Het is nu do mei 08, 2025 0:25

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr okt 25, 2013 15:17 
Nieuw

Hallo allemaal,

Ik ben Maart, en heb sinds een maand een Ram 1500 Sport, modeljaar 2013.
Ik heb er een aantal vragen over, en ik hoop dat iemand van jullie mij kan helpen het allemaal wat meer te begrijpen.

Ik begrijp niet precies wat de bedoeling is van de aandrijf opties 2WD / 4WD auto / 4WD lock / 4WD low
Gevoelsmatig zou ik zeggen, kies altijd voor 4WD auto (lijkt mij het veiligste), maar dit wordt mij door een aantal personen afgeraden, die zeggen juist dat ik gewoon op 2WD moet blijven rijden.

Kan iemand mij uitleggen wanneer je welke stand moet gebruiken?

En ik heb een prachtig groot 8,4" scherm met navigatie e.d.
Hierop kan je instellen dat bijvoorbeeld de stoelverwarming / koeling automatisch aan gaat zodra je de auto heb gestart op afstand, ditzelfde geldt voor de claxon die wel of niet moet klinken bij het starten op afstand.

Ik kan hier een vinkje bij zetten, en deze weer weghalen. Hartstikke leuk, alleen werkt het niet!
Het had mij zo lekker geleken dat mijn stoel lekker warm zou zijn als ik instap.

Alleen omdat het uit de instellingen blijkt dat het toch mogelijk zou moeten zijn vraag ik me af of er in mijn auto iets verkeerd zit.

Ik heb versie 13.06.2 van het systeem, wellicht dat het van belang is maar het systeem is gewoon in Nederlandse taal.

En als laatste de vraag of er iemand een manier heeft gevonden om toch apps te installeren? Want deze functie werkt bij mij niet en schijnt in Europa ook niet te kunnen werken heb ik me wijs laten maken.

Hoop dat iemand mij antwoord kan geven.

Alvast bedankt!!

Groeten Maart

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr okt 25, 2013 17:36 
Super Trucker

Maart Jr. schreef:
Hallo allemaal,

Ik ben Maart, en heb sinds een maand een Ram 1500 Sport, modeljaar 2013.
Ik heb er een aantal vragen over, en ik hoop dat iemand van jullie mij kan helpen het allemaal wat meer te begrijpen.

Ik begrijp niet precies wat de bedoeling is van de aandrijf opties 2WD / 4WD auto / 4WD lock / 4WD low
Gevoelsmatig zou ik zeggen, kies altijd voor 4WD auto (lijkt mij het veiligste), maar dit wordt mij door een aantal personen afgeraden, die zeggen juist dat ik gewoon op 2WD moet blijven rijden.

Kan iemand mij uitleggen wanneer je welke stand moet gebruiken?

En ik heb een prachtig groot 8,4" scherm met navigatie e.d.
Hierop kan je instellen dat bijvoorbeeld de stoelverwarming / koeling automatisch aan gaat zodra je de auto heb gestart op afstand, ditzelfde geldt voor de claxon die wel of niet moet klinken bij het starten op afstand.

Ik kan hier een vinkje bij zetten, en deze weer weghalen. Hartstikke leuk, alleen werkt het niet!
Het had mij zo lekker geleken dat mijn stoel lekker warm zou zijn als ik instap.

Alleen omdat het uit de instellingen blijkt dat het toch mogelijk zou moeten zijn vraag ik me af of er in mijn auto iets verkeerd zit.

Ik heb versie 13.06.2 van het systeem, wellicht dat het van belang is maar het systeem is gewoon in Nederlandse taal.

En als laatste de vraag of er iemand een manier heeft gevonden om toch apps te installeren? Want deze functie werkt bij mij niet en schijnt in Europa ook niet te kunnen werken heb ik me wijs laten maken.

Hoop dat iemand mij antwoord kan geven.

Alvast bedankt!!

Groeten Maart

Welkom op dit forum :wink:

Je rijdt bij normale weersomstandigheden in de 2wd,
als het verraderlijk week is met af en toe flinke buien regen en sneeuw dan zet je hem in de 4wd aut.
en met sneeuw rij je in de 4wd lock.
en in het veld of je moet wat uit de modder trekken en niet harder als 30-40km in de 4wd low.

veel plezier ermee.

en voor vragen over het navigatie systeem daar moet je bij Peter zijn van Carlectro ook hier op het forum.
http://www.carlectra.nl/

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr okt 25, 2013 21:17 
Nieuw

Maarten,

Ik heb een 2013 laramie. De stoel en stuurverwarming gaan volgens mij bij een bepaalde temparatuur wel aan als je op afstand start, 2 weken geleden was de temparatuur 'smorgens 4 graden en stond bij mij de bestuurdersstoel verwarming en stuurverwarming automatisch aan.

Apps werken alleen met de uconnect dienst samen. In de US is dat trouwens een maandelijks betaalde dienst is. onze systemen zijn waarschijnlijk door onderstaande partij zoals hieronder "ingespoeld" voor EU.

http://www.customtronix.com/index.php?p ... &Itemid=91

Er zijn een aantal zaken die slecht werken in het systeem zoals het opstarten telkens op DAB staat ipv direct op het laatst gebruikte verder gaat zoals FM

Groeten,

Marcel

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr okt 25, 2013 21:32 
Super Trucker

Klopt als een bus stuur en stoel verwarming gaan alleen aan onder 5 graden
Als je op afstand start
Ook al heb je het aangevinkt

En gewoon in 2 wd rijden

Afbeelding
Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za okt 26, 2013 9:07 
Truck forum Junky

Stuur hem maar ff een pb die weet er allex vanaf :!:

memberlist.php?mode=viewprofile&u=974

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do okt 31, 2013 22:05 
Nieuw

Hallo mensen,

IK ben sinds 2 maanden in het blije bezit van een ram Sport 2013, ik zal me later met wat foto's voorstellen.
Mij was ook opgevallen dat de stoelverwarming het tot nu toe nog steeds niet doet bij afstand starten, ik hoop dat het inderdaad onder een bepaalde temperatuur wel aan gaat wat me toch wel ERG prettig lijkt.

Ook gaat mijn radio steeds naar de DAB stand (wat ik niet wil want dat werkt in NL nog maar half) in plaats van te blijven staan op FM.

Ik heb mijn auto gekocht bij Extremecars. die geven aan dat de software van Uconnect een update moet krijgen dus daarvoor is nu een afspraak gemaakt.

Wordt vervolgd.

Zijn er overigens mee problemen met het Uconnect??

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do okt 31, 2013 22:42 
Super Trucker

robenyol schreef:
Hallo mensen,

IK ben sinds 2 maanden in het blije bezit van een ram Sport 2013, ik zal me later met wat foto's voorstellen.
Mij was ook opgevallen dat de stoelverwarming het tot nu toe nog steeds niet doet bij afstand starten, ik hoop dat het inderdaad onder een bepaalde temperatuur wel aan gaat wat me toch wel ERG prettig lijkt.

Ook gaat mijn radio steeds naar de DAB stand (wat ik niet wil want dat werkt in NL nog maar half) in plaats van te blijven staan op FM.

Ik heb mijn auto gekocht bij Extremecars. die geven aan dat de software van Uconnect een update moet krijgen dus daarvoor is nu een afspraak gemaakt.

Wordt vervolgd.

Zijn er overigens mee problemen met het Uconnect??

Zie even in der eerdere post voor de UConnect en bel even naar Peter die weet daar alles van :wink:

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za nov 09, 2013 9:33 
Nieuw

Goedemorgen,

Ik had het probleem dat de radio steeds na het starten van de auto op DAB stond terwijl dat hier in Brabant nog niet goed werkt.

Ik heb de auto gekocht bij Extremecars en dat bij de eerste beurt gemeld.

Ze hebben de radio toen gereset, maar dat mocht niet baten. Extremecars heeft gezorgd voor een software update en het probleem is helemaal verholpen. Grandioos !!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za nov 09, 2013 11:53 
Pro Trucker

Die radio moet toch niet te hard staan,anders hoor je die v8 niet! :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]