Het is nu ma jul 07, 2025 21:58

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Geluid bij koude motor
BerichtGeplaatst: zo apr 18, 2010 19:09 
Trucker

Sinds een tijdje heb ik af en toe een raar geluid bij het starten, dit is meestal als de auto een poosje heeft stilgestaan, het is alleen verschillend, soms na een halve dag al vaak na een dag maar ook vaak niet, dus heel wisselend.

Ik hoor het meteen bij het starten, het is net of er van alles schaaft, hoe meer gas ik geef hoe harder het klinkt, dus het is geen monotoon geluid vrij zwaar en na 100 meter is het weg, het klinkt een beetje als een versleten remblok op een schijfrem (ijzer op ijzer) maar dat is het ook niet. Het is geen fan ofzo, daar klinkt het niet naar, heb echt geen idee wat het kan zijn maar ben bang dat het misschien wel ernstig is.

Heeft iemand enig idee?? Had al wel gezocht op het forum en het e.e.a. gevonden over fans en visco koppelingen maar dat lijkt het mij niet te zijn.

b.v.d.

Dodge Ram 1500 Hemi sport 5,7L VERKOCHT

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo apr 18, 2010 20:14 
Truck forum Junky

Chickennugget schreef:
Sinds een tijdje heb ik af en toe een raar geluid bij het starten, dit is meestal als de auto een poosje heeft stilgestaan, het is alleen verschillend, soms na een halve dag al vaak na een dag maar ook vaak niet, dus heel wisselend.

Ik hoor het meteen bij het starten, het is net of er van alles schaaft, hoe meer gas ik geef hoe harder het klinkt, dus het is geen monotoon geluid vrij zwaar en na 100 meter is het weg, het klinkt een beetje als een versleten remblok op een schijfrem (ijzer op ijzer) maar dat is het ook niet. Het is geen fan ofzo, daar klinkt het niet naar, heb echt geen idee wat het kan zijn maar ben bang dat het misschien wel ernstig is.

Heeft iemand enig idee?? Had al wel gezocht op het forum en het e.e.a. gevonden over fans en visco koppelingen maar dat lijkt het mij niet te zijn.

b.v.d.

ga er eens onder liggen en laat iemand anders hem ff starten , meschien is het je koppel omvormer ,of je flexplate (de plaat waar de koppelomvormer mee aan je motor zit) meschien dat die wat raakt in het begin :!:

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di apr 20, 2010 22:37 
hemiram schreef:
Chickennugget schreef:

b.v.d.

ga er eens onder liggen en laat iemand anders hem ff starten , meschien is het je koppel omvormer ,of je flexplate (de plaat waar de koppelomvormer mee aan je motor zit) meschien dat die wat raakt in het begin :!:

Als je koppel platen versleten zijn zal je computer dit aangeven. Heb je wel de juiste motor olie gebruikt die in een Hemi hoort of toevallig de bakolie bij gevuld, nog genoeg olie erin. Als de koppelomvormer stuk is merk je dat wel met het wegrijden, lijkt alsof je met een slippende koppeling wegrijd.

Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di apr 20, 2010 23:16 
Pro Trucker

1 vd V-riemen die versleten is , of niet genoeg aangespannen... :|

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo apr 21, 2010 13:40 
Trucker

Zou ook het olie peil van stuurbekrachtiging kunnen zijn. Geeft z'n mooi tandjes geluid als hij stil heeft gestaan :)

Dodge Rules....
'14 Dodge 5.7L hemi CC (Granite Crystal Metalic)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo apr 21, 2010 18:44 
Trucker

Thanx voor de tips allemaal.

Had gehoopt dat iemand precies hetzelfde had gehad. Hij staat nu 3 dagen stil, het kan maarzo zojn dat hij dadelijk geen geluid maakt en dan in een keer na een dag ofzo wel weer, dat is net het gekke eraan.

Laat hem nu zoveel mogelijk staan, als het goed is dan komt het onderhoudskitje binnenkort binnen en dan krijgt de Dodge een grote beurt, heb er zelf niet al teveel verstand van maar heb daar mijn mannetjes weer voor :mrgreen:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr apr 23, 2010 22:18 
Heb je er een gasinstalatie in zitten zoja welke (is dit met een klepsmering) en welke km stand staat je wagen?

Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr apr 23, 2010 23:16 
Trucker

Blijft de startmoter soms niet hangen?

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za apr 24, 2010 16:14 
Trucker

Ik heb er niet al te veel verstand van :mrgreen: Maar als ik gas geef dan heb ik meer herrie, dus dat lijkt me niet, gister na een paar dagen stilstaan deed ie het weer en vandaag na een nachtje niet.

Als ik het weet zal ik het hier meteen vermelden, nu nog even tijd krijgen om hem weg te brengen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do sep 09, 2010 21:08 
Pro Trucker

weer even een berichtje, kwam naar aanleiding van een pbtje, maar misschien hebben er inmiddels andere ook last van, hoop het natuurlijk niet maar je weet maar nooit

Zou het niet misschien kunnen zijn dat na 2 of meer dagen de olie helemaal terug loopt waardoor hij even zonder olie draaid?
en dat hij even later misschien daar wel olie heeft. tis maar een ideetje

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za sep 11, 2010 11:02 
Trucker

Afbeelding

Heb me dus veel te druk gemaakt en blijkt dus toch de fan te zijn met visco koppeling of hoe het ook allemaal heet, blijkt wel weer dat ik te weinig verstand van heb! Het werkt in ieder geval zoals het moet werken en er is niks aan de hand, weer een poos druk gemaakt om niks. :oops: :oops: :oops:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za sep 11, 2010 11:28 
Trucker

dat zijn de betere berichten :P
kan je beter ergens druk om maken en dat het uiteindelijk niks is
als dat nergens druk om maakt en de boel in de soep loopt :P

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za sep 11, 2010 12:34 
Heavy Trucker

Chickennugget schreef:
Afbeelding

Heb me dus veel te druk gemaakt en blijkt dus toch de fan te zijn met visco koppeling of hoe het ook allemaal heet, blijkt wel weer dat ik te weinig verstand van heb! Het werkt in ieder geval zoals het moet werken en er is niks aan de hand, weer een poos druk gemaakt om niks. :oops: :oops: :oops:

Heb ik dus soms ook als ie een tijdje stil gestaan heeft dat wanneer ik gas geef 1 of andere fan sneller gaat draaien en dus ook meer geluid met zich meebrengt maar omdat je aangaf dat het geen fan was dacht ik dat het iets anders was.
Dus de fan van de visco koppeling. En wat is de viscokoppeling :?:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za sep 11, 2010 12:35 
Pro Trucker

mooi dat het is "opgelost" (dat het dus eigenlijk niets was) :)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za sep 11, 2010 13:04 
Trucker

Zitten wij met een viscokoppeling in onze trucks????????????????

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]