Het is nu za mei 03, 2025 22:57

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo dec 17, 2014 11:57 
Nieuw

zoals de titel al zegt, ik ben opzoek naar een Dodge Ram crewcab. Omdat wij de auto vooral zullen gebruiken om personen te vervoeren gaat de voorkeur uit naar een crewcab. Ik heb achterin gezeten in een quadcab en daar mis ik toch wel wat comfort. Ik ben zelf niet heel lang (1,85) maar achterin zat ik toch redelijk opgepropt... :cry:
Nu loop ik tegen het probleem aan dat er genoeg quadcabs worden aangeboden, maar het aanbod crewcabs valt heel erg tegen. Kan iemand mij uitleggen waarom dat is?

En, als jullie ergens een crewcab weten te staan? Ik wil graag het oudere model (6 zitplaatsen) met niet te veel kilometers/miles. 4x4 en de 5.7 Hemi is een must. Ons budget is 20.000 tot 25.000 euro.

Alvast bedankt voor de reacties!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 17, 2014 14:13 
Pro Trucker

crew cab is er pas sinds 2009. van 2006 tot 2008 heeft dodge de mega cab gemaakt. Die is weer een stukje groter als de crew cab. Nadeel is weer dat de rijeigenschappen van die wel minder zijn als van een 2009+

2005 YELLOW DODGE 2500
450 HP DIESEL - BANKS POWER - SKYJACKER LIFT

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 17, 2014 14:51 
Nieuw

oke, dat is nieuws waar ik wat meer kan! Ik heb in Nijmegen een Megacab bekeken, het woord zegt het al, MEGA. Daar zit je achterin nog luxer dan voorin! Fijn die ruimte, maar niet in Nederland. Voordeel van de Crewcab is dat de autolengte gelijk bleef als de Quadcab (of die info moet niet kloppen?)
Bestaan er dan wel crewcabs met de zitrij voorin (de 3 zitplaatsen naast elkaar)?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 17, 2014 16:20 
Trucker

Voor dat geld zou ik sowieso voor een 2009+ variant gaan.
Ga je hem zakelijk rijden of gewoon?

Crew bestaat ook als 6 persoons. Maar een laramie en sport model hebben een midden console.
http://wwwa.autotrader.ca/a/Dodge/RAM+1500+PICKUP/OSHAWA/Ontario/19_8130153_/?showcpo=ShowCPO&orup=1_15_2

Het is lastig (tot bijna niet mogelijk) om een leder model in 6 persoons uitvoering hier te vinden.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 17, 2014 16:27 
Super Trucker

Die van 6 pers. bestaan wel Bonza heeft de 2009 laramie ingeruild bij Liberty Cars in valkenburg zuidl.

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 17, 2014 16:31 
Trucker

Wat je ook kunt doen is achteraf het 6de stoeltje inbouwen. Zo heb je hem toch standaard met leer en alle toeters en bellen erop.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 17, 2014 16:55 
Nieuw

haagje schreef:
Voor dat geld zou ik sowieso voor een 2009+ variant gaan.
Ga je hem zakelijk rijden of gewoon?

Crew bestaat ook als 6 persoons. Maar een laramie en sport model hebben een midden console.
http://wwwa.autotrader.ca/a/Dodge/RAM+1500+PICKUP/OSHAWA/Ontario/19_8130153_/?showcpo=ShowCPO&orup=1_15_2

Het is lastig (tot bijna niet mogelijk) om een leder model in 6 persoons uitvoering hier te vinden.

Ze bestaan dus wel, ik zie weer mogelijkheden. Ik hoef niet per se een Laramie met alle opties, leer is mooi maar niet noodzakelijk. Ik heb gekeken op de site van LibertyCars en inderdaad staan daar 6 pers. Crewcabs. (Wel allemaal verkocht :roll: )

Achteraf een stoel inbouwen lijkt me geen optie omdat je dan zit met de middenconsole uitbouwen en het ombouwen naar een steershifter.

Ik ga de auto prive rijden. Dus geen BTW/kosten aftrek maar wel het verlaagde motorrijtuigen belasting tarief. (ondernemer)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 17, 2014 18:33 
Trucker

Ik zou eerlijk gezegd ook voor een crewcab vanaf 2009 gaan, ze rijden heerlijk en eigenlijk plek genoeg in.
Ik heb sinds enkele weken één en rijdt echt super, de wegligging en comfort zijn enorm verbetert zonder de bladveren. :wink:

Succes met je zoektocht.

Pearl Black

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 17, 2014 20:27 
Pro Trucker

Dusa in Amsterdam heeft ze ook vaak,maar gebruikt moet je er snel bij zijn.
Die van mij(een laramie dan)heeft niet eens in de showroom gestaan toen. :shock:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do dec 18, 2014 0:03 
Trucker

the fisherman schreef:
Ze bestaan dus wel, ik zie weer mogelijkheden. Ik hoef niet per se een Laramie met alle opties, leer is mooi maar niet noodzakelijk. Ik heb gekeken op de site van LibertyCars en inderdaad staan daar 6 pers. Crewcabs. (Wel allemaal verkocht :roll: )

Nou interieur van een Sport, Laramie kan je bijna niet vergelijken met een SLT oid.
Ik heb nu zo'n SLT als leen auto........behoorlijk karige zo'n uitvoering zonder word er gewoon treurig van als ik in die auto stap. :(

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do dec 18, 2014 8:52 
Pro Trucker

Je heb ook nog van die tussen modellen,dan heb je een mooiere radio bijvb.(of laat je er in zetten),maar deze modellen zijn zeldzamer.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do dec 18, 2014 11:05 
Nieuw

TheBeast schreef:
the fisherman schreef:

Nou interieur van een Sport, Laramie kan je bijna niet vergelijken met een SLT oid.
Ik heb nu zo'n SLT als leen auto........behoorlijk karige zo'n uitvoering zonder word er gewoon treurig van als ik in die auto stap. :(

Voorkeur gaat uit naar een sport of laramie natuurlijk :wink: Maar gezien ons budget (ik moet het budget helaas iets naar onder bijstellen --> nieuw budget is 20.000 euro) moet ik denk ik blij zijn als ik een Crew kan vinden...
Als ik de auto-sites bekijk zie ik dat ze 20k ex kosten. Helaas moet ik zoeken tot 20 inc/17 ex.

Weten jullie handelaren die ik kan benaderen? Dusa zag ik al voorbij komen. Pietersen heb ik al gebeld (die hebben mijn gegevens opgeschreven)

thnx voor het meedenken, geeft de burger moed :wink:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do dec 18, 2014 11:13 
Trucker

Sport uitvoering is niet in 4x4

Wellicht kun je nog wat van de prijzen af pingelen. Of je koopt die van mij haha :p

Is import vanuit de usa/canada geen optie?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do dec 18, 2014 12:27 
Nieuw

haagje schreef:
Sport uitvoering is niet in 4x4

Wellicht kun je nog wat van de prijzen af pingelen. Of je koopt die van mij haha :p

Is import vanuit de usa/canada geen optie?

Staat de jouwe te koop dan? Ik heb gekeken in de te-koop afdeling, maar daar zag ik hem volgens mij niet staan? :?
Import heb ik me nog niet echt in verdiept. Ik weet niet of dat mogelijk is voor mijn budget. Nadeel is dat je dan de achtergrond van de auto niet weet natuurlijk, al weet je dat met een 'nederlandse' auto soms ook niet...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do dec 18, 2014 12:34 
Truck forum Junky

Gewoon iets kopen met niet te veel KM (mijlen) dan zit je redelijk safe :!: en vooral rustig blijven :wink:

Www.marlog-car-handling.com

Www.rockauto.com

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]