Het is nu zo mei 04, 2025 0:56

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo mei 28, 2014 12:22 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 01, 2013 9:42
Berichten: 16
Heren ,

Aangezien ik op mijn vorige vraag snelle en goede reacties kreeg stel ik ook meteen de volgende:

Ik heb van verschillende dealers gehoord dat een open of andere uitlaat op den duur schadelijk is voor de motor !!!!...
Wtf!! ik heb hem juist voor het geluid en wil heel graag iets meer sound heeft iemand op het forum ervaring met een andere uitlaat
en dan niet zo'n klep maar echt een andere pijp ??

Groetjes Sander


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo mei 28, 2014 13:04 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 12, 2008 0:32
Berichten: 3935
Woonplaats: Antwerpen
normaal gezien hebben uitlaat fabrikanten de juiste dempers en volledige catback systemen voor elke auto/truck.
Magnaflow , B&B , Flowmaster enz...

_________________
Afbeelding
2006 SRT-10 QC


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo mei 28, 2014 19:53 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 21:23
Berichten: 2517
Woonplaats: Alkmaar/NL
Is hoogstens slecht voor je buren,motor kan er wel tegen :D :D

_________________
Alex

1968 GMC
ex 2005 ram srt-10
ex 2004 hemi 4x4


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo mei 28, 2014 22:02 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 19, 2009 21:13
Berichten: 559
Woonplaats: Schiedam (JEROEN)
Bullshit :D

Een correcte performance gerichte uitlaat heeft alleen maar een positief effect op het rendement van de motor.
Een cut-out daar in tegen is een leuke herrie klep die voor sensatie en voor plezier zorgt voor de bestuurder en (sommige) omstanders. :twisted:

Dat dit motorschade kan veroorzaken is onzin. Het zal het brandstof verbruik niet positief beïnvloeden en geeft weinig of geen vermogenswinst. Als ze te kort na de katalysator worden geplaatst kan dit wel nadelig effect hebben op de werking van de Lambda sensors. Hier door kan het motor management ontregeld raken en er motor storing ontstaan.
Als hier mee over een langere periode wordt door gereden kan dit nadelige effecten hebben op de levensduur en andere klachten veroorzaken.

_________________
JEROEN...

"Power sells cars, torque wins races"

Afbeelding

http://WWW.MOPARTRUCKSHOP.NL


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do mei 29, 2014 11:30 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 06, 2011 21:59
Berichten: 413
Woonplaats: Vlaanderen4x4.be Gent
Als je op gas rijdt, de LPG te arm staat afgesteld en je de flow door de motor sterk verhoogt (dan kan door een andere uitlaat) ben je een pak koppel onderin kwijt EN kan je inderdaad de kleppen laten verbranden... Dus in C kan een andere uitlaat er voor zorgen dat je extra snel problemen krijgt... Bij een BENZINE motor.

_________________
85 K30,6.2D,Ex-M1008,TH400,325/85R16 XML
08 GMT911HD CCSB,6.6TDLMM, All1000,285/65R18 BFG AT
http://Vlaanderen4x4.be Vlaanderen4x4.be
http://caiman.us Free Games
3-2-2010: Loss of a good friend.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling