USA Pick-up Trucks https://www.usatrucks.nl/forum/ |
|
Gas systemen en Klepsmeersysteem zin en onzin https://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=3&t=18943 |
Pagina 1 van 3 |
Auteur: | zaanhoeve [ do jun 05, 2014 7:14 ] |
Berichttitel: | Gas systemen en Klepsmeersysteem zin en onzin |
Hallo Allemaal, Ik ben bezig met de aanschaf van een nieuwe Lamerie, Voor de inbouw van de LPG installatie heb ik aangegeven dat ik een klepsmeersysteem wil hebben. De garagehouder zegt dat er niet is bewezen dat dit werkt. Wel heb je er meer kosten door wegens het regelmatig aanvullen van smeermiddel a +/- 5 euro de liter. Mocht ik het toch willen is dat geen probleem. Wat is nu de werkelijke meerwaarde van een smeersysteem en zijn er mensen die er juist problemen door hebben? bvd kees |
Auteur: | peerkehemi [ do jun 05, 2014 7:39 ] |
Berichttitel: | Re: Klepsmeersysteem zin en onzin |
Ik zeg niet nodig voor de hemi, maar als je hier op het forum goed zoekt vind je info genoeg ![]() Www.rockauto.com Www.marlog-car-handling.com |
Auteur: | zaanhoeve [ do jun 05, 2014 7:45 ] |
Berichttitel: | Re: Klepsmeersysteem zin en onzin |
Hallo Hemiram, bedankt voor je reactie. idd heb ik verschillende forumposts gevonden op dit forum en ook Google geeft verschillende artikelen. Helaas loopt de datum snel terug en kom je dan weer artikelen tegen dat er een nieuw systeem uit is. Vandaar deze post om de huidige stand van zaken na te vragen. |
Auteur: | T-Bob [ do jun 05, 2014 8:01 ] |
Berichttitel: | Re: Klepsmeersysteem zin en onzin |
Ik lees op de Duitse Dodgeforums veel goeds over de gas installatie van vialle met LPi, Rechtstreekse gasinspuiting. Deze zijn ze daar veel in aan het bouwen op de nieuwere Rams ![]() Ik heb ook de valvecare erop maar volgens mij heeft het weinig nut op onze rams, Die hebben al hardere klepzittingen ![]() |
Auteur: | zaanhoeve [ do jun 05, 2014 8:16 ] |
Berichttitel: | Re: Klepsmeersysteem zin en onzin |
T-Bob schreef: Ik lees op de Duitse Dodgeforums veel goeds over de gas installatie van vialle met LPi, Rechtstreekse gasinspuiting. ![]() Ik zal voor ik vanavond mijn krabbel zet eerst eens vragen wat er in komt. Als je leest heb je vele systemen voor gas. G3 is dan wat algemeen vind ik. van mijn vriendje Google: Vialle is als Nederlands fabrikant technologisch gezien wereldwijd marktleider op het gebied van autogassystemen. Na jarenlange ontwikkeling en beproeving is Vialle er in geslaagd een autogasinjectiesysteem te realiseren dat zich kan meten met de meest hoogwaardige benzine-injectiesystemen. Het LPi-systeem kan toegepast worden op moderne MPFI injectie, lean burn en turbo motoren inclusief E-OBD. Daarbij blijven alle oorspronkelijke eigenschappen van de motor volledig behouden. Met deze nieuwe technologie wordt het autogas niet langer verdampt, maar vloeibaar in het inlaatspruitstuk geïnjecteerd. De koelende werking van het verdampende autogas in het inlaatspruitstuk resulteert in een betere vullingsgraad van de cilinder en een hoger vermogen van de motor. Doordat het LPi-systeem gebruik maakt van de originele benzinecomputer, blijven alle oorspronkelijke eigenschappen stuk voor stuk behouden en is de auto bovendien minder belastend voor het milieu. Als berijder zult u merken: - dat er géén verschil waarneembaar is tussen het rijden op benzine of autogas - dat er geen vermogensverlies optreedt en de trekkracht van uw auto dus niet nadelig beïnvloed wordt - dat ook het acceleratie vermogen op autogas niet anders is dan op benzine - dat er geen extra onderhoud of afstelling noodzakelijk is en u zich dus kunt houden aan de oorspronkelijke service intervallen - het systeem ongevoelig is voor brandstofsamenstelling en omgevingsfactoren als warmte, koude, droogte, vochtigheid en hoogte |
Auteur: | T-Bob [ do jun 05, 2014 8:27 ] |
Berichttitel: | Re: Klepsmeersysteem zin en onzin |
Ja dat is het systeem wat ik bedoel, en dan de gas tank onder de bak ipv het reservewiel. ![]() |
Auteur: | peerkehemi [ do jun 05, 2014 8:28 ] |
Berichttitel: | Re: Klepsmeersysteem zin en onzin |
Wat er niet bij staat (en wel belangrijk) volgens mij worden de benzine injectors te warm omdat het gas te weinig koelt, ( +- 200 bar geeft warmte ![]() ![]() ![]() http://www.marlog-car-handling.com http://Www.rockauto.com |
Auteur: | zaanhoeve [ do jun 05, 2014 8:34 ] |
Berichttitel: | Re: Klepsmeersysteem zin en onzin |
hemiram schreef: Wat er niet bij staat (en wel belangrijk) volgens mij worden de benzine injectors te warm omdat het gas te weinig koelt, ( +- 200 bar geeft warmte ![]() Wat ik net las is dat het systeem het gas vloeibaar inspuit. Door het verdampen van het gas in de cilinders word het geheel dus gekoeld. |
