Het is nu zo mei 04, 2025 15:11

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma maart 05, 2012 22:12 
Truck forum Junky

T-Bob schreef:
Slow schreef:
T-Bob schreef:
Ik heb vanmiddag contact met de receptie werkplaats dealer gehad, (afspraak aanstaande woensdag voor olie wissel)
en kijken ze het meteen na of bij de mijne een recall is voor de problemen met de achteras :|

Ben benieuwd Sjeng. Laat je het weten van de recall?

Zal het meteen plaatsen, heb ze al gevraagd of dat onder garantie valt als zowat gebeurt,
want ik had maar 2jaar of 100,000km garantie wat het eerst komt :(

bij jou die 2 jaar sjeng , dat weet ik zeker :wink: :D

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma maart 05, 2012 23:01 
Super Trucker

Ik had hem toentertijd gevraagd of ik de 100.000km garantie kon hebben,
dat zit ik bij jou een 15jaar eraan vast zij ie en zij er vlug bij wat het eerst komt en dat zijn die 2jaar :(

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo maart 07, 2012 17:09 
Super Trucker

Vandaag terug geweest naar de Dealer (Koenen Echt)voor olie wissel met filter,
Er stond voor de mijne geen recall op voor de achteras, is misschien dat deze in de usa is gemaakt en niet in mexico.
Maar toch de aandrijfas even los laten maker en kijken of de moer goed vast zit,
met de momentsleutel even proberen na te trekken op de voorgeschreven 285 nm is +_ 29kg maar deze zat goed.
Dus ik ben weer gerust gesteld. :wink: :wink:

Ram 2009 Laramie CrewCab

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo maart 07, 2012 17:26 
Trucker

Dank voor de follow-up Sjeng.

Ik heb mij Ram ook weer terug. Wat een verademing zeg....

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo maart 14, 2012 13:32 
Trucker

Verleden weekend terug bij mijn garagist geweest om alles nogeens laten na te kijken en nieuwe olie erop te laten doen (500km gereden met nieuw diff), alles zag er perfect uit.

1 nadeel: Zoals ik zei had de garagist tijdelijk een cardan van een andere ram onder de mijne gemonteerd, nu zit er dus terug mijn eigen cardan onder, en nu wordt ik een sterkte vribratie gewaar rond de 100-110km/u, dus is mijn cardan toch ergens geraakt...
Straks eens bellen wat zoiets nieuw kost...

Weet iemand ergens een sloper zitten die dit eventueel zou kunnen liggen hebben? Mag in Belgie of NL zijn.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo maart 14, 2012 14:08 
Heavy Trucker

vyruz schreef:
1 nadeel: Zoals ik zei had de garagist tijdelijk een cardan van een andere ram onder de mijne gemonteerd, nu zit er dus terug mijn eigen cardan onder, en nu wordt ik een sterkte vribratie gewaar rond de 100-110km/u, dus is mijn cardan toch ergens geraakt...

Weet iemand ergens een sloper zitten die dit eventueel zou kunnen liggen hebben? Mag in Belgie of NL zijn.

Gewoon laten balanceren, is volgens mij een stuk goedkoper.

AfbeeldingAfbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo maart 14, 2012 14:09 
Trucker

Spieker schreef:
vyruz schreef:

Gewoon laten balanceren, is volgens mij een stuk goedkoper.

De cardan laten balanceren? Hoe gaat dat in zijn werk?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo maart 14, 2012 15:07 
Trucker

vyruz schreef:
Verleden weekend terug bij mijn garagist geweest om alles nogeens laten na te kijken en nieuwe olie erop te laten doen (500km gereden met nieuw diff), alles zag er perfect uit.

Volgens mij is die Cardan maar 200eur dus ga gewoon voor een nieuwe. Bij mij is die op de valreep toch nog vernieuwd en hij was binnen een dag in huis.
Ik heb ook nog last van trillen. Ook tussen de 110 en 130km/uur. Ik moet het nog laten nakijken maar het zou kunnen zijn dat de banden wat afgevlakt zijn toen de diff vastsloeg en toen de auto de sleepwagen opgetrokken is.
Maar als jouw auto niet trilde met de andere cardan is dit wellicht niet het probleem bij jou.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo maart 14, 2012 15:13 
Trucker

Slow schreef:
vyruz schreef:

Volgens mij is die Cardan maar 200eur dus ga gewoon voor een nieuwe. Bij mij is die op de valreep toch nog vernieuwd en hij was binnen een dag in huis.
Ik heb ook nog last van trillen. Ook tussen de 110 en 130km/uur. Ik moet het nog laten nakijken maar het zou kunnen zijn dat de banden wat afgevlakt zijn toen de diff vastsloeg en toen de auto de sleepwagen opgetrokken is.
Maar als jouw auto niet trilde met de andere cardan is dit wellicht niet het probleem bij jou.

