USA Pick-up Trucks https://www.usatrucks.nl/forum/ |
|
lucht rem systeem op de 2500 de beloofde topic https://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=31&t=5192 |
Pagina 1 van 2 |
Auteur: | majijo [ zo jan 24, 2010 18:10 ] |
Berichttitel: | lucht rem systeem op de 2500 de beloofde topic |
2 cilinder lucht compressor luchtdroger lucht tanks ![]() ![]() duo-matic lucht aansluiting abs aansluiting voor op de trailer 13 polige licht aansluiting de Bart veldhuizen 7 tons schameldieplader 2-leiding druklucht remsysteem met abs voor en achter vooras met schijfremmen achterassen met schijfremmen ![]() ![]() ![]() wij hebben voor dit gekozen omdat je dan de bak dan nog redelijk kan gebruiken om materiaal te vervoeren van plaats dit maar werkt ook super ![]() de kist van aluminium is het zelfde maar hij heeft de duo-matic en abs aansluiting op de kist zitten |
Auteur: | peerkehemi [ zo jan 24, 2010 18:17 ] |
Berichttitel: | Re: lucht rem systeem op de 2500 de beloofde topic |
kijk dat is het beteren werk andre ![]() ![]() ![]() |
Auteur: | el camino 79 [ zo jan 24, 2010 18:18 ] |
Berichttitel: | Re: lucht rem systeem op de 2500 de beloofde topic |
ziet er netjes uit andre hoe wordt de compressor nu aangestuurt ?? door stroom vanaf de accu/motor ??? en waarom geen vaste compressor aangedreven door de motor/multibelt ??? |
Auteur: | majijo [ zo jan 24, 2010 18:50 ] |
Berichttitel: | Re: lucht rem systeem op de 2500 de beloofde topic |
[quote="el camino 79"]ziet er netjes uit andre hoe wordt de compressor nu aangestuurt ?? door stroom vanaf de accu/motor ??? en waarom geen vaste compressor aangedreven door de motor/multibelt ???[/quote nee deze werkt op stroom ze bouwde het liever zo op en ik moet zeggen werkt prima had ik ook geen gekloot in de motorruimte ![]() ![]() ![]() |
Auteur: | Caster [ zo jan 24, 2010 18:52 ] |
Berichttitel: | Re: lucht rem systeem op de 2500 de beloofde topic |
Super dit!!! ![]() ![]() Hoe wordt eigenlijk het signaal gegeven dat ie de lucht naar de remmen stuurt? Gewoon via de rempedaal schakelaar? En inderdaad, waarom geen motor aangedreven compressor via de multiriem? Heb je meestal een grotere luchtopbrengst zodat je ook wat ander materiaal op de compressor kan aansluiten. Want de levensduur van een elektrische zal aanzienlijk kleiner zijn dan een mechanische als hij vaak moet pompen.. Knappe trailer ook, die heb je niet voor een paar duizend euro. Wel degelijk spul ![]() |
Auteur: | el camino 79 [ zo jan 24, 2010 19:02 ] |
Berichttitel: | Re: lucht rem systeem op de 2500 de beloofde topic |
ok andre duidelijk |
Auteur: | Chris46 [ zo jan 24, 2010 20:52 ] |
Berichttitel: | Re: lucht rem systeem op de 2500 de beloofde topic |
Mooi spul Andre ![]() ![]() |
Auteur: | biglion [ vr jan 29, 2010 22:49 ] |
Berichttitel: | Re: lucht rem systeem op de 2500 de beloofde topic |
Ziet er netjes uit maar het zit wel ik de laadbak, maar dat ieder zijn keuze. Het voordeel van een electrische compressor is dat je hem uit kunt schakkelen als je met zonder aanhangwagen rijdt. Bij mijn Chevy K 2500 crew cab, heb ik de compressor op de multi belt zitten, de ketel van 20 ltr zit onder de auto aan de binnenkant van het chassis links. Ook zit het remventiel en de luchtdroger hier evenals het ece ventiel. De vangmuil heb ik voorzien van het rockinger varioblok zodat je kunt wisselen tussen de kogel en vangmuil. Er hangt een Veldhuizen (totaal 10300 kg mag 8000 kg laden) achter, luchtvering, schijfremmen met abs en remt super Het vermogen van de Duramax (365pk 900 nm @ 2200rpm) is ruim voldoende om er 8 a 9 ton achter te hangen. Heb het hele set er zelf onder gezet, heb de keuring ook zelf geregeld. is niet makkelijk, het kost wat maar dan heb je ook wat. er staat wel een foto op een ander topic, nl: van 3500 naar 5000 kg kan er geen foto opkrijgen |
Auteur: | Caster [ zo jan 31, 2010 15:03 ] |
Berichttitel: | Re: lucht rem systeem op de 2500 de beloofde topic |
Een engine driven compressor heeft altijd een grotere volume opbrengst en zal ook langer leven dan een elektrische. Zou niet de hele dag een elektrische compressor ten volle willen belasten. Wil namelijk in de toekomst ook met gemak wat luchtgereedschap willen bedienen. Maar een mechanische compressor kun je toch ook uitschakelen met een magnetische koppeling. Net zoals de airco-compressors uitgeschakeld worden. @biglion: heb je misschien wat foto's van hoe die compressor gemoteerd is op jouw motor? En van welk merk is die, York?? Voor foto's erop te zetten moet je hier eens kijken ![]() |
Auteur: | majijo [ zo jan 31, 2010 20:31 ] |
Berichttitel: | Re: lucht rem systeem op de 2500 de beloofde topic |
