USA Pick-up Trucks https://www.usatrucks.nl/forum/ |
|
klepsmering hemi https://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=3&t=14225 |
Pagina 1 van 2 |
Auteur: | gvw [ wo maart 28, 2012 22:58 ] |
Berichttitel: | klepsmering hemi |
Hallo iedereen, Ik heb al even rondgekeken op dit forum, en heb nog enkele vraagjes. Ik overweeg de aankoop van een dodge ram 1500, 5.7 hemi (nieuw), met LPG natuurlijk. Maar ik lees soms tegenstrijdige dingen op internet ivm de LPG installatie, de ene LPG installateur zweert bij de installatie van een extra smering, de andere breekt dit systeem dan weer af en zegt dat het waardeloos is.. Zie hier: "Klepsmering toepassen? Er bestaan systemen die ervoor zouden zorgen dat de kleppen gesmeerd worden. Toch is het een feit dat Chevrolets die hiermee zijn uitgerust tóch snel versleten klepzittingen hadden. Dat is een bewijs dat het niet, of nauwelijks, werkt. Het monteren van het systeempje, bestaande uit een tankje dat men met (duur) smeermiddel moet vullen, is niet kostbaar. Dat is dus geen reden om het niet te doen, maar het moet wel werken. Voor techneuten onder ons kunnen we u zeggen dat er wel smeermiddel wordt gestuurd naar de kleppen als de smoorklep open is, maar niet als ze dicht is. Eenvoudig gezegd betekent dit dat alleen gesmeerd wordt als de auto stationair loopt, en niet als met rijdt... Inmiddels is er wel een verbeterde versie uitgebracht (omdat het eerste product niet werkte), maar wij willen niet met uw auto experimenteren, om er misschien achter te komen dat het wellicht wel uitstel, maar geen afstel van problemen is. Daarom raden wij het gebruik hiervan af. Garantie krijgt men niet van de leverancier, terwijl u wel garantie op de klepzittingen krijgt, als ze door DickerSchutz Car Import aangepast zijn. Dat geeft een gerust gevoel! " Bron: http://www.dickerschutz.com/nl/techniek Nu lees ik ook wel dingen over nieuwe technieken voor de klepsmering, die ook al rijden zouden werken, maar ik heb een te beperkte kennis hierover om mij er een goed idee te kunnen van vormen. Dus mijn vragen aan jullie zijn: - klopt het dat klepsmering overbodig is - is de redenering van bovenstaande site correct? - zijn er tegenwoordig goede systemen voor de klepsmering die effectief werken. - wat is jullie verbruik op de snelweg bij +- 120 km/h, ik reken op een verbruik van 18-20L/100, is dit realistisch? - kennen jullie goede invoerders in regio brussel/gent? mvg, Greg |
Auteur: | bonza [ do maart 29, 2012 16:10 ] |
Berichttitel: | Re: klepsmering hemi |
Moeilijke vraag. Mijn LPG inbouwer heeft me destijds overtuigt om geen kleppen smering erbij te nemen, als het al nut had dan werkte het alleen met een rustige rijstijl. Indien de kleppen te zacht waren voor lpg dan was je door de hogere temperaturen vroeg of laat toch toe aan een klep revisie. (ik ben een zware voet rijder...) Als je het beredeneert klopt het wel een beetje, bij plankgas richting de 4000 a 6000 rpm schiet de nieuwe Hemi motor (model 2009+) ver onder de 1:1 kwa verbruik. Hoeveel smering moet er dan wel niet bij worden gespoten om op zo'n moment voor bescherming te zorgen? Ik zou zeggen laat die kleppen smering achter wegen. Lekker toeren met de truck op LPG en bij volgas en snelweg 160+ snelheden lekker de Hemi op benzine laten bollen. |
Auteur: | lexy [ zo apr 01, 2012 5:55 ] |
Berichttitel: | Re: klepsmering hemi |
Mijn Hemi heeft zo'n klepsmeering system. Ik moest de eerste 1500km op benzine rijden (dit om de klepzittingen uit te harden) Dit werd mij verteld , dus heb ik mij daar aangehouden(ivm garantie) De eerse 1000 km heb ik niet harder gereden dan 120 km/h(af en toe wel op zijn staart getrapt, maar alleen als de motor warm was) Ik rij nu op gas. Ik rij altijd 130 km/h op de cruise controle , het verbruik is dan 17.5ltr/100km(geeft hij aan) Op benzine bij 120km/h gaf hij 15ltr/100km aan Ik hoop dat je hier iets aan heb. |
Auteur: | Floris [ zo apr 01, 2012 7:44 ] |
Berichttitel: | Re: klepsmering hemi |
Welkom Greg, misschien is het wel aardig als je jezelf even voorstelt in het juiste topic ![]() |
Auteur: | gvw [ do jun 07, 2012 14:06 ] |
Berichttitel: | Re: klepsmering hemi |
Ok bedankt iedereen! Ik heb me intussen even voorgesteld in het juiste topic. Ik heb nadien nog wat verder gezocht op internet, en vooral het valve care systeem van prins lijkt wel een goede oplossing te zijn aangezien het de smering toevoegd op basis van de ingespoten brandstof. Dus zware voet is veel smering, lage belasting weinig smering. |
Auteur: | Hubert. [ do jun 07, 2012 14:37 ] |
Berichttitel: | Re: klepsmering hemi |
Mij is altijd geleerd dat LPG beter smeert dan benzine, dus waarom te smeren is mij niet duidelijk Overigens rij ik LPI G3 van Prins. ![]() |
Auteur: | gipsycd [ do jun 07, 2012 15:37 ] |
Berichttitel: | Re: klepsmering hemi |
Er is wel een evolutie in de klepsmering systemen de laatste jaren, inderdaad Valve Care.( Voor zover ik er iets van ken hé) Eerst had je het systeem dat enkel op onderdruk die in de luchtinlaat werd gecreëerd, de smeervloeistof aanzoog.Met als gevolg dat dit systeem in feite enkel bij lagere toerentallen voldoende smering gaf ( trottle valve staat maar weinig open dus meer onderdruk in luchtinlaat collector) en dus niet op de momenten als je de smering echt nodig zou hebben dus bij hogere toerentallen. Daarom is men overgestapt naar een systeem met een injectiepompje dat wordt aangestuurd door de LPG computer.De hoeveelheid dat wordt geinjecteerd loopt mee met het toerental. Meestal werd er maar op één plaats op de luchtinlaatcollector de smeervloeistof ingebracht, zodat de verdeling ervan niet overal gelijkmatig is , de kleppen dichtbij kregen meer smering , de kleppen verderaf zouden minder (of geen ??) smering krijgen. Dus het laatste versie is een multipoint systeem , werkt ook met hetzelfde injectiepompje maar nu wordt juist achter de gasinjecteur een "T" stukje tussen het gasslangetje gezet waarin de smeervloeistof wordt geinjecteerd. Zo krijgt elke cilinder zijn smering. http://www.lpg-installaties.be/nl/nieuws/22/ (onderaan wat info in een PDF file) |
Auteur: | Kgroot.nl [ do jun 07, 2012 15:55 ] |
Berichttitel: | Re: klepsmering hemi |
Vaak de verhalen gelezen en zelf de problemen mee gemaakt hier in de werkplaats gezien wij veel Ram's in onderhoud hebben. Neem er in gods naam Valvecare bij. Heb het al zo vaak fout zien gaan zonder |
Auteur: | T-Bob [ do jun 07, 2012 16:10 ] |
Berichttitel: | Re: klepsmering hemi |
Die van mij gebruikt 1 op 5 stad op lpg met Prins ValveCare doseersysteem ![]() |
Auteur: | peerkehemi [ do jun 07, 2012 18:53 ] |
Berichttitel: | Re: klepsmering hemi |
of gewoon normaal rijden ![]() ![]() ![]() ![]() |
Auteur: | peerkehemi [ do jun 07, 2012 19:30 ] |
Berichttitel: | Re: klepsmering hemi |
dave schreef: Hoe bedoel je Peer met te arm mengsel? dat de olie injectie dan die rijk genoeg staat? Ik heb geen zware voet en als ik even wil blazen gaat hij gewoon over op benzine, maar als ik dit lees toch maar even een upgrade van het lpi systeem met een olie tankje? ik bedoel dat het gas mengsel niet te arm moet staan , gas koelt vooral ![]() |
Auteur: | Werner [ do jun 07, 2012 23:01 ] |
Berichttitel: | Re: klepsmering hemi |
Ik heb de mijne bij Handiri in Sint-Niklaas gekocht. Tot nu toe heel content van maar heb nog maar 3000km ![]() Ik moest niet 1st op benzine rijden. Was volgens de dealer niet nodig. Er zit een Prins installatie op met klepsmering. Verbruik ligt nu rond de (boordcompu) 19-20l op autostrade tegen 130 en 22-23l gemiddeld in stad. Onderhoud zou elke +/- 7500km moeten (wat ik toch snel vind) Zo'n flesje olie voor de klepsmering zou ong 5000km meegaan. |
Auteur: | gvw [ do jun 07, 2012 23:22 ] |
Berichttitel: | Re: klepsmering hemi |
Ok bedankt! Dat is ook een van de garages die ik overweeg ![]() Maar 7500 km is idd erg snel, dat wil voor mij zeggen dat ik bijna elke maand naar de garage zou moeten. Volgens mij moet de 15000 ook wel haalbaar zijn ![]() |
Auteur: | T-Bob [ vr jun 08, 2012 8:33 ] |
Berichttitel: | Re: klepsmering hemi |
Die van mij heeft de eerste beurt gehad met 12000km en dan om de 12000km Of per jaar. En alles gaat via de fiat/lancia/Chrysler dealer ![]() ![]() ![]() ![]() |
Auteur: | gvw [ za jun 09, 2012 11:56 ] |
Berichttitel: | Re: klepsmering hemi |
Hoeveel liter olie verdwijnt er ongeveer in het carter? ![]() Verbruiken die hemi's eigenlijk olie tussendoor? ![]() |
Pagina 1 van 2 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |