Het is nu wo mei 07, 2025 22:06

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo jun 08, 2014 12:36 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: zo jun 08, 2014 7:59
Berichten: 8
Hallo

ik heb nu met de dodge 5000km mee gereden gisteren avond 300km niets aan de hand

vanmorgen starten en rijden en na 1 km begint ie wat in te houden en een beetje te stotteren haperen of zoiets
en in 1 keer een ping en motor management lampje knippert
laat ik gas los en rijd bijvoorbeeld constant 50kmph gaat het weg
geef je een keer gas weer het zelfde probleem

wat is er gedaan
4 dagen terug een grote beurt en bougies vervangen

automaatbak niet ververst de auto heeft 63000 km gelopen
de problemen bleven tot de eindbestemming ongeveer 10km

uitgezet en na 5 min weer naar huis niets aan de hand
maarja binnen kort gaan we naar oostenrijk en wil niet met stukken ergens staan
wat kan / zal dit zijn?

alvast heel erg bedankt


Laatst bijgewerkt door Smoldersbv op zo jun 08, 2014 12:49, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jun 08, 2014 12:39 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: zo jun 08, 2014 7:59
Berichten: 8
owja op benzine en lpg doet ie dit
man wat baal ik hier van

ik heb al zoveel gezeik gehad met de 2 andere pickups


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jun 08, 2014 14:32 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 19, 2009 21:13
Berichten: 559
Woonplaats: Schiedam (JEROEN)
Geen problemenen voordat er onderhoud is gepleegd?

Dan zou ik daar eerst gaan zoeken. Bij het vervangen van de bougie`s moet de gehele ontsteking los en vaak ook een gedeelte van de LPG worden gedemonteerd.
Het kan goed zijn dat er een bobine-stekker niet goed vast zit of een andere eenvoudig elektrische storing.
Even storing uitlezen en je weet psies waar je moet zoeken.

Heel soms willen ook aftermarket bougie`s problemen geven, heb dit een paar keer mee gemaakt maar meestal pas na een aantal 1000 km.
Gewoon originele Mopar NGK bougie`s en afstellen op 1mm elke 50.000 vervangen en je rijdt probleemloos!

Als blijkt dat het een bobine is, rijd dan niet door maar vervang deze DIRECT. Heb laatst een PCM kapot gehad door een kapotte bobine en een klant die door reed!

_________________
JEROEN...

"Power sells cars, torque wins races"

Afbeelding

http://WWW.MOPARTRUCKSHOP.NL


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jun 08, 2014 14:38 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: zo jun 08, 2014 7:59
Berichten: 8
oke jeoen

nee er waren absoluut geen problemen voor en na de beurt

nu heb ik vandaag rond de 60km gereden en niet meer gebeurd
er zitten champion bougie's in dat weet ik die zijn niet afgesteld op 1 mm ik weet niet of dat standaard is
na de beurt heb ik denk ik 600 km mee gereden
ik heb een obd2 uitlees apparaat maar hij geeft geen fout code's aan
maar de lampje brand nu ook niet meer

ik ben alleen bang als ik volgende maand 5000km rijd en dan dat dat daar gebeurd zo op 3000m hoogte snap je
geeft ie bij een garage wel een fout code aan nu de lampje uit is

dadelijk moet ik weer 140km rijden hou me hart een beetje vast

echt duizende euros ben ik kwijt aan de vorige autos ook allemaal rond de 2a 3 jaar

ik heb ook een gmc gehad uit 95 niets aan het handje
zucht die elektronica


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jun 08, 2014 14:43 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: zo jun 08, 2014 7:59
Berichten: 8
wat ik wel net zie is dat ik allemaal hoor dat er 5w20 in moet maar er zit nu 5w30 in kan dat kwaad?

en jeroen ik zag net u site ik heb hem opgeslagen mocht ik iets nodig hebben


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jun 08, 2014 14:58 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 19, 2009 21:13
Berichten: 559
Woonplaats: Schiedam (JEROEN)
Ten 1e moeten er NGK LZFR5C-11 bougie`s in en geen Champion RE14MCC4 (Als die er in zitten!)

Champions zijn voor de "oude" generatie Hemi`s en zijn niet geschikt voor de nieuwe type`s
Dit kan evt zeker onverklaarbare storingen veroorzaken! En zelfs motorschade op lange termijn!

Ik kan met de Wi-Tech ook oude code`s uitlezen die zijn opgeslagen die evt een standaard OBD niet weergeeft!

De discussie over de olie kwaliteit zal nooit stoppen.
Maar er MOET volgens Mopar 5W20 olie in de laatste generatie Hemi motoren met MDS en VVT.
Ik zie om mij heen steeds meer motor schades van de nieuwe modellen met nokkenassen/lifters en stoters.
Ik heb kan niet onderbouwen dat dit komt door de olie die wordt gebruikt maar ik kan er wel steeds meer aan twijfelen! :roll:

Er zijn er toch veel die met 5w30 rond rijden en volgens zeggen zonder problemen. Dusss.. :violent1:

_________________
JEROEN...

"Power sells cars, torque wins races"

Afbeelding

http://WWW.MOPARTRUCKSHOP.NL


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jun 08, 2014 17:56 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 25, 2008 16:29
Berichten: 8429
Woonplaats: Mod. Sittard NL
Vanuit Tilburg naar Schiedam is niet zo ver,
En dan weet je meer :wink:

_________________
Sjeng...

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling