USA Pick-up Trucks
https://www.usatrucks.nl/forum/

Vraag over uitllaat ram 2012
https://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=3&t=18913
Pagina 1 van 1

Auteur:  Sander 5,7 HEMI [ wo mei 28, 2014 12:22 ]
Berichttitel:  Vraag over uitllaat ram 2012

Heren ,

Aangezien ik op mijn vorige vraag snelle en goede reacties kreeg stel ik ook meteen de volgende:

Ik heb van verschillende dealers gehoord dat een open of andere uitlaat op den duur schadelijk is voor de motor !!!!...
Wtf!! ik heb hem juist voor het geluid en wil heel graag iets meer sound heeft iemand op het forum ervaring met een andere uitlaat
en dan niet zo'n klep maar echt een andere pijp ??

Groetjes Sander

Auteur:  Sammy11 [ wo mei 28, 2014 13:04 ]
Berichttitel:  Re: Vraag over uitllaat ram 2012

normaal gezien hebben uitlaat fabrikanten de juiste dempers en volledige catback systemen voor elke auto/truck.
Magnaflow , B&B , Flowmaster enz...

Auteur:  axxel [ wo mei 28, 2014 19:53 ]
Berichttitel:  Re: Vraag over uitllaat ram 2012

Is hoogstens slecht voor je buren,motor kan er wel tegen :D :D

Auteur:  HollandBlower [ wo mei 28, 2014 22:02 ]
Berichttitel:  Re: Vraag over uitllaat ram 2012

Bullshit :D

Een correcte performance gerichte uitlaat heeft alleen maar een positief effect op het rendement van de motor.
Een cut-out daar in tegen is een leuke herrie klep die voor sensatie en voor plezier zorgt voor de bestuurder en (sommige) omstanders. :twisted:

Dat dit motorschade kan veroorzaken is onzin. Het zal het brandstof verbruik niet positief beïnvloeden en geeft weinig of geen vermogenswinst. Als ze te kort na de katalysator worden geplaatst kan dit wel nadelig effect hebben op de werking van de Lambda sensors. Hier door kan het motor management ontregeld raken en er motor storing ontstaan.
Als hier mee over een langere periode wordt door gereden kan dit nadelige effecten hebben op de levensduur en andere klachten veroorzaken.

Auteur:  wodan [ do mei 29, 2014 11:30 ]
Berichttitel:  Re: Vraag over uitllaat ram 2012

Als je op gas rijdt, de LPG te arm staat afgesteld en je de flow door de motor sterk verhoogt (dan kan door een andere uitlaat) ben je een pak koppel onderin kwijt EN kan je inderdaad de kleppen laten verbranden... Dus in C kan een andere uitlaat er voor zorgen dat je extra snel problemen krijgt... Bij een BENZINE motor.

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/