Hey iedereen,
Vorig jaar enkele problemen gehad met de ram, alarm willekeurig afgaan, dan radio die er plots mee ophoud, alles netjes geregeld door de garage. Toen ook een gele optima batterij laten inzetten...
9 maanden later was deze plots leeg en wou ook geen lading houden. Batterij kunnen inwisselen bij de dealer voor een rode optima, nu zijn we toch terug 6/7maanden verder met de rode optima, en je raad het... Ondertussen al enkele malen kunnen opladen met een geschikte ctek lader.
Nu deze avond maar eens aan de slag gegaan en de rode optima uit de ram gehaald en terug aan de lader, en met een andere batterij gemeten hoeveel stroom er getrokken wordt...
Ik zie een "parasitic draw" van .48 milli amps, als ik de iod fuse (40a) trek word het .40
Nu lijken deze waarden mij nog aanvaardbaar? Of ben ik hier zo mis in?
Ik moet nog verder uitmeten en testen, maar ik hoop hier nog enkele tips te krijgen want het is om

van te worden...
De rode optima zal nu ook wel voor de vuilbak zijn ( 4keer helemaal leeg zat nu nog maar 4.48volt in)
De originele batterij is ook vroeg heen gegaan, alternator laad bij tot max 14,32volt...
Dodge ram crewcab laramie met natuurlijk de hemi van bj2011
HHHHHEEEELLLLUUUUUUPPPPP