Het is nu do maart 28, 2024 22:07

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za jun 19, 2021 10:53 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 24, 2011 0:58
Berichten: 131
Hi allen,

Ik ben sinds afgelopen december bezig geweest met een tuning van mijn Ram. Helaas is het project gestrand. Blij ben ik zeker niet, want als het allemaal goed had gewerkt was het simpelweg super.
Als ik van te voren zou zijn geïnformeerd over deze mogelijk problemen, zou ik deze stappen nooit hebben doorlopen!

Bij mopar truckshop waar ik al 10jaargraag kom, de boel laten uitvoeren om uiteindelijk de handdoek in de ring te gooien…

Wat is er gebeurd:
-December ‘2020 ecu vervangen door een geflashed ecu (zodat er nwe mapping ingeladen kon worden)
-Cnc ported 87mm throttlebody gemonteerd.

De auto voelde gelijk geweldig aan! Super direct, meer koppel en beter schakelen enz.

Echter is er ook gelijk een super irritant probleem ontstaan wat truckshop niet weg wist te werken.
Bij acceleratie was er een gat bij 1800/1900 tpm, waardoor de auto heel kort weigerde (net zo of je door een kuil reed) bij het aanspreken van het gaspedaal. Het probleem was bij het rijden op gas en bijna niet voelbaar op benzine.

Ik werd geadviseerd de injectoren door grotere te vervangen om het probleem te verhelpen. Deze vervangen, probleem nog daar.
Ik werd weer geadviseerd om een tweede verdamper te laten monteren, dit gedaan; probleem nog daar. Meerdere pogingen van de truckshop om verder af te stellen; probleem niet weg.

Na 3 keer terug te zijn gegaan, en nog eens 2 keer naar de gas inbouwer (injectoren en verdamper) en een totaal uitgave van ruim 3k! (plus 4 werkdagen€€€) uiteindelijk heb ik gisteren de stekker er uit getrokken om weer terug naar de standaard settings te gaan. Als zelfstandige kan ik niet elke keer mn auto missen en dat zonder zicht op een oplossing. Iedere keer uren spenderen aan pogingen tot afstellen, voelde voor mij als schieten met losse flodders.
Een heel klein deel van de gemaakte kosten terug gekregen, maar de rest….

Komt je dit probleem bekend voor? dan hoor ik het graag!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jun 19, 2021 11:40 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 12, 2013 20:07
Berichten: 2549
Woonplaats: Zaandam
Jammer dat het zo is afgelopen.
Ben blij dat ik zelf niet op gas rij.
Kan goed werken,maar zie toch ook veel problemen voorbij komen.
Ging voorheen ook altijd naar Mopartruckshop.Altijd goed geholpen daar.
Maar toch net ff te ver weg voor me.

_________________
Ram 1500 Laramie 5.7 Hemi 2011-tuned. :laughing6:
Michiel.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling