USA Pick-up Trucks
https://www.usatrucks.nl/forum/

Problemen met de dealer
https://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=3&t=18908
Pagina 1 van 1

Auteur:  Sander 5,7 HEMI [ di mei 27, 2014 13:42 ]
Berichttitel:  Problemen met de dealer

Hallo wie kan mij helpen met een geschil,

Namelijk ik heb een Ram 1500 ST uit 2012 nu heb ik gehoord en gelezen dat mijn achteras een modificatie nodig heeft.
ik heb dit nagevraagd bij de dealer en deze beweerd dat het niet nodig is nu weet ik dat deze dealer niet de meest betrouwbare is en dat mijn garantie deze maand afloopt
ik heb geen zin in problemen straks kan ik het ergens checken of het wel of niet nodig is....???

Ik hoor het graag
Groetjes Sander

Auteur:  RickyV8 [ di mei 27, 2014 14:02 ]
Berichttitel:  Re: Problemen met de dealer

Even laten checken bij de specialist: www.mopartruckshop.nl

Eigenaar Jeroen (Hollandblower) zit ook hier op het forum.

Auteur:  bonza [ di mei 27, 2014 14:11 ]
Berichttitel:  Re: Problemen met de dealer

Op de Ramtrucks homepage https://www.moparownerconnect.com/oc/US/en-us/sub/Pages/OwnersLogin.aspx kun een Recall Search doen om te kijken of er een terug roep actie voor je auto actief is.

Auteur:  texas boy [ di mei 27, 2014 15:37 ]
Berichttitel:  Re: Problemen met de dealer

Sander 5,7 HEMI schreef:
Hallo wie kan mij helpen met een geschil,

Namelijk ik heb een Ram 1500 ST uit 2012 nu heb ik gehoord en gelezen dat mijn achteras een modificatie nodig heeft.
ik heb dit nagevraagd bij de dealer en deze beweerd dat het niet nodig is nu weet ik dat deze dealer niet de meest betrouwbare is en dat mijn garantie deze maand afloopt
ik heb geen zin in problemen straks kan ik het ergens checken of het wel of niet nodig is....???

Ik hoor het graag
Groetjes Sander


2012 hoeft niet, recall was voor de 2011 modellen, safety recall k36

Auteur:  peerkehemi [ di mei 27, 2014 17:17 ]
Berichttitel:  Re: Problemen met de dealer

http://www.edmunds.com/car-news/2012-13 ... blems.html

http://www-odi.nhtsa.dot.gov/owners/Sea ... ds=1389771


http://Www.rockauto.com


http://Www.marlog-car-handling.com

Auteur:  RickyV8 [ di mei 27, 2014 17:32 ]
Berichttitel:  Re: Problemen met de dealer

Gaat over wat anders Peer.. Ik lees een software modificatie en een vooras probleempje dat verholpen moet worden bij de Ram 4500 en 5500 :wink:

Auteur:  Sander 5,7 HEMI [ wo mei 28, 2014 12:16 ]
Berichttitel:  Re: Problemen met de dealer

Heren Bedankt voor de snelle reactie !!

ik weet genoeg !!

Groetjes Sander :P

Auteur:  HollandBlower [ wo mei 28, 2014 21:53 ]
Berichttitel:  Re: Problemen met de dealer

De Ram 1500 modellen vanaf 2011 met de "ZF" achteras hebben een andere update nodig dan de voor gaande modellen.
Voor deze modellen is er update van de behuizing en het deksel.

Er is met de fabricage van de eerste modellen met het "nieuwe" type achteras een fout gemaakt met de locatie van de vulopening.
Deze zit nu aan de zijkant, maar deze zit te laag waardoor er 0.8 liter te weinig olie in kan.
Af fabriek zijn deze assen nu extra gevuld door de ventilatie opening, maar bij de 1e service beurt moet het deksel worden vervangen anders kan er niet genoeg olie in!!

Een 2e probleem met deze 1e "ZF" serie achterassen is de terug stroom-opening in de behuizing tussen het voorste en achterste pinion-lager.
In de praktijk is gebleken dat de olie niet voldoende bij de lagers van het pinion kan komen en te snel terug stroomt in het cardan.
Samen met de aangepaste deksel wordt er een staal plaatje meegeleverd wat onderin het cardan-behuizing moet worden aangebracht.
Deze dicht bijna volledig de opening af, waardoor er ruim voldoende olie voor in het cardan blijft staan tussen de pinion-lagers.

Wanneer is deze update noodzakelijk? Dit kan heel gemakkelijk zelf worden gecontroleerd.
Als je onder de truck kijkt naar de achterzijde van het cardan (2011>up) zie je het deksel van de achteras.
Als het deksel NIET is voorzien van een vul-dop dan MOET de update worden uitgevoerd.

Er is zelfs nog een klein aantal van de eerste 2011 modellen die ook nog is voorzien van het "oude" type pinion-moer die dus ALTIJD los-lopen. Het is niet de vraag OF het gebeurd maar WANNEER het gebeurd.

Pas vanaf 2013 is deze achteras pas vanuit de fabriek aangepast en is de vul-opening aan de zijkant komen te vervallen en heeft hij standaard het aangepaste deksel. Ook is de giet-mal aangepast en is de terug stroom-opening niet meer aanwezig en het plaatje niet meer noodzakelijk.

Voorbeelden:

Afbeelding
Afbeelding

Auteur:  mackie [ wo mei 28, 2014 22:05 ]
Berichttitel:  Re: Problemen met de dealer

Das nu eens ne uitleg 8)

Auteur:  skrapys [ wo mei 28, 2014 22:29 ]
Berichttitel:  Re: Problemen met de dealer

mackie schreef:
Das nu eens ne uitleg 8)

+1 :wink:

Auteur:  T-Bob [ do mei 29, 2014 9:48 ]
Berichttitel:  Re: Problemen met de dealer

HollandBlower schreef:
De Ram 1500 modellen vanaf 2011 met de "ZF" achteras hebben een andere update nodig dan de voor gaande modellen.
Voor deze modellen is er update van de behuizing en het deksel.

Er is met de fabricage van de eerste modellen met het "nieuwe" type achteras een fout gemaakt met de locatie van de vulopening.
Deze zit nu aan de zijkant, maar deze zit te laag waardoor er 0.8 liter te weinig olie in kan.
Af fabriek zijn deze assen nu extra gevuld door de ventilatie opening, maar bij de 1e service beurt moet het deksel worden vervangen anders kan er niet genoeg olie in!!

Een 2e probleem met deze 1e "ZF" serie achterassen is de terug stroom-opening in de behuizing tussen het voorste en achterste pinion-lager.
In de praktijk is gebleken dat de olie niet voldoende bij de lagers van het pinion kan komen en te snel terug stroomt in het cardan.
Samen met de aangepaste deksel wordt er een staal plaatje meegeleverd wat onderin het cardan-behuizing moet worden aangebracht.
Deze dicht bijna volledig de opening af, waardoor er ruim voldoende olie voor in het cardan blijft staan tussen de pinion-lagers.

Wanneer is deze update noodzakelijk? Dit kan heel gemakkelijk zelf worden gecontroleerd.
Als je onder de truck kijkt naar de achterzijde van het cardan (2011>up) zie je het deksel van de achteras.
Als het deksel NIET is voorzien van een vul-dop dan MOET de update worden uitgevoerd.

Er is zelfs nog een klein aantal van de eerste 2011 modellen die ook nog is voorzien van het "oude" type pinion-moer die dus ALTIJD los-lopen. Het is niet de vraag OF het gebeurd maar WANNEER het gebeurd.

Pas vanaf 2013 is deze achteras pas vanuit de fabriek aangepast en is de vul-opening aan de zijkant komen te vervallen en heeft hij standaard het aangepaste deksel. Ook is de giet-mal aangepast en is de terug stroom-opening niet meer aanwezig en het plaatje niet meer noodzakelijk.

Voorbeelden:

Afbeelding
Afbeelding

Dus Sander print dit uit en ga terug naar de dealer of maak een afspraak met Jeroen en laat het uitvoeren :wink:

Auteur:  ram-fan [ do mei 29, 2014 11:00 ]
Berichttitel:  Re: Problemen met de dealer

Sjeng misschien een keer een sticky van maken,jeroen een duidelijk bericht laten maken
En zorgen dat dat bovenaan blijft staan :?:

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/