Maart Jr. schreef:
Hallo allemaal,
Ik ben Maart, en heb sinds een maand een Ram 1500 Sport, modeljaar 2013.
Ik heb er een aantal vragen over, en ik hoop dat iemand van jullie mij kan helpen het allemaal wat meer te begrijpen.
Ik begrijp niet precies wat de bedoeling is van de aandrijf opties 2WD / 4WD auto / 4WD lock / 4WD low
Gevoelsmatig zou ik zeggen, kies altijd voor 4WD auto (lijkt mij het veiligste), maar dit wordt mij door een aantal personen afgeraden, die zeggen juist dat ik gewoon op 2WD moet blijven rijden.
Kan iemand mij uitleggen wanneer je welke stand moet gebruiken?
En ik heb een prachtig groot 8,4" scherm met navigatie e.d.
Hierop kan je instellen dat bijvoorbeeld de stoelverwarming / koeling automatisch aan gaat zodra je de auto heb gestart op afstand, ditzelfde geldt voor de claxon die wel of niet moet klinken bij het starten op afstand.
Ik kan hier een vinkje bij zetten, en deze weer weghalen. Hartstikke leuk, alleen werkt het niet!
Het had mij zo lekker geleken dat mijn stoel lekker warm zou zijn als ik instap.
Alleen omdat het uit de instellingen blijkt dat het toch mogelijk zou moeten zijn vraag ik me af of er in mijn auto iets verkeerd zit.
Ik heb versie 13.06.2 van het systeem, wellicht dat het van belang is maar het systeem is gewoon in Nederlandse taal.
En als laatste de vraag of er iemand een manier heeft gevonden om toch apps te installeren? Want deze functie werkt bij mij niet en schijnt in Europa ook niet te kunnen werken heb ik me wijs laten maken.
Hoop dat iemand mij antwoord kan geven.
Alvast bedankt!!
Groeten Maart
Welkom op dit forum
Je rijdt bij normale weersomstandigheden in de 2wd,
als het verraderlijk week is met af en toe flinke buien regen en sneeuw dan zet je hem in de 4wd aut.
en met sneeuw rij je in de 4wd lock.
en in het veld of je moet wat uit de modder trekken en niet harder als 30-40km in de 4wd low.
veel plezier ermee.
en voor vragen over het navigatie systeem daar moet je bij Peter zijn van Carlectro ook hier op het forum.
http://www.carlectra.nl/