T-Bob schreef:
Ik lees op de Duitse Dodgeforums veel goeds over de gas installatie van vialle met LPi,
Rechtstreekse gasinspuiting.

Ik zal voor ik vanavond mijn krabbel zet eerst eens vragen wat er in komt. Als je leest heb je vele systemen voor gas. G3 is dan wat algemeen vind ik.
van mijn vriendje Google:
Vialle is als Nederlands fabrikant technologisch gezien wereldwijd marktleider op het gebied van autogassystemen. Na jarenlange ontwikkeling en beproeving is Vialle er in geslaagd een autogasinjectiesysteem te realiseren dat zich kan meten met de meest hoogwaardige benzine-injectiesystemen. Het LPi-systeem kan toegepast worden op moderne MPFI injectie, lean burn en turbo motoren inclusief E-OBD. Daarbij blijven alle oorspronkelijke eigenschappen van de motor volledig behouden. Met deze nieuwe technologie wordt het autogas niet langer verdampt, maar vloeibaar in het inlaatspruitstuk geïnjecteerd. De koelende werking van het verdampende autogas in het inlaatspruitstuk resulteert in een betere vullingsgraad van de cilinder en een hoger vermogen van de motor. Doordat het LPi-systeem gebruik maakt van de originele benzinecomputer, blijven alle oorspronkelijke eigenschappen stuk voor stuk behouden en is de auto bovendien minder belastend voor het milieu.
Als berijder zult u merken:
- dat er géén verschil waarneembaar is tussen het rijden op benzine of autogas
- dat er geen vermogensverlies optreedt en de trekkracht van uw auto dus niet nadelig beïnvloed wordt
- dat ook het acceleratie vermogen op autogas niet anders is dan op benzine
- dat er geen extra onderhoud of afstelling noodzakelijk is en u zich dus kunt houden aan de oorspronkelijke service intervallen
- het systeem ongevoelig is voor brandstofsamenstelling en omgevingsfactoren als warmte, koude, droogte, vochtigheid en hoogte