Het is nu ma mei 05, 2025 11:51

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di jun 08, 2010 14:38 
Ik heb nu eindelijk weer de wagen weer op de weg, andere bak er onder laten zetten en rijden maar (hopelijk zonder problemen dit keer) dus nu even een grote buurt, maar mijn vraag is eingelijk kun de je bobines laten testen of deze stuk zijn of hoe kom je er achter?

Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jun 08, 2010 17:39 
Truck forum Junky

waarom denk je dat ze kapot zijn :?: als je bobine een keertje niet goed of helemaal niet vonkt dan krijg je een fout melding (motor storings lampje gaat aan ) dat je een mis fire hebt gehad :!: :!:

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jun 08, 2010 18:02 
hemiram schreef:
waarom denk je dat ze kapot zijn :?: als je bobine een keertje niet goed of helemaal niet vonkt dan krijg je een fout melding (motor storings lampje gaat aan ) dat je een mis fire hebt gehad :!: :!:

Als de motor op 7 cilinders zou lopen (bijv. als bougie kapot is) krijg je dan ook een foutmelding. Ik heb het gevoel dat hij een cilinder mist dus vandaar deze vraag.

Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jun 08, 2010 20:16 
Truck forum Junky

luuksysteem schreef:
hemiram schreef:

Als de motor op 7 cilinders zou lopen (bijv. als bougie kapot is) krijg je dan ook een foutmelding. Ik heb het gevoel dat hij een cilinder mist dus vandaar deze vraag.

welke motor heb je een hemi :!: als hij op 7 loopt zou je wel een fout melding moeten krijgen :!: :!:

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jun 08, 2010 22:58 
hemiram schreef:
luuksysteem schreef:
hemiram schreef:

welke motor heb je een hemi :!: als hij op 7 loopt zou je wel een fout melding moeten krijgen :!: :!:

Ja, ik heb een Hemi uit 2007 ik heb het gevoel dat hij niet helemaal loopt zoals het hoort, maar geeft geen foutmelding, kan ook zo zijn dat ik er nu teveel oplet. Dat krijg je als je een half jaar aan het kl.te bent met je transmissie, wat nu eindelijk goed moet zijn. Ik zal van de week eerst nieuwe bougies plaatsen en de olie en dergelijke verniewen en een mooi stuk gaan rijden en anders maar aan de :computer:

Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jun 09, 2010 17:22 
Trucker

vaak merk je als je bobine kapot is, als ze koud is dan werkt ze gelijk het hoort en als ze warm word dan werken ze vaak niet meer.
maar als je de auto dan even laat staan en is afgekoeld dan werkt ze vaak terug weer, tot hij terug warm is.

SoCalcustoms.Com

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jun 09, 2010 17:38 
Trucker

ja , bobine;s kunnen in een goede garage getest worden

ron

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jun 09, 2010 22:17 
franz schreef:
vaak merk je als je bobine kapot is, als ze koud is dan werkt ze gelijk het hoort en als ze warm word dan werken ze vaak niet meer.
maar als je de auto dan even laat staan en is afgekoeld dan werkt ze vaak terug weer, tot hij terug warm is.

Maar dan moet je dus een foutmelding krijgen of is dat niet altijd zo :?:

Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jun 21, 2010 21:57 
Ik denk dat ik ook een probleem heb met de bobine.

op lage toerentallen gaat hij schokken en dit neemt toe naarmate de motor warmer wordt. De mijne gaat uitgelezen worden in een crysler garage.

Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jun 21, 2010 23:01 
Sileightly schreef:
Ik denk dat ik ook een probleem heb met de bobine.

op lage toerentallen gaat hij schokken en dit neemt toe naarmate de motor warmer wordt. De mijne gaat uitgelezen worden in een crysler garage.

Ja dat doet de mijne ook, koud merk je niets. Maar ik krijg geen foutmelding. Laat ff weten als je bij garage bent geweest.

Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jun 22, 2010 22:02 
Mijn bobine is vervangen, bougies zijn vervangen en een klepje bij de vacuum van de benzinepomp als ik het goed begrepen heb. Nu is men 'check engine' lampje uit :p

Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]