k vind dat die cabines en voorvleugels nog redelijk goed standhouden tegen die +60ton tank erboven. k zie namelijk dat de motor enzo eruit is.
t feit blijft, als ze die allemaal verkocht hadden, was een W200 gewoon niks waard en hadden burgers ze evensnel ook gesloopt voor oud ijzer. door het zeldzamer worden, gaat de waarde omhoog en worden er meer en meer gerestaureerd.
als je ziet hoeveel er nog steeds rondrijden terwijl die al tegen de 40jaar gaan hé. VW kevers zie je minder rijden dan W200's.
hier in het dorp bij mij rijd de mijne rond, een zwarte van skiere, nog een oranje/zwarte harley davidson kleuren van een maat van skiere. als ik de dodge naar het werk nam, kwam ik in sint truiden ook regelatige een groene tegen.
een lokale garage in de streek had er ook 2 staan waar je makkelijk aan onderdelen kan geraken.
als ik 20km rijd kom ik bij kenneth uit waar koen er ook eentje heeft en waar nog tal van onderdelen liggen.
nu beginnen ze iets zeldzamer te worden op 2dehands en marktplaats, maar toen ik de mijne kocht een 8tal jaar geleden had ik wel keuze uit 3-4 dodges binnen mijn budget (2K).
mijn W200 heeft 2110kg trekgewicht gekregen in belgie

in NL zijn er een paar die 3000 en 3500kg op kenteken hebben gekregen. maar dit was met schemas en berekeningen van de trekhaak, keuring in RDW station en een hele rompslomp.
in belgie stak ik er zelf een trekhaak onder, ik reed naar de keuring en daar zeiden ze: "ah, er zit een trekhaak onder".
de kerel stampte eens met zijn voet tegen de trekhaak en ik kreeg 2110kg op papier toegewezen.
voor mij was dit meer dan voldoende, want mag er toch niet mee rijden met een B rijbewijs

. gelukkig doen we dat ook nooit
