Heey Jo,
Ik ga het je nog even moeilijker maken
Ik ben ondertussen overgestapt van de Predator naar een trinity. Waarom hoor ik je denken??

De trinity heeft geen geheugen probleem zoals de predator wel heeft. Ook is er met nu en een half jaar een opvolger van de Predator genaamd Intune.
De trinity zal TCM support krijgen en de intunes ook. De predator kan dit wegens het beperkte geheugen niet aan.
Omdat je op gas rijd neem ik aan dat je daarop meestal rijd;) ik zou zelf gaan voor de diablo tune op gas heb ik geen knock en ook pingeld de motor niet.
enigste wat ik wel doe is dat ik euro 98 tank als ik benzine tank;) ik tank meestal halve tank en rijd alleen erop tijdens het opstarten van het gas. En dan rijd ik niet vol performance op bezine maar wacht tot het gas zijn werk doet.
Enigste wat mischien wel mogelijk is dat je gas na de instal niet optimaal werkt en je hem opnieuw moet laten afstellen bij de gasboer

Dit komt omdat de motor veel meer gas vraagt op andere momenten.
Tcm is volgens jou niet nodig maar doordat je deze kan benaderen kunnen ze ook de torque management eraf halen. Ik weet niet hoe dit bij dodge zit maar bij chevrolet is dit 5 seconden.
Dit houd in dat als ik volgas geef de motor geknepen word gedurden 5 seconden zodat de versnellings bak niet te veel te verduren krijgt. Ik wil zelf ongeveer 20% van de torque reducie af hebben.
Zodat er niet snel iets kapot gaat. Ook is het mogelijk om dan de line pressure te verhogen wat ik wel nodig heb voor dit vermogen wat ik extra heb. Daardoor schakeld de auto iets beter onder druk en blijft waarschijnlijk beter in de versnellingen hangen ( dit is een aanname van mij

)
met 87 kijg je geen 20pk extra

je zal rond de 10 krijgen doordat de motor efficenter loopt. Maar de timing is niet zodaning meer dan de standraad om het volledige vermogen extra te krijgen.
Wat betreft aanlsuiten en de tune instaleren dat is echt met nog geen 5 min gedaan. En dan reken in de zekeringen verwijderen die bij mij moeten. Dodge hoeft het niet
Hoop dat je zo wat meer info hebt! Ik rij nu bijna een jaar met een diablo tune en ik heb geen problemen met iets van hardware