bieke schreef:
deze heeft 360pk, door de uitlaat...maar hij heeft echt schrik gekregen om ermee te rijden, hij hoopte 1st dat het een ongelukkig toeval was, maar aangezien er hier meerdere mensen zijn die zeggen dat het inderdaad moeilijker is bij nat of glad wegdek....lijkt het ons niet verstandig om ermee verder te rijden. als je steeds met schrik achter het stuur zit....dan is het ook geen droomwagen meer....

Ik snap jullie wel hoor , je blijft nu met schrik rond rijden en dat is ook niet wat je wil :!: gewoon iets anders zoeke en weer plezier krijgen in het auto rijden :wink:

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jun 24, 2012 20:35 
Nieuw

@ freddy: nu ben ik ambetant!!!! ik heb gezegd dat ik dat een geweldige bak vind, en ik heb erop aangedrongen om de stap te zetten!!!!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jun 24, 2012 20:39 
Trucker

Gewoon blijven rijden , ga anders een keer naar een lege parking met nat weer en kijk wat ie doet zodat je je truck leert kennen !!!
Banden zijn natuurlijk de belangrijkste factor , en elke achterwiel aangedreven wagen (zeker met pk's) breekt snel uit !!!!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jun 24, 2012 20:53 
Heavy Trucker

Heb de tamme motor, slecht 235 pk, banden bij aankoop waren continental, inmiddels 8 jaar!! oud, bijna versleten en uitgedroogd rubber.
Natte weg was een uitdaging :D :D :D
Stoplicht?? 3x proberen om weg te komen zonder slippende wielen. Bocht? vooral niet naar het gaspedaal kijken, dan ging íe al.

Inmiddels 4x BF Goodrich erop, bij de eerste regenbui uiteraard geprobeert wat hij doet.
Zeiknatte weg, in de bocht vol op het gas!!!, oke, je voelt dat hij moeite heeft grip te houden, maar glijden met de kont?? nee hoor.
Dit was dus echt in de bocht de kick down er vol op.

Tip:
Zoek goede banden en zoals eerder gezecht......
Leeg parkeer terrein, ga es lekker uit je dak en voel wat hij doet. Geniet van die auto

Succes bij je keuze, maar wegdoen kan altijd nog

Ohja, over die eerste reacties........
Kijk voor de grap eens bij andere topics, komt de meest ......... reacties tegen, niet altijd zo bedoelt als je het leest, gewoon gein.

Skyteam Monkey (volledig custom)

http://www.thaise-wok-lotus.nl
Apeldoorn

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 141 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]