Het is nu ma mei 05, 2025 21:37

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: schudden van de motor !
BerichtGeplaatst: do nov 19, 2009 20:53 
Trucker

waneer de motor begint warm te worden lijkt het net alsof er 1 of 2 cilinders uitvallen, bij koude motor heeft hij het niet en vanaf het moment dat de motor volledig op temperatuur is stopt het ook, het is alleen de periode tussen koud en bedrijfstemperatuur. Meestal heeft hij dit waneer er een paar dagen niet mee is gereden, maar nu begint hij het meer en meer te krijgen. De wagen verbruikt niet abnormaal meer 17l/100km (stadsverkeer), het lampje van motorstoring begint niet te branden en ik krijg geen foutcode. :? :(
Heeft er toevallig iemand dit ook al gehad, of een vermoeden waar het aan zou kunnen liggen ? Persoonlijk zou ik denken de bougie's of de kabels, maar de wagen heeft een volledig onderhoud gehad voor hij verkocht werd.

Silver grey 2004 Dodge Ram 1500 5.7i Hemi 4X4

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 19, 2009 20:57 
Heavy Trucker

Hebben ze bij het groot onderhoud ook de pcv valve vervangen en de throttle body gereinigd ?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 19, 2009 21:10 
Truck forum Junky

mopar magic schreef:
waneer de motor begint warm te worden lijkt het net alsof er 1 of 2 cilinders uitvallen, bij koude motor heeft hij het niet en vanaf het moment dat de motor volledig op temperatuur is stopt het ook, het is alleen de periode tussen koud en bedrijfstemperatuur. Meestal heeft hij dit waneer er een paar dagen niet mee is gereden, maar nu begint hij het meer en meer te krijgen. De wagen verbruikt niet abnormaal meer 17l/100km (stadsverkeer), het lampje van motorstoring begint niet te branden en ik krijg geen foutcode. :? :(
Heeft er toevallig iemand dit ook al gehad, of een vermoeden waar het aan zou kunnen liggen ? Persoonlijk zou ik denken de bougie's of de kabels, maar de wagen heeft een volledig onderhoud gehad voor hij verkocht werd.

hoe veel heeft hij gelopen ,en heb je gezien dat ze de bougies en de kabels de pcv en zo is vervangen :?:

+

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 19, 2009 21:26 
Trucker

Wat er allemaal juist aan gebeurd is heb ik het raden naar, aangezien dit nog in florida gebeurd is. Hij heeft er nu 90.000m op staan. De bougiekabels zien er allesins niet nieuw uit, PCV-valve heb ik geen idee van, enkel van de olie en de filters enz.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 19, 2009 21:52 
Truck forum Junky

mopar magic schreef:
Wat er allemaal juist aan gebeurd is heb ik het raden naar, aangezien dit nog in florida gebeurd is. Hij heeft er nu 90.000m op staan. De bougiekabels zien er allesins niet nieuw uit, PCV-valve heb ik geen idee van, enkel van de olie en de filters enz.

als je orginelen bougie kabels hebt dan staat er het jaartal op . :!:

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 19, 2009 22:10 
Trucker

ach zo, dat gaan we dan morgen eens controleren waneer het licht is. bedankt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 19, 2009 22:55 
Pro Trucker

ik heb da ook gehad ?? maar ik heb een ford, en daar waren twee bobines van kapot,
als de auto op een bepaalde temperatuur was begon de motor heel erg te schudde,en het apparte was de ene keer wel en dan weer niet , er was vtv twee keer een bougie verbrand, nu zitten er twee nieuwe bobines op , hebben ze allemaal doorgemete , en heb nu :shock: nergens geen last meer van, voor een paar cente was het bij me gemaakt :lol: , dacht zelf eerst dat de kop gescheurd was :shock:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 19, 2009 22:58 
Pro Trucker

m'n gokje gaat naar de lambda sensoren die wat vuil en/of vochtig zijn.
Bij idle wordt er geen rekening mee gehouden, bij warme motor zijn de sensoren opgedroogd.
Als deze fout of niet meten draait het motor management zot qua inspuiting, timing etc.

1949 Mercury Eight SRT DNA : body is off the frame.
I intend to live forever - so far, so good

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr nov 20, 2009 7:29 
Heavy Trucker

Floor schreef:
m'n gokje gaat naar de lambda sensoren die wat vuil en/of vochtig zijn.
Bij idle wordt er geen rekening mee gehouden, bij warme motor zijn de sensoren opgedroogd.
Als deze fout of niet meten draait het motor management zot qua inspuiting, timing etc.

