Het is nu di mei 06, 2025 1:32

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do okt 08, 2009 9:23 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo sep 16, 2009 13:11
Berichten: 120
Zou graag een sportluchtfilter op men Ram zetten, deze is model 2009 met 5.7 Hemi motor...

Wat raden jullie aan?

Ik ben meer geneigd om een kit met behuizing er rond te kopen zoals deze:
- Airraid : http://www.airaid.com/ProductDetail.asp ... ID=300-237
- Volant : http://volant.com/edetail.asp?ID=45

Voel er mij namelijk niet zo goed bij om een simpele K&N filter open en bloot te laten zitten onder motorkap (water!!)

Weet er iemand waar je de AirRaid hier ergens in de buurt kan krijgen?

En kun je hier problemen mee krijgen bij de (Belgische) autokeuring?

Alvast bedankt!!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr okt 09, 2009 11:31 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 08, 2008 20:44
Berichten: 785
Woonplaats: De Kwakel
de airraid en volant zijn beiden goed 8) , maar het probleem is een beetje dat je zonder tune eerder vermogen veliest dan wint :?
Als het je om een mooier geluid als je veel gas geeft dan maakt het niet uit, als je vermogens winst wil, dan is alleen de CAI niet de oplossing.

Hennie

_________________
http://www.lekimportcars.nl of http://www.facebook.com/lekimportcars


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr okt 09, 2009 11:38 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo sep 16, 2009 13:11
Berichten: 120
Hennie schreef:
de airraid en volant zijn beiden goed 8) , maar het probleem is een beetje dat je zonder tune eerder vermogen veliest dan wint :?
Als het je om een mooier geluid als je veel gas geeft dan maakt het niet uit, als je vermogens winst wil, dan is alleen de CAI niet de oplossing.

Hennie


Het geluid is een pluspunt maar gaat ZEKER niet voor op vermogen hoor :D

Zou je je argument even kunnen staven?
Ik dacht namelijk dat een computergestuurd injectiemotor zijn menselverhouding gaat aanpassen naargelang de lucht die hij binnenkrijgt (en ook meting van uitlaatgassen etc).
Dus als die meer lucht krijgt gaat hij vanzelf meer benzine geven om het mensel goed te houden, en meer mengsel = meer vermogen.

Trouwens, Ik heb vorige week met een CAI gereden (was een simpele K&N zonder behuizing errond), en ik voelde toch meer vermogen hoor...

Heb trouwens de Airaid besteld bij Dirk's 4x4 shop.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr okt 09, 2009 11:57 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 08, 2008 20:44
Berichten: 785
Woonplaats: De Kwakel
In theorie klopt dit ook wel, maar alle standaard ECU's zijn op bepaalde emissie eisen afgesteld/ingeleerd en zullen zodra er waardes worden aangegedragen die buiten de gestelde mapping vallen de computer in standaard programma laten draaien of zelfs in een noodprogramma in het ergste geval.
Dat laatste heb ik zelf eens gezien met een chevy duramax waar de dempers waren weggehaald en dus 100% open uitlaat..... die was niet vooruit te branden.

Hennie

_________________
http://www.lekimportcars.nl of http://www.facebook.com/lekimportcars


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr okt 09, 2009 11:59 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo sep 16, 2009 13:11
Berichten: 120
Hennie schreef:
In theorie klopt dit ook wel, maar alle standaard ECU's zijn op bepaalde emissie eisen afgesteld/ingeleerd en zullen zodra er waardes worden aangegedragen die buiten de gestelde mapping vallen de computer in standaard programma laten draaien of zelfs in een noodprogramma in het ergste geval.
Dat laatste heb ik zelf eens gezien met een chevy duramax waar de dempers waren weggehaald en dus 100% open uitlaat..... die was niet vooruit te branden.

Hennie


Interessant om te weten, bedankt om dit te delen met ons :)

Op verschillende US forums heb ik echter gelezen dat deze Airaid goed werkt met een stock-configuration. En ik verwacht dus geen problemen.
Indien wel krijgt dit verhaal nog wel een staatje :wink:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr okt 09, 2009 16:39 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr nov 28, 2008 15:22
Berichten: 2052
Woonplaats: Harelbeke
Gewoon meteen een programmer bestellen,dan kan je meteen ook enorm veel parameters zelf instellen en heb je nog wat extra pk,geen begrenzing meer,enz ;-)

_________________
Pascal ;-)
'04 Black hemi QC /Recon taillights/Recon 3rd brakelight/Blacked out headlights
Golf 1 cabrio for sale !


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za okt 10, 2009 11:01 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 12, 2008 0:32
Berichten: 3935
Woonplaats: Antwerpen
heel juist Elwin !
ik heb ook gewoon een K&N drop-in luchtfilter gestoken op goede raad van jou :wink:
de open CAI zorgd alleen voor meer herrie ipv pk's.

_________________
Afbeelding
2006 SRT-10 QC


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za okt 10, 2009 14:32 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 21:23
Berichten: 2517
Woonplaats: Alkmaar/NL
K&N Cai werkt prima bij mij :D :D :D
Schut de M5jes ,M3jes en platgeslagen kevers nog steeds van me af bij het stoplicht :shock:

Het is jammers dat je nooit andere Ram srt-10's ziet op de 1/4mijl sprints :D
Dan kun je pas vergelijken wat werkt en wat niet :wink:
Mijn snelste tijd is een 12.9 met een top van 170km/h.(niet slecht voor een truck van bij elkaar 2700kg)
Gewoon met volle tank/reserve wiel en nog meer rotzooi aan boord.
En mijn 120kg niet vergeten :D :D :D

Alex

_________________
Alex

1968 GMC
ex 2005 ram srt-10
ex 2004 hemi 4x4


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za okt 10, 2009 14:45 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 30, 2008 23:06
Berichten: 2918
Woonplaats: prov Antwerpen
axxel schreef:
K&N Cai werkt prima bij mij :D :D :D
Schut de M5jes ,M3jes en platgeslagen kevers nog steeds van me af bij het stoplicht :shock:

Het is jammers dat je nooit andere Ram srt-10's ziet op de 1/4mijl sprints :D
Dan kun je pas vergelijken wat werkt en wat niet :wink:
Mijn snelste tijd is een 12.9 met een top van 170km/h.(niet slecht voor een truck van bij elkaar 2700kg)
Gewoon met volle tank/reserve wiel en nog meer rotzooi aan boord.
En mijn 120kg niet vergeten :D :D :D

Alex


als mn uitlaat enz er onder zit ga ik zeker een keer mee alex, gewoon om het eens geprobeerd te hebben.
de combinatie ram srt-10 en zolder vond ik geen succes, maar dit misschien weer wel... :mrgreen:

_________________
Hans...
former owner of
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za okt 10, 2009 15:53 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 12, 2008 0:32
Berichten: 3935
Woonplaats: Antwerpen
ik ga ook mee jongens , effe draggen ! ! !

_________________
Afbeelding
2006 SRT-10 QC


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di okt 13, 2009 23:38 
originele airbox houden en een K&N luchtfilter replacement plaatsen, zo blijft t geluid uit je uitlaat komen en je motor krijgt toch meer adem, motormanagement word toch aangepast en geregeld door je computer.
en er zit bijna lifetime garantie op K&N luchtfilters ( ik spreek uit ervaring, we monteren ze altijd in de motorfietsen die we tunen)

mijn ram loopt perfect met andere uitlaatdemper en k&N filter, zelfs iets zuiniger...... :bom: lekker belangrijk.........moet toch nog gas ingebouwd worden.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di okt 13, 2009 23:42 
(Afbeelding
(Afbeelding


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo okt 14, 2009 17:29 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 19, 2009 20:23
Berichten: 938
Woonplaats: Den Bosch
Ik heb een Magnaflow en een K&N CAI en de truck loopt perfect + nog eens de extra sounds bij de toeren.
Ik vind het heerlijk om mijn truckie te horen brullen. En dat strepen trekken gedoe hoeft van mij niet..
Als ie maar lekker brult en optrekken doet ie toch wel met zijn 500 paardjes onder de motorkap haha

_________________
Bas...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo okt 14, 2009 19:45 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
DodgeViperTruck schreef:
racing-ram schreef:
originele airbox houden en een K&N luchtfilter replacement plaatsen



Precies :thumbup: zo heb ik het ook op de SRT



en ik op de hemi :wink: :thumbright:

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo okt 14, 2009 20:21 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo mei 18, 2008 20:21
Berichten: 91
Woonplaats: Goes
racing-ram schreef:
originele airbox houden en een K&N luchtfilter replacement plaatsen, zo blijft t geluid uit je uitlaat komen en je motor krijgt toch meer adem, motormanagement word toch aangepast en geregeld door je computer.
en er zit bijna lifetime garantie op K&N luchtfilters ( ik spreek uit ervaring, we monteren ze altijd in de motorfietsen die we tunen)

mijn ram loopt perfect met andere uitlaatdemper en k&N filter, zelfs iets zuiniger...... :bom: lekker belangrijk.........moet toch nog gas ingebouwd worden.

Wat kost dat nou zo`n K&N replacement voor de Hemi?
Ben je altijd met de Hemi in Krabbendijke want dan kom ik een keer langs?

_________________
Groeten Dick...

2003 Dodge Ram Hemi Thunderroad
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling