USA Pick-up Trucks https://www.usatrucks.nl/forum/ |
|
Aankoop RAM https://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=3&t=20137 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | bugracer [ zo maart 29, 2015 20:09 ] |
Berichttitel: | Aankoop RAM |
Beste Forummers,zoals jullie al weten bij mijn voorstelling had ik een Mercedes cabrio cdi die ik wou verkopen en een Dodge kopen!Nu is deze al paar weken de deur uit en ben ik me gaan verdiepen tot aankoop van een Dodge Hemi.Ik ga volgende week naar 2 jonge occasies kijken,een deep cherry red crew cabine sport en een crew cabine sport met luchtvering in zwartkleurige....Nu is mijn vraag ik vindt beide kleuren niet mijn favoriet maar ik kan deze laten wrappen met kleur over,nieuw systeem naar het schijnt maar de hoofvraag is of het werkelijk zo een verschil is rijden met een Dodge met of zonder luchtvering?Ik ben wel een rugpatient en de vrouw met een heup dat ik ook al begin te krijgen,ja samen zijn we sterk ![]() ![]() |
Auteur: | cherry red dodge [ zo maart 29, 2015 20:35 ] |
Berichttitel: | Re: Aankoop RAM |
Ik heb geen Luchtvering.Wat soms aardig kan schudden is,als je een bocht neemt over een drempel. Dan wil ie nog wel eens zijwaarts goed schudden(rollen),wat me niet echt lekker lijkt bij een slechte rug. Maar als je daar rekening mee houdt is de vering best goed. |
Auteur: | bugracer [ zo maart 29, 2015 21:45 ] |
Berichttitel: | Re: Aankoop RAM |
Alvast bedankt voor de snelle reactie,ik lees juist dat de luchtvering meer een niveauregeling is en dus speciaal gebruikt wordt als je zware lasten trekt en ook bij hoge snelheid de wagen 5,6 cm zakt zodat hij beter gestrooklijnd wordt en dus zuiniger wordt,en bij druklasten op de bol of bij zware geladen bak blijft hij op gelijke juiste hoogte,dus ga toch maar voor de luchtvering kiezen,niet voor de lading maar voor de stabielere liggeng op de weg bij gebruik autosnelwegen ![]() |
Auteur: | bonza [ di maart 31, 2015 14:04 ] |
Berichttitel: | Re: Aankoop RAM |
bugracer schreef: Alvast bedankt voor de snelle reactie,ik lees juist dat de luchtvering meer een niveauregeling is en dus speciaal gebruikt wordt als je zware lasten trekt en ook bij hoge snelheid de wagen 5,6 cm zakt zodat hij beter gestrooklijnd wordt en dus zuiniger wordt,en bij druklasten op de bol of bij zware geladen bak blijft hij op gelijke juiste hoogte,dus ga toch maar voor de luchtvering kiezen,niet voor de lading maar voor de stabielere liggeng op de weg bij gebruik autosnelwegen ![]() Als je hem koopt voor de Aero mode (lagere ligging op de snelweg) dan zou ik het niet doen. Ik heb de Aero mode uitstaan omdat behalve dat hij lager ligt zich dan ook gedraagt alsof hij zachter is afgeveerd. Hij is een stuk minder stabiel zodra je met snelheid een hobbeltje raakt. Plotseling remmen terwijl je op de snelweg in een lichte bocht zit is gewoon griezelig. De achterkant komt die 5 cm extra omhoog terwijl de voorkant naar mijn gevoel een stuk dieper induikt met als gevolg een enorm duik effect en even zeer weinig gewicht op de achterwielen (voelt dan of er zelfs 1 wiel los van de grond komt)..... Ik gebruik de luchtvering puur als niveauregeling en de entry mode. De entry mode is trouwens ideaal als instap hulp voor de kortere/oudere passagiers en het parkeren in 1,90/1,95meter parkeer garages waar je normaal niet altijd inkomt zonder schade. Aero mode is leuk voor de marketing maar verder naar mij mening nutteloos en juist gevaarlijk voor de wegligging. |
Auteur: | jaco [ di maart 31, 2015 16:47 ] |
Berichttitel: | Re: Aankoop RAM |
