Het is nu di mei 06, 2025 1:38

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: invoeren
BerichtGeplaatst: za jan 31, 2009 13:43 
Nieuw

Hallo
Als ik een Nederlandse dodge koop naar wat moet ik dan zien om hem hier als lichte vracht in te schrijven en welke stapen moet ik ondergaan?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: invoeren
BerichtGeplaatst: za jan 31, 2009 16:39 
Pro Trucker

met factuur en inschrijvingsbewijs en typegoedkeuring naar de douane, homologatiekeuring laten doen die de zooi naar brussel sturen, eens je een PVG hebt een keuring voor verkoop laten doen, DIV & verzekering en opnieuw laten wegen op de keuring...
Hele procedure zou 3-4 weken moeten duren maar bij vele sleet dit 3-4 maanden aan. :evil:

1949 Mercury Eight SRT DNA : body is off the frame.
I intend to live forever - so far, so good

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo mei 20, 2009 22:49 
Trucker

En welk gedeelde is het dan dat zolang op zich laat wachten, de mijne zit momenteel in de homologatie procedure, we wachten dus nog op de papieren om de homologatiekeuring te kunnen laten doen. Er werd me verteld dat dit allemaal vrij vlot zou verlopen, in termen van een paar weken. Maar als ik zo lees dat het bij sommige 4 maanden aansleept begin ik toch al een onaangenaam gevoel in de onderbuik te voelen ! :shock:

Silver grey 2004 Dodge Ram 1500 5.7i Hemi 4X4

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo mei 20, 2009 23:27 
Pro Trucker

mijn truck was op 5 weken klaar.
een andere truck die bij dezelfde man die mijn homologatie deed , staat nog steeds te wachten op papieren.
dat is nu al bezig van begin januari... :?
m.a.w. ge moet er wa chance mee hebben :wink:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di mei 26, 2009 17:26 
Hoi,

Ik heb net de ganse rompslomp van papierwerk en het van her naar der rondrijden achter de rug. Dit heeft in totaal een dikke 2 maand geduurd. Ik heb een dodge RAM gekocht in California. Zal even snel op een rijtje de opeenvolging van acties geven. Als hij uit Nederland komt zal deze waarschijnlijk al een chassis nummer hebben en Europees gehomologeerd zijn vermoed ik, dus waarschijnlijk wat minder werk voor jou :)

1. naar doune gaan voor 705 sticker en roze inschrijvingsbewijs. GRATIS
2. Chassisnr. laten zetten of zelf zetten, let wel op dat moet in chassisbalk geklopt worden, en niet met plaatje. Bij die chassis nummer moet ook een geldig document van de invoerder zitten. +/- 150 Euro TER INFO: Belgische Invoerder van Dodge trucks is Mercedes!!! Garage in Sint Pieters Leeuw.
3. Technische fishe bij invoerder verkrijgen, kan samen met chassis gedaan worden. +/- 65 Euro.
4. Al de documenten (douae, chassis, techn. fishe, ...) opsturen naar ministerie van mobiliteit.
5. Wachten op de procedure voor het starten van de homologatie (PVG) (ministerie stuurt dit op).....
6. Homologatiekeuring (dit moet met testrit platen en de eigenaar van de plaat moet in priciepe ook aanwezig zijn). Hier kijken ze of de wagen voldoet aan de Europeese wegreglementetering . Let wel op: Hier moet je twee wielen, aan dezelfde kant demonteren. zodat ze de schijfven kunnen opmeten. Na de keuring worden opnieuw alle documenten naar ministerie gestuurd voor de aanvraag van het gelijkvormigheidsattest +/- 125 Euro.
8. Wachten op gelijkvormigheidsattest..... GRATIS
9. Technische keuring, dit is de tweedehandskeuring waar je een car-pass krijgt (Ook weer met die testritplaten...). +/- 60 euro , Na de keuring krijg je de PVG sticker...
10. indien lichte vracht, terug naar de keuring om te wegen... +/- 25Euro (je krijgt dan de lichte vracht sticker)

Dit zijn zo wat in vogelvlucht de stappen, die bij mij toch een dikke twee maanden geduurd hebben...

Ik heb al mijn ritten gemaakt met de nummerplaten van mijn andere wagen, de verzekering heeft deze laten omzetten, telkens voor 1 dag. Volgens de Belgische wet mag dit echter NIET, maar verzekeringstechnisch, is dit wel in orde.
Als je nog iets wil weten vraag het gerust hoor....

groetjes,
Tim

Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di mei 26, 2009 17:53 
Heavy Trucker

pfff, wat een ontmoediging allemaal zeg............

Maarja, je krijgt er wel wat voor terug!! Welke truck heb je op het oog??

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di mei 26, 2009 19:35 
Trucker

De mijne zit nu aan punt 5. De verkoper had voor vandaag een afspraak tot homologatie keuring, maar de papieren laten op zich wachten. Er zou laatst een brandje geweest zijn daar in Brussel waardoor ze nu met vertraging zitten. :? Ik wist eigenlijk niet eens dat het daar dan nog trager kon bij die pennelikkers :wink:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di mei 26, 2009 23:25 
Pro Trucker

mopar magic schreef:
Er zou laatst een brandje geweest zijn daar in Brussel waardoor ze nu met vertraging zitten. :? wink:

Aan gestoken door iemand van hier,....uit frustratie :D :D :wink:

Driving a Dodge Ram 1500 Sport 2019 blue streak pearl

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di mei 26, 2009 23:27 
Pro Trucker

mopar magic schreef:
Ik wist eigenlijk niet eens dat het daar dan nog trager kon bij die pennelikkers :wink:

Zeg dat maar niet te hard.
Als ze je horen dan duurt het nog een maand of 5 langer

2005 YELLOW DODGE 2500
450 HP DIESEL - BANKS POWER - SKYJACKER LIFT

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do mei 28, 2009 18:30 
Trucker

Synthebin schreef:
1. naar doune gaan voor 705 sticker en roze inschrijvingsbewijs. GRATIS
2. Chassisnr. laten zetten of zelf zetten, let wel op dat moet in chassisbalk geklopt worden, en niet met plaatje. Bij die chassis nummer moet ook een geldig document van de invoerder zitten. +/- 150 Euro TER INFO: Belgische Invoerder van Dodge trucks is Mercedes!!! Garage in Sint Pieters Leeuw.
3. Technische fishe bij invoerder verkrijgen, kan samen met chassis gedaan worden. +/- 65 Euro.
4. Al de documenten (douae, chassis, techn. fishe, ...) opsturen naar ministerie van mobiliteit.
5. Wachten op de procedure voor het starten van de homologatie (PVG) (ministerie stuurt dit op).....
6. Homologatiekeuring (dit moet met testrit platen en de eigenaar van de plaat moet in priciepe ook aanwezig zijn). Hier kijken ze of de wagen voldoet aan de Europeese wegreglementetering . Let wel op: Hier moet je twee wielen, aan dezelfde kant demonteren. zodat ze de schijfven kunnen opmeten. Na de keuring worden opnieuw alle documenten naar ministerie gestuurd voor de aanvraag van het gelijkvormigheidsattest +/- 125 Euro.
8. Wachten op gelijkvormigheidsattest..... GRATIS
9. Technische keuring, dit is de tweedehandskeuring waar je een car-pass krijgt (Ook weer met die testritplaten...). +/- 60 euro , Na de keuring krijg je de PVG sticker...
10. indien lichte vracht, terug naar de keuring om te wegen... +/- 25Euro (je krijgt dan de lichte vracht sticker)

Hoera, vandaag punt 5 in orde :hello1: , morgen word punt 6 in orde gebracht en dan zal het weer wachten worden. :clock:
maar waar en wat is punt 7 ?

DutchYellowRam schreef:
Zeg dat maar niet te hard.
Als ze je horen dan duurt het nog een maand of 5 langer

Gelukkig dat ik het stil geschreven heb dan ! :wink:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jun 18, 2009 19:29 
Trucker

mopar magic schreef:
de papieren laten op zich wachten. Er zou laatst een brandje geweest zijn daar in Brussel waardoor ze nu met vertraging zitten. :?

Laatste nieuwtje vanuit Brussel, de papieren hebben 10 dagen vertraging door een crash van het computer systeem :shock: . Zou de computer misschien weten van de rookschade ? :roll: ik vraag me af hoe dat dit 10 dagen vertraging opleverd, als ik een dag niet op de computer kan werken door een systeemcrash heb ik nog steeds maar 1 dag achterstand :scratch: . Of hebben ze daar misschien 10 dagen achterover op hun luie krent gelegen ? :evil:
Ik denk dat er daar gewoon iemand zit met een hele dikke duim waar hij snel en handig smoesjes kan uitzuigen ! :angry3:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jun 19, 2009 4:11 
Pro Trucker

mopar magic schreef:
mopar magic schreef:
de papieren laten op zich wachten. Er zou laatst een brandje geweest zijn daar in Brussel waardoor ze nu met vertraging zitten. :?

Laatste nieuwtje vanuit Brussel, de papieren hebben 10 dagen vertraging door een crash van het computer systeem :shock: . Zou de computer misschien weten van de rookschade ? :roll: ik vraag me af hoe dat dit 10 dagen vertraging opleverd, als ik een dag niet op de computer kan werken door een systeemcrash heb ik nog steeds maar 1 dag achterstand :scratch: . Of hebben ze daar misschien 10 dagen achterover op hun luie krent gelegen ? :evil:
Ik denk dat er daar gewoon iemand zit met een hele dikke duim waar hij snel en handig smoesjes kan uitzuigen ! :angry3:

Denk dat het backup tappie ook net vol was :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jul 05, 2009 17:51 
Trucker

div in belgie is een grote hoop miserie, bij het opstellen van mijn papieren hebben ze bij max sleep nihil gezet.
is een foutje van hun, dus ik belde wat ze eraan gingen doen.
ze zijden dat ik een nieuwe homologatie moest laten uitvoeren, dus ik naar mercedes in sint pieters leeuw en deze laten uitvoeren na afspraak.
nu heb ik men papieren en heb ik al 3x gebeld naar de div, en wat raad je ????????
3x 2 uur aan de telefoon gehangen en niemand aan de lijn gekregen, altyd maar doorverbonden.
gisteren heb ik van een kennis een adres gekregen van iemand die dit snel kan oplossen maar het kost wel 500euro als het in orde is.

dus ga ik dit proberen en zal het hier laten weten he

grtz

MIJN PROJECT

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jul 06, 2009 17:42 
Trucker

Ben ook benieuwd, ben ook nog op homologatiepapieren aan't wachten, zijn nu 4 weken verder... zou 8 weken duren volgens garagist

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jul 06, 2009 19:34 
Trucker

veloken schreef:
div in belgie is een grote hoop miserie, bij het opstellen van mijn papieren hebben ze bij max sleep nihil gezet.
is een foutje van hun, dus ik belde wat ze eraan gingen doen.
ze zijden dat ik een nieuwe homologatie moest laten uitvoeren, dus ik naar mercedes in sint pieters leeuw en deze laten uitvoeren na afspraak.
nu heb ik men papieren en heb ik al 3x gebeld naar de div, en wat raad je ????????
3x 2 uur aan de telefoon gehangen en niemand aan de lijn gekregen, altyd maar doorverbonden.
gisteren heb ik van een kennis een adres gekregen van iemand die dit snel kan oplossen maar het kost wel 500euro als het in orde is.

dus ga ik dit proberen en zal het hier laten weten he

grtz

Je gaat toch geen 500€ uitgeven omdat de een of andere klootzak in Brussel zijn werk niet doet !!??

( Of heb je het misschien over een "Hitman" ? ) :-)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]