Maar dan zou ie wel een storing moeten krijgen Jan :wink:

Mijn gok gaat uit naar die pcv valve,deze geeft geen storingen op de computer,maar zorgt wel voor problemen tijdens stationair.
Bougies en bougiekabels moeten storingen geven van missfire en dat heeft ie dus ook niet.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr nov 20, 2009 20:07 
Trucker

ja, maar hij heeft het niet op stationair, het begint vanaf dat je een beetje gas geeft en vanaf 2500t/min. is het weer gedaan, ook waneer je de bak in neutraal zet en dan gas geeft heeft hij het niet, blijkbaar alleen als hij belast word. :shock: :?
Als het de lambda sonde is, zou ik toch ook denken dat het mil lampje zou moeten gaan branden en een foutcode.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr nov 20, 2009 20:27 
Heavy Trucker

Ah,verkeerd gelezen dan,dacht dat je het had bij stationair.
PCV zal dan minder waarschijnlijk zijn aangezien deze meeste problemen geeft bij stationair.

Het vreemde aan de zaak is dat je geen foutcodes krijgt en geen mil lampje.
Bij bougies of bougiekabels krijg je codes in de aard van "cylinder 1 missfire detected"
Bij EGR klep krijg je ook foutcodes,alhoewel het ook veel lijkt op problemen met de egr klep.Egr klep is immers niet actief bij stationair en eenmaal de motor warm geeft hij ook geen problemen meer.

Heb je al eens de truck met het contact gedaan om te zien of er echt geen foutcodes zijn ?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr nov 20, 2009 21:40 
Trucker

DB_Cowboy schreef:
Ah,verkeerd gelezen dan,dacht dat je het had bij stationair.
PCV zal dan minder waarschijnlijk zijn aangezien deze meeste problemen geeft bij stationair.

Het vreemde aan de zaak is dat je geen foutcodes krijgt en geen mil lampje.
Bij bougies of bougiekabels krijg je codes in de aard van "cylinder 1 missfire detected"
Bij EGR klep krijg je ook foutcodes,alhoewel het ook veel lijkt op problemen met de egr klep.Egr klep is immers niet actief bij stationair en eenmaal de motor warm geeft hij ook geen problemen meer.

Heb je al eens de truck met het contact gedaan om te zien of er echt geen foutcodes zijn ?

ja, maar het lukt me niet, ik dacht eens ergens gelezen te hebben dat waneer je geen codes hebt en je toch uitleest er nog steeds iets op je scherm kwam in de aard van ok of clear ofzo. Maar bij mij komt er helemaal niets op. :dontknow:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za nov 21, 2009 8:07 
Heavy Trucker

Dan zal er niks anders op zitten dan eens te laten uitlezen door de dealer of door iemand die een toestelletje heeft om codes uit te lezen.

Als er dan echt niks naar voor komt van codes zou ik toch eens beginnen met de pcv valve te vervangen aangezien deze geen codes geeft en mechanisch is.De throttle body eens reinigen zou ik dan meteen ook doen,enige mechanische daaraan is die vlinderklep die open en dicht gaat,verder niks electronisch aan wat foutcodes geeft,dus computer ziet niet of die vervuild is en de vlinderklep eventueel niet goed afsluit.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr nov 27, 2009 17:22 
Trucker

Het lijkt dus erger te worden en ondertussen is ook het oranje motorlampje gaan branden. Maar ik krijg van geen kanten er een foutcode uitgelezen.
Vorige dinsdag heeft hij nog aan een PC gehangen bij een kennis die bij VAB werkt, maar die bevatte blijkbaar alleen de software voor het motortype vanaf 2006 en hij kon blijkbaar ook niets uitlezen want er kwam telkens een verbindingsfout op het scherm. Heeft de hemi toen nieuwe software gekregen misschien ?
Het valt wel op dat hij het vooral heeft wanneer het vochtig is.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 01, 2009 22:36 
Trucker

zonet laten uitlezen door iemand met een andere pc. En hierbij hebben we code P0406 Exhaust Gas Recirculation Sensor A Circuit High aangetroffen. Het zou dus met de EGR te maken hebben maar je hebt ook nog een "Sensor A circuit low". Weet er toevallig iemand waar deze sensor zich juist bevind ? Er werd mij trouwens ook aangeraden om de EGR klep gewoon te laten omzeilen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]