Auteur: | T-Bob [ do jun 05, 2014 8:34 ] |
Berichttitel: | Re: Klepsmeersysteem zin en onzin |
http://www.vialle.nl/index.php/nl/lpi " Technologisch Marktleider Vialle is als Nederlands fabrikant technologisch gezien wereldwijd marktleider op het gebied van autogassystemen. Na jarenlange ontwikkeling en beproeving is Vialle er in geslaagd een autogasinjectiesysteem te realiseren dat zich kan meten met de meest hoogwaardige benzine-injectiesystemen. Het LPi-systeem kan toegepast worden op moderne MPFI injectie, lean burn en turbo motoren inclusief E-OBD. Daarbij blijven alle oorspronkelijke eigenschappen van de motor volledig behouden. Met deze nieuwe technologie wordt het autogas niet langer verdampt, maar vloeibaar in het inlaatspruitstuk geïnjecteerd. De koelende werking van het verdampende autogas in het inlaatspruitstuk resulteert in een betere vullingsgraad van de cilinder en een hoger vermogen van de motor. Doordat het LPi-systeem gebruik maakt van de originele benzinecomputer, blijven alle oorspronkelijke eigenschappen stuk voor stuk behouden en is de auto bovendien minder belastend voor het milieu."" ""Techniek Het LPi-systeem werkt overeenkomstig het benzine injectie-systeem: vloeibare brandstof wordt rondgepompt en aan de injectoren aangeboden. Het systeem bevat een brandstof-tank met een geïntegreerde membraanpomp. De pomp verhoogt de druk in het brandstofsysteem met 5 bar en pompt het vloeibare autogas naar de drukregeleenheid. De drukregeleenheid regelt de druk in het systeem en bevat een afsluiter die geopend wordt wanneer overschakeling van benzine op autogas plaatsvindt. De brandstof bereikt de injectoren die in het inlaatspruitstuk zijn gemonteerd. Het overtollige autogas wordt via de retourleiding en de drukregeleenheid naar de tank teruggevoerd. De autogas-injectoren worden aangestuurd door de autogas-regeleenheid (LPE). Hiervoor wordt het signaal voor de benzine-injectoren afkomstig van de originele ECU gebruikt dat vervolgens wordt vertaald voor de autogas-injector. Alle oorspronkelijke signalen van het motormana-gement en diagnosefuncties blijven zodoende intact. Autogas heeft de natuurkundige eigenschap dat het onder bepaalde omstandigheden kan verdampen ten gevolge van temperatuurinvloeden."" |
Auteur: | T-Bob [ do jun 05, 2014 8:42 ] |
Berichttitel: | Re: Klepsmeersysteem zin en onzin |
Ik heb het systeem van prins met 1 verdamper werkt perfect, Maar als ik een nieuwe zou hebben nu, kwam er LPI in ![]() |
Auteur: | peerkehemi [ do jun 05, 2014 9:16 ] |
Berichttitel: | Re: Klepsmeersysteem zin en onzin |
zaanhoeve schreef: hemiram schreef: Wat er niet bij staat (en wel belangrijk) volgens mij worden de benzine injectors te warm omdat het gas te weinig koelt, ( +- 200 bar geeft warmte ![]() Wat ik net las is dat het systeem het gas vloeibaar inspuit. Door het verdampen van het gas in de cilinders word het geheel dus gekoeld. Daar hebben de injectors niks aan ![]() www.marlog-car-handling.com Www.rockauto.com |
Auteur: | zaanhoeve [ do jun 05, 2014 9:36 ] |
Berichttitel: | Re: Klepsmeersysteem zin en onzin |
hemiram schreef: Daar hebben de injectors niks aan ![]() Dat is waar. Ik las wel net dat er LPDI is voor directe injection engines. Euro 5 motoren hiermee uitgevoerd voldoen makkelijk aan de euro 6 norm. Aangezien ik een Ampère ridder ben weet ik niet of de HEMI motor directe injectie heeft? |
Auteur: | peerkehemi [ do jun 05, 2014 10:57 ] |
Berichttitel: | Re: Gas systemen en Klepsmeersysteem zin en onzin |
viewtopic.php?f=3&t=18874 hier staat ook een hoop info ![]() Www.marlog-car-handling.com Www.rockauto.com |
Auteur: | peter convens [ do jun 05, 2014 17:34 ] |
Berichttitel: | Re: Gas systemen en Klepsmeersysteem zin en onzin |
Ik heb de LPI installatie van Prins, werkt al 75000 km perfect in mijn RAM 09, ik heb geen bijkomende smering erop staan, heb eenmaal een gas injector kapot gehad, er is wel een klein vermogen verschil tussen gas rijden en benzine, weliswaar verwaarloosbaar. |
Auteur: | T-Bob [ do jun 05, 2014 21:18 ] |
Berichttitel: | Re: Gas systemen en Klepsmeersysteem zin en onzin |
peter convens schreef: Ik heb de LPI installatie van Prins, werkt al 75000 km perfect in mijn RAM 09, ik heb geen bijkomende smering erop staan, heb eenmaal een gas injector kapot gehad, er is wel een klein vermogen verschil tussen gas rijden en benzine, weliswaar verwaarloosbaar. Volgens mij is dat van prins VSI met een verdamper op de ram, ![]() |
Pagina 1 van 3 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |