Het is nu zo mei 04, 2025 15:03

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do jun 20, 2013 12:18 
Nieuw

Hallo heren

Sind korte tijd hoor ik een harde klang of dreun als ik langzaam afrem en de bak terug schakel
Het is een hemi uit 2012 weet iemand wat dit kan zijn.
Ik heb er dikke wielen onder kan het daarmee te maken hebben
Ik hoor het graag van jullie

Groeten sander

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jun 20, 2013 12:30 
Truck forum Junky

Kijk eens of hij het ook doet met overdrive of sander :!:

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jun 20, 2013 12:38 
Nieuw

Overdrive of is dat knopje met tow haul :?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jun 20, 2013 12:42 
Trucker

En als je stilstaat en je schakelt terug? Ik zou 'm persoonlijk nooit voor complete stilstand in z'n achteruit zetten, nergens goed voor..

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jun 20, 2013 13:32 
Truck forum Junky

Sander 5,7 HEMI schreef:

Ja die moet je hebben sander :!:

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jun 24, 2013 11:46 
Nieuw

hemiram schreef:
Sander 5,7 HEMI schreef:

Oke bedankt Peer heb ik gedaan... en.... geen klang meer... maar ook niet meer met overdrive aan mmmm :roll: eufel zomaar weg raar.
Een idee wat het kan zijn ??

(En even om het duidelijk te hebben schakel ik !niet! als de auto !niet! stilstaat) :evil:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jun 24, 2013 12:31 
Pro Trucker

je mag toch altijd OP schakelen terwijl je rijd :?: :?:
van 1ste naar 2de naar drive bedoel ik dan .
maar terugschakelen terwijl je rijd zou ik persoonlijk ook nooit doen . :D

http://www.everyoneweb.com/transportdiensten/

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jun 24, 2013 15:08 
Trucker

Nu vraag ik mezelf af, waarom schakelen jullie?
Als ik iets te sleuren heb wil ik wel handmatig schakelen maar anders in D en gaan met die handel. :wink:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jun 24, 2013 18:39 
Trucker

volgens mij zegt hij ook helemaal niet dat hij schakelt maar de bak terug schakelt, de automaat

of zo lees ik het toch...

No guts No glory

Cowboy Up!

06 Dodge Ram 1500 SOLD
03 Ford F350 for sale

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jun 24, 2013 19:29 
Trucker

:laughing6: Met een harses als een tomaat zo rood!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jun 25, 2013 9:02 
Truck forum Junky

Sander 5,7 HEMI schreef:
hemiram schreef:
Sander 5,7 HEMI schreef:

Oke bedankt Peer heb ik gedaan... en.... geen klang meer... maar ook niet meer met overdrive aan mmmm :roll: eufel zomaar weg raar.
Een idee wat het kan zijn ??

(En even om het duidelijk te hebben schakel ik !niet! als de auto !niet! stilstaat) :evil:

Ik zou het gewoon goed in de gaten houden sander , ik zou het zo ook niet weten :!:

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jun 25, 2013 11:07 
Trucker

Die flens van de achterbrug is toch niet gelost zeker ? Die gen 4 doen dat tot 2012 dan hebben ze een andere achterbrug gestoken maar wat is de productie datum van U ram ? U kan dat zien als je de cardanas aan de achterbrug losschroeft en die moer van de flens moet denk ik op 28 kg aangetrokken zijn. Zou daar maar snel naar kijken want anders draait de brug in de soep.
Er zou ook een probleem zijn met de tussen boite van gen 4 maar daar weet ik het juiste niet van maar speedschop in willebroek is daar van op de hoogte zou die maar eens bellen wat die juist doen als daar een probleem is.

www denbiechtstoel.be

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jun 25, 2013 13:27 
Nieuw

andre schreef:
Die flens van de achterbrug is toch niet gelost zeker ? Die gen 4 doen dat tot 2012 dan hebben ze een andere achterbrug gestoken maar wat is de productie datum van U ram ? U kan dat zien als je de cardanas aan de achterbrug losschroeft en die moer van de flens moet denk ik op 28 kg aangetrokken zijn. Zou daar maar snel naar kijken want anders draait de brug in de soep.
Er zou ook een probleem zijn met de tussen boite van gen 4 maar daar weet ik het juiste niet van maar speedschop in willebroek is daar van op de hoogte zou die maar eens bellen wat die juist doen als daar een probleem is.

Oke serieuse shit ..de klang lijkt een beetje op dat de versnelling plakt en dan boink los schiet (een naar geluid) is weer terug dus ik ga snel kijken hoe dat zit ik hou jullie op de hoogte hiervan misschien dat meer mensen het hebben

Alvast bedankt voor de snelle reacties TOP!!!!!

(ps: boite??) ga die jongens ff bellen.

en zeg maar jij hoor :P

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jun 26, 2013 0:23 
Trucker

andre schreef:
U kan dat zien als je de cardanas aan de achterbrug losschroeft en die moer van de flens moet denk ik op 28 kg aangetrokken zijn. Zou daar maar snel naar kijken want anders draait de brug in de soep.

Ik zou dit soort advies niet geven als je niet weet waar je het over hebt!!! :twisted: :evil:

Zodra je aan de moer gaat trekken met 28kg kan je hem met grote waarschijnlijkheid nog verder aantrekken.
Je drukt dan de crushsleeve tussen de lagers verder samen en verhoogt dan de voorspanning op de pinion lagers.
Dit lijdt met zekerheid tot het volledig kapot draaien van de pinion lagers en misschien zelfs grotere schade aan tandwiel, differentieel en behuizing tot gevolg. :oops: :bounce:

Zodra de crush-sleeve eenmaal is samen gedrukt is gemiddeld 100 tot 250 nm voldoende om hem verder samen te drukken. :roll:
Daarom monteren wij een solid-shim kit waardoor de pinion moer wordt aangetrokken met 350nm en geborgd wordt met 270 loctite. Dit loopt nooit meer los! :shock:

De "problemen" met de versnellingsbak zijn ook bekend. Martin van trans-M heeft al meerdere versnellingsbakken gereviseerd die af fabriek niet goed waren geassembleerd. Niet alle modellen hebben hier last van maar het komt wel voor.
Met de tussen bakken is weinig problemen, wat wel gebeurd is dat ATF+4 gebruikt wordt in de bakken waar de Chrysler transmissie olie is voorgeschreven. Dit veroorzaakt wel problemen.

"Power sells cars, torque wins races"

Afbeelding

http://WWW.MOPARTRUCKSHOP.NL

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jun 26, 2013 10:35 
Trucker

HollandBlower schreef:
andre schreef:
U kan dat zien als je de cardanas aan de achterbrug losschroeft en die moer van de flens moet denk ik op 28 kg aangetrokken zijn. Zou daar maar snel naar kijken want anders draait de brug in de soep.

Ik zou dit soort advies niet geven als je niet weet waar je het over hebt!!! :twisted: :evil:

Zodra je aan de moer gaat trekken met 28kg kan je hem met grote waarschijnlijkheid nog verder aantrekken.
Je drukt dan de crushsleeve tussen de lagers verder samen en verhoogt dan de voorspanning op de pinion lagers.
Dit lijdt met zekerheid tot het volledig kapot draaien van de pinion lagers en misschien zelfs grotere schade aan tandwiel, differentieel en behuizing tot gevolg. :oops: :bounce:

Zodra de crush-sleeve eenmaal is samen gedrukt is gemiddeld 100 tot 250 nm voldoende om hem verder samen te drukken. :roll:
Daarom monteren wij een solid-shim kit waardoor de pinion moer wordt aangetrokken met 350nm en geborgd wordt met 270 loctite. Dit loopt nooit meer los! :shock:

De "problemen" met de versnellingsbak zijn ook bekend. Martin van trans-M heeft al meerdere versnellingsbakken gereviseerd die af fabriek niet goed waren geassembleerd. Niet alle modellen hebben hier last van maar het komt wel voor.
Met de tussen bakken is weinig problemen, wat wel gebeurd is dat ATF+4 gebruikt wordt in de bakken waar de Chrysler transmissie olie is voorgeschreven. Dit veroorzaakt wel problemen.

28 kg is 2.7458619994421 Nm zodat ge de crushsleeve zeker niet verder toetrekt.
Trouwens wat doet ge dan als de oliekeerring aan de achter brug lekt, achter brug uit elkaar halen.
Twijfel zeker niet aan U specialiteit maar denk dat U nu te vlug gereageerd hebt.
Iedereen afzeiken is simpel :evil: :twisted:

www denbiechtstoel.be

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]