biglion schreef: Ziet er netjes uit maar het zit wel ik de laadbak, maar dat ieder zijn keuze. Het voordeel van een electrische compressor is dat je hem uit kunt schakkelen als je met zonder aanhangwagen rijdt. Bij mijn Chevy K 2500 crew cab, heb ik de compressor op de multi belt zitten, de ketel van 20 ltr zit onder de auto aan de binnenkant van het chassis links. Ook zit het remventiel en de luchtdroger hier evenals het ece ventiel. De vangmuil heb ik voorzien van het rockinger varioblok zodat je kunt wisselen tussen de kogel en vangmuil. Er hangt een Veldhuizen (totaal 10300 kg mag 8000 kg laden) achter, luchtvering, schijfremmen met abs en remt super Het vermogen van de Duramax (365pk 900 nm @ 2200rpm) is ruim voldoende om er 8 a 9 ton achter te hangen. Heb het hele set er zelf onder gezet, heb de keuring ook zelf geregeld. is niet makkelijk, het kost wat maar dan heb je ook wat. er staat wel een foto op een ander topic, nl: van 3500 naar 5000 kg kan er geen foto opkrijgen die rockringer varioblok hadden ze mijn afgeraden bij bart veldhuizen want die had ik ook graag gewild nu moet ik alles om bouten heb jij hem daar ook vandaan ![]() ![]() ![]() ![]() de rede was te hoog trekgewicht met de vangmuil ik dacht dat jij 9 ton mocht trekken maar nu goed gelezen je bedoelt dat die dat motorisch aan kan ja duidelijk deze mag 10500 kg trekken ![]() ![]() ![]() http://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=25&t=3204 maar goed ik heb genoeg aan die 7100 kg en de truck is niet helemaal verbouwd ![]() ![]() maar goed allemaal leuk spul zo ![]() ![]() ![]() ![]() |
Auteur: | HollandBlower [ zo jan 31, 2010 21:20 ] |
Berichttitel: | Re: lucht rem systeem op de 2500 de beloofde topic |
majijo schreef: ik dacht dat jij 9 ton mocht trekken maar nu goed gelezen je bedoelt dat die dat motorisch aan kan ja duidelijk deze mag 10500 kg trekken ![]() ![]() ![]() http://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=25&t=3204 ff voor de goeie orde, Trekgewicht aanhanger 11500kg Totaal gewicht 15000kg Netto laadvermogen aanhanger 9450kg Aanhanger is dezelfde als die jij hebt alleen een zwaarder gekeurde uitvoering. Ben trouwens heel erg benieuwd naar jouw trekhaak chassis, wij kregen de aangepaste originele trekhaak met vangmuil niet door de keuring heen. Hebben toen later met hulp van pieter veldhuizen een speciaal (gekeurd) trekhaak chassis ontworpen en gemaakt. Wij hebben trouwens een luchtcompressor van kilby enterprises http://www.kilbyenterprises.com/KE-3100-K.htm Alle andere delen van het gehele systeem komen van veldhuizen. Deze compressor heeft genoeg capaciteit om al het normale lucht gereedschap te kunnen gebruiken onderweg icm 2 40 liter tanks. Inmiddels is de achteras ook voorzien van een firestone RideRite lucht veersysteem zodat het geheel netjes recht blijft bij zwaarder belading. |
Auteur: | majijo [ zo jan 31, 2010 22:01 ] |
Berichttitel: | Re: lucht rem systeem op de 2500 de beloofde topic |
hey jeroen typfout denk ik 11500 kg ff recht gezet ![]() inderdaad zit bij mijn de vangmuil op de orginele trekbalk van de dodge zijn alleen een paar extra schoren bij gezet ![]() en wel goed gekeurd volgens de orginele papieren van de dodge is het ook 7100 kg als trekhaak/vangmuil ![]() bij jullie is er veel meer uit gehaald maar ook wel een verbouwing ziet er trouwens top uit ![]() |
Auteur: | biglion [ zo jan 31, 2010 22:13 ] |
Berichttitel: | Re: lucht rem systeem op de 2500 de beloofde topic |
Mag nu 6,2 ton trekken maaaaaaar we gaan een andere poging doen voor 10 ton aanhangwagen gewicht. Ik wil wel onder de 12 ton blijven ivm de maut in Duitsland dus combigewicht wordt dan 11999 kg. Er hang nu een gekeurde trekbalk onder met een berekening volgens RdW eisen. Ik zal de d waarde van het varioblok eens nakijken wat er kan en mag. Het varioblok kun je overal bestellen bij een goede truckparts dealer o.a. Middelbos Assen, Evert Hammink e.v.a. Zal deze week fotos maken van de compressor onder de motorkap De compressor zit er alleen voor de remmen en een keer banden oppompen, heb even gekeken op de site van kilby, is een mooi compleet set. Denk dat deze combi's maar eens een keer op een meeting samen moeten komen. Met belading natuurlijk ??????? even een sprintje trekken met 7 ton achter de kont |
Auteur: | HollandBlower [ zo jan 31, 2010 22:48 ] |
Berichttitel: | Re: lucht rem systeem op de 2500 de beloofde topic |
Als we dan toch bij elkaar komen dan maken we er wel een serieuze en eerlijke wedstrijd van!!!! Jullie zijn allemaal uitgenodigd om mee te doen me de speciale pickup klasse van de trekkkertrek Schipluiden 2010 Hier even de kampioen van vorig jaar ![]() |
Auteur: | Caster [ ma feb 01, 2010 0:01 ] |
Berichttitel: | Re: lucht rem systeem op de 2500 de beloofde topic |
FAKE!!!! Ik zie geen rook??!! ![]() ![]() ![]() |
Pagina 1 van 2 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |