Het is nu zo mei 04, 2025 7:56

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Aankoop Dodge Ram Hemi
BerichtGeplaatst: za jan 18, 2014 12:36 
Nieuw

Ik zal mezelf even voorstellen op dit forum. Ben een 34-jarige jongeman uit Stokkem die langzaam maar zeker gek is aan het worden van deze schitterende wagens! Ik ben gebeten door het Dodgevirus en wil me er eentje aanschaffen. Over de kosten heb ik al meer dan genoeg gelezen op meerdere fora, dat zit wel goed.
Sinds enige tijd ben ik aan het uitzoeken wat voor mij de beste optie zal zijn. Op 2 vragen kan ik geen antwoord vinden en misschien kunnen jullie me helpen.

1. LPG onderin of in de bak? De truck zal dagdagelijks gebruikt worden. In het weekend, bij het beoefenen van mijn bijberoep (verkopen en monteren van sectionale poorten) moet ik een aanhangwagen trekken maar heb ik de ruimte van de bak nodig om een deel van mijn gereedschap te laden. Als ik hier mijn reservewiel in moet laden, heb ik nog geen ruimte gewonnen en de bak moet absoluut dicht kunnen. Het is niet zo dat ik 800km aan een stuk rij, dus voor de mindere inhoud moet ik het niet doen.

2. Sport-uitvoering of Laramie? Ik weet dat het persoonlijk is maar een andere mening horen kan nooit kwaad. Ik zal wel beslissen. :wink:

Ben momenteel herstellende van hernia-operatie. Op 04/02 moet ik op controle bij de dokter, in de namiddag heb ik al afspraak gemaakt bij DickerSchutz. Kan niet wachten!!!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jan 18, 2014 12:40 
Nieuw

Dit was ik vergeten!

Een andere hobby van mij is wielrennen en MTB. Als we toertochten gaan rijden heb ik ook plaats nodig om een aantal fietsen te laden. Deze worden in een rek in de bak geplaatst. Zo'n rek plannen we zelf te maken. Alleen nog kijken om deze te bevestigen (zal afneembaar moeten zijn) in de bak.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jan 18, 2014 12:48 
Pro Trucker

Welkom hier,in de Laramie heb je een oppompbare rugleuning en stoelverwarming,weet eigenlijk niet
of de sport dit ook standaard heeft.(vanwege je hernia).
Weet niet of je vaak passagiers meeneemt,maar in een crewcab kun je de Achterbank in delen opklappen en heb je een vlakke laadvloer voor gereedschap.Tis maar een idee.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jan 18, 2014 13:22 
Trucker

ik heb 2 gastanken onder de auto hangen. in belgie heb je dan wel elke 6jaar herkeuring van de installatie aan u been, bij boveninstallatie is dat een 10-12jaar nu.
reservewiel ligt los in de laadruimte. dit wiel is beduidend kleiner dan 2x 80liter gastank. extra voordeel: als ik eens 2 grote palleten moet kunnen laden, zet ik mijn reservewiel rechtop tegen de zijkant en kunnen die palletten erin. zit je met een gastank, kan je die niet ff omhoog zetten.
in het ergste geval laat ik men wiel voor de ene rit gewoon thuis. kan je ook niet met je gastank

de grootte van je gastank kan wel een nadeel zijn voor onderbouw. bij een tank in de bak kan je de hele breedte benutten en zou je een 200liter gastank ofzo erin kunnen leggen (of 100liter met smalle diameter, dan pakt die wel de breedte in maar niet veel lengte en hoogte). onderbouw zit je vast aan gastanken die tussen de chassisbalken moeten geraken, vandaar mijn 2x80liter setup
2de nadeel: bij de montage van u trekhaak moet je wel zeker zijn dat er geen middensteun aanzit. ik had zo een trekhaak en die kon niet gemonteerd worden doordat de gastanken in de weg zaten

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jan 18, 2014 14:11 
Super Trucker

Welkom op dit Forum :wink:
De uitvoering is een kwestie van smaak als je maar een 4x4 en crewcab pakt.
Bij DickerSchutz kunnen ze je meer vertellen over de lpg onderbouw en mijn reserve wiel ligt in de garage,
als ik een platte heb bel ik de anwb. :D
En de trekhaak past gewoon :wink:

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jan 18, 2014 14:17 
Pro Trucker

Raf1979 schreef:
Een andere hobby van mij is wielrennen en MTB. Als we toertochten gaan rijden heb ik ook plaats nodig om een aantal fietsen te laden. Deze worden in een rek in de bak geplaatst. Zo'n rek plannen we zelf te maken. Alleen nog kijken om deze te bevestigen (zal afneembaar moeten zijn) in de bak.

Misschien iets

http://www.autoanything.com/bike-racks/69A5018A0A0.aspx

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jan 18, 2014 15:34 
Truck forum Junky

Welkom hier kerel :!:

http://marlog-car-handling.com/

Www.rockauto.com

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jan 18, 2014 16:14 
Trucker

Welkom, ik zelf ben ook herstellende van een hernia er rij zelf in een sport, in de sport zit ook die opblaasbare kussens in
en dat is toch lekker hoor voor je rug. Bij mij zit de gastank onder de truck, nadeel bij mij is er zit er maar 1 onder ( 100 l) dus vaak tanken. Ik heb hem ook niet nieuw gekocht. Maar als ik het goed begrijp koop jij hem wel nieuw en dan kan je zelf kiezen 1 of 2 gastanken er onder. En de bak is dan wel lekker leeg.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jan 18, 2014 17:10 
Nieuw

Bedankt voor de talrijke antwoorden. Meer dan waarschijnlijk zal het een onderbouw installatie worden. Die band nemen we wel op andere manier mee. :?

Sport versie vind ik persoonlijk ook iets mooier, alleen dat zwart... Gewoon even wachten tot 04/02 en dan zien we wel.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jan 18, 2014 17:50 
Pro Trucker

Raf1979 schreef:
Sport versie vind ik persoonlijk ook iets mooier, alleen dat zwart... Gewoon even wachten tot 04/02 en dan zien we wel.

Ook niet verkeerd

http://www.ramtrucks.com/en/blackexpress/

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jan 18, 2014 18:49 
Nieuw

Co-Oskam heeft ook nog een vette bak staan. Is wel eindje rijden maar voor zo'n aankoop is dat geen probleem.
Waar kan je dan achteraf best op onderhoud gaan? Van sleutelen aan auto's ken ik helemaal niks...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jan 18, 2014 18:53 
Trucker

cherry red dodge schreef:
Weet niet of je vaak passagiers meeneemt,maar in een crewcab kun je de Achterbank in delen opklappen en heb je een vlakke laadvloer voor gereedschap.Tis maar een idee.

In een quadcab ook..

Ot: welkom!!
Laramie is gewoon een stuk luxer!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jan 18, 2014 18:54 
Super Trucker

Als je hem nieuw koop hoef je niet te sleutelen,
daar krijg je vaak 100.000 km of 2jaar garantie wat het eerst komt.

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jan 18, 2014 23:21 
Trucker

Over onderbouw of in de bak zou ik toch goed over denken..
Als je veel km maakt, ookal is dat niet in één trek 800Km, zou ik toch nadenken om een grote tank in de bak te leggen..

Ik had eerst onderbouw (nu nog trouwens) zo'n ronde tank maar dan had ik maar een 80L ofzo
Nu heb ik in de bak een 220L tank laten leggen aangezien ik gek werd van elke drie dagen te moeten tanken..
Zeker als je rekening houd met openingsuren van de pomp en de uren dat je moet gaan werken (in mijn geval dan toch) was dat echt een ramp!

in alle geval succes met de keuze ;)

No guts No glory

Cowboy Up!

06 Dodge Ram 1500 SOLD
03 Ford F350 for sale

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]