Er zit wel shimmy op mijn stuur door ongebalanceerde wielen, maar dat had hij voor dit voorval ook al, maar vorige week met die andere cardan heb ik niets gemerkt, en nu terug met mijn eigen cardan komt er nog een extra trilling bij rond de 100-110km/u.
Heb gebeld en de cardan is inderdaad 'maar' 190 Euro excl. dus heb maar gouw een nieuwe besteld, met wat geluk is hij vrijdag binnen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo maart 14, 2012 16:24 
Trucker

Ik denk dat er hier een misverstand bestaat waarom de achterbruggen kapotgaan. De meeste mensen hier denken dat de moer aan de achterbrug lost. Dat is waar maar de werkelijke reden is dat de achterste kogellager in de achterbrug onvoldoende smering krijgt en daarom kapotdraaid.Resultaat is dat de moer geen druk meer krijgt en door de fibraties lost.De oplossing is in de achterbrug een snubber (is een voorgevormd stuk dat die lager van spatsmering voorziet ) te plaatsen en een ander deksel op de achterbrug met een andere vulopening zodat er meer olie in de achterbrug kan. Voormaam is de juiste olie gebruiken. Bij chrysler zijn die stukken te bestellen.Het is geeneens duur

www denbiechtstoel.be

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo maart 14, 2012 21:48 
Super Trucker

andre schreef:
Ik denk dat er hier een misverstand bestaat waarom de achterbruggen kapotgaan. De meeste mensen hier denken dat de moer aan de achterbrug lost. Dat is waar maar de werkelijke reden is dat de achterste kogellager in de achterbrug onvoldoende smering krijgt en daarom kapotdraaid.Resultaat is dat de moer geen druk meer krijgt en door de fibraties lost.De oplossing is in de achterbrug een snubber (is een voorgevormd stuk dat die lager van spatsmering voorziet ) te plaatsen en een ander deksel op de achterbrug met een andere vulopening zodat er meer olie in de achterbrug kan. Voormaam is de juiste olie gebruiken. Bij chrysler zijn die stukken te bestellen.Het is geeneens duur

En als ik naar de dealer ga en laat doen rijten ze je het vel over de oren :(

Ram 2009 Laramie CrewCab

Laatst bijgewerkt door T-Bob op wo maart 14, 2012 22:21, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo maart 14, 2012 22:17 
Trucker

ja dat is soms het probleem.Het is heel voornaam om betrouwbare mensen te vinden om aan de dodge te laten werken. Men moet ook rekening houden dat het personeel handen vol geld kost. Men moet dit doorrekenen dat is normaal. Daarom zou ik er ook van kunnen kapotvallen dat men soms niet wil dat men bij het voertuig blijft, zogezegt voor de verzekering.Heb vroeger in de autobrance gezeten en kan telefoonboek volschrijven wat daar gebeurt.Fiat is nu invoerder van dodge in belgie en ze hebben alle eigenaren van dodge aangeschreven.Ik heb niets tegen deze mensen maar wil het niet dromen dat zo ene aan mijn dodge gaat schroeven, met zijn handboek ernaast zeker.Heeft hier vroeger nog op de site gestaan ene vond maar 8 bogies in een hemi.Soms is het zeer moeilijk en als men technisch niet op de hoogte is proberen het merendeel om U te stropen. Triestig

www denbiechtstoel.be

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo okt 17, 2012 23:10 
Heavy Trucker

Het betreft de smering van de voorste lagers in het differentieelhuis van de achteras.
De as zelf moet niet gedemonteerd worden maar er moet een snubber in geplaatst worden ,dat is een voorgevormde lat die er voor zorgt dat er genoeg spatsmering aan de voorte lager komt .
Er word ook een nieuw deksel geleverd voor het diffirentieel met een nieuwe vulplug.
Dus die stukken zijn bij crysler te bestellen en ik zou het maar doen als ik een gen4 had.
Tot nu toe is het nog altijd redelijk afgelopen (voor die jongens natuurlijk een ramp) maar ik hou mijn hard vast als dat op de autostrade gebeurd met ene tegen 140.

Heb ff een stukje gekopieerd (omdat ik geen oud topic naar boven durfde te halen :laughing6: ]

klopt dit of is dit onzin?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do okt 18, 2012 16:10 
Trucker

En wat is niet duur?
Enig idee Andre?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do okt 18, 2012 17:50 
Heavy Trucker

ram-fan schreef:
Het betreft de smering van de voorste lagers in het differentieelhuis van de achteras.
De as zelf moet niet gedemonteerd worden maar er moet een snubber in geplaatst worden ,dat is een voorgevormde lat die er voor zorgt dat er genoeg spatsmering aan de voorte lager komt .
Er word ook een nieuw deksel geleverd voor het diffirentieel met een nieuwe vulplug.
Dus die stukken zijn bij crysler te bestellen en ik zou het maar doen als ik een gen4 had.
Tot nu toe is het nog altijd redelijk afgelopen (voor die jongens natuurlijk een ramp) maar ik hou mijn hard vast als dat op de autostrade gebeurd met ene tegen 140.

Heb ff een stukje gekopieerd (omdat ik geen oud topic naar boven durfde te halen :laughing6: ]

klopt dit of is dit onzin?

heb ik het nog verkeerd gedaan ,had dit in het topic van frietbakker willen plaatsen :oops:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]