Ik heb ook de 4wd auto in de avalanche.
Dit is wat ik ervan begrepen heb
2wd= alledaags, asfalt onverhard.
4wd auto= veradelijke omstandigheden zoals: hevige regen val waarbij grote kans op gladheid, sneeuw, en als er ijs ligt maar er ook plekken zijn waarop je ineens wel grip krijgt oftewel zoals het de laatste dagen is. Hierbij worden de voorste 2 wielen wel aangedreven maar word de dif lock er niet opgezet. Deze word pas geactiveerd als je achter wielen of een voorwiel grip verliest.
4wd Hi. Dit is in redelijk begaanbaar zand ( dus niet super diep) hevige sneeuw val en echt als de weg puur ijs is. Hierbij word dan ook je tractie control aangepast.
4wd Lo. Deze is als echt niks meer helpt en je in heel diep zand vast staat. Hierbij worden je bak verhoudingen aangepast. en de dif word gelocked. Ook raden ze hier niet mee aan bochten te nemen. Bij mij is deze stand dan ook begrensd tot 10 km/pu. Je komt in 4wd Lo door je auto in neutral te zetten en dan pas de schakelaar naar 4wd Lo te bewegen. als lampjes stil staan is het systeem nog niet in werking! dit gebeurt pas zodra je rolt met 2 km/pu dan "lopen" de locks in elkaar vast.
Hoop dat je hier wat aan hebt! Mocht ik het fout hebben laat het even weten leer ik er ook wat van!