bonza schreef: bugracer schreef: . Ik heb de Aero mode uitstaan omdat behalve dat hij lager ligt zich dan ook gedraagt alsof hij zachter is afgeveerd. Hij is een stuk minder stabiel zodra je met snelheid een hobbeltje raakt. Plotseling remmen terwijl je op de snelweg in een lichte bocht zit is gewoon griezelig. De achterkant komt die 5 cm extra omhoog terwijl de voorkant naar mijn gevoel een stuk dieper induikt met als gevolg een enorm duik effect en even zeer weinig gewicht op de achterwielen (voelt dan of er zelfs 1 wiel los van de grond komt)..... Hmm, wel weer handig als je wilt (leren) driften!!! ![]() ![]() |
Auteur: | Zazou [ di maart 31, 2015 17:34 ] |
Berichttitel: | Re: Aankoop RAM |
Ik heb zelf ook een slechte rug en intussen 2 nieuwe heupen (daar heb ik dus geen last meer van) maar denk niet dat de luchtvering veel meer comfort zal bieden. Echt hobbelen doet hij niet enkel zoals Cherry red zegt als je een drempel dwars neemt waggelt hij eens een keertje en schud le even zijwaarts maar daar hou je dan rekening mee. Ik zou er nooit meer voor betalen, als er iets mee schort ben je nog niet jarig ook. De ram rijdt comfortabel al is het uiteraard geen mercedes of andere limo ![]() Succes met je aankoop! |
Auteur: | bugracer [ di maart 31, 2015 19:45 ] |
Berichttitel: | Re: Aankoop RAM |
Bedankt Forumvrienden ![]() ![]() ![]() |
Auteur: | DavyHemi [ di maart 31, 2015 20:24 ] |
Berichttitel: | Re: Aankoop RAM |
bugracer schreef: Bedankt Forumvrienden ![]() ![]() ![]() Ze kan er in't slechtste geval langs t opendak uitkruipen ![]() |
Auteur: | bugracer [ di maart 31, 2015 20:28 ] |
Berichttitel: | Re: Aankoop RAM |
DavyHemi schreef: bugracer schreef: Bedankt Forumvrienden ![]() ![]() ![]() Ze kan er in't slechtste geval langs t opendak uitkruipen ![]() Zonder contact gaat dit niet lukken vrees ik en als ik hem op hoogste zet dan heeft ze nog 5cm om te passeren dan vrees ik dat er het een en ander gaat blijven steken,hahahha |
Auteur: | bonza [ wo apr 01, 2015 13:45 ] |
Berichttitel: | Re: Aankoop RAM |
2,50 breed dat is net 15 cm breder dan een zeecontainer, dat wordt erg krap met uitstappen. Denk dat het met mijn bier/bbq buikje niet zou lukken... |
Auteur: | bugracer [ wo apr 01, 2015 14:40 ] |
Berichttitel: | Re: Aankoop RAM |
bonza schreef: 2,50 breed dat is net 15 cm breder dan een zeecontainer, dat wordt erg krap met uitstappen. Denk dat het met mijn bier/bbq buikje niet zou lukken... Heb al een oplossing gevonden,raam naar beneden en met een stok gasgeven en remmen ![]() |
Auteur: | TheBeast [ vr apr 03, 2015 12:05 ] |
Berichttitel: | Re: Aankoop RAM |
Niets mis met de AERO stand vind hem dan juist beter rijden........ Dat duiken doet ie ook als je 90/100 rijd en je moet in de ankers........Blijft een Amerikaan hè ![]() Denk dat je voor jezelf met beide gereden moet hebben om te kijken wat je fijner vind. |
Auteur: | Tegeltje [ zo apr 05, 2015 16:53 ] |
Berichttitel: | Re: Aankoop RAM |
Ik heb ook geen probleem met de aero stand en de nivo regeling als je vaak verschillende lasten bij je heb vind ik ook super blijft altijd netjes recht De entree stand maakte ik in het begin vaak gebruik van maar word steeds minder maar ook wel een leuk speeltje Ik had alleen last van trillen maar dit is ook over heb de standaard banden af fabriek binnen 1500 km eraf laten halen en echte straat banden laten monteren ( ze zeggen dat de lucht vering iets gevoeliger daarvoor is ) Ik ben nog super blij met de luchtvering Gr dennie |
Auteur: | Wezze [ zo apr 19, 2015 1:39 ] |
Berichttitel: | Re: Aankoop RAM |
Een Dodge wrapper kost aardig wat geld. Een dikke 3000-3500€. Dan kan je beter plastidip gebruiken. Dat kan al voor 1/3 van de prijs. Van de luchtverontreiniging heb ik geen weet. Ik rij Dodge sport crew zonder en die kan voor wat deining zorgen als je over een put rijd. Een instaphoogte kan dan wel ook voor een probleempje zorgen. |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |