Het is nu vr mei 02, 2025 13:27

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 182 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 13  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za nov 28, 2009 21:16 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 07, 2008 19:57
Berichten: 250
Woonplaats: België
hangt van de rijstijl af als ik op de autosnelweg 120 a 130 rij op cruise control is het een 17 a 18 liter
maar als je 200 rijdt en veel in de stad rijd is het vlot 27 liter.

_________________
Gert


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za nov 28, 2009 21:56 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 12, 2008 0:32
Berichten: 3935
Woonplaats: Antwerpen
Ik heb in het begin effe op benzine gereden.
Op de autobaan tegen 120 km/u deed ie 15 à 16 liter per 100km
Maar aangezien ik meestal korte afstanden doe zonder op de autobaan te komen zat ik aan de pomp op 25 à 26 liter.

_________________
Afbeelding
2006 SRT-10 QC


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo nov 29, 2009 0:56 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 21:23
Berichten: 2517
Woonplaats: Alkmaar/NL
Ik zit meestal rond de 20-21lt op 100km.(veel stadverkeer)
Vandaag een ritje duitsland en weer terug 450km.
Snelheden begonnen rustig maar kwam bij utrecht een F430 tegen en samen richting duitsland :D
Snelheden liepen op tot 200km/h in de regen :shock:(was te druk)
Was Tim of Tom Coronel en helaas voor hem kon hij mij niet afschudden :D
Hoop geen foto's thuis te krijgen :D :D :D


Alex

_________________
Alex

1968 GMC
ex 2005 ram srt-10
ex 2004 hemi 4x4


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo nov 29, 2009 1:31 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 12, 2008 0:32
Berichten: 3935
Woonplaats: Antwerpen
KICKE Alex :!: :!: :!:

_________________
Afbeelding
2006 SRT-10 QC


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo nov 29, 2009 15:22 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 25, 2008 16:29
Berichten: 8429
Woonplaats: Mod. Sittard NL
axxel schreef:
Ik zit meestal rond de 20-21lt op 100km.(veel stadverkeer)
Vandaag een ritje duitsland en weer terug 450km.
Snelheden begonnen rustig maar kwam bij utrecht een F430 tegen en samen richting duitsland :D
Snelheden liepen op tot 200km/h in de regen :shock:(was te druk)
Was Tim of Tom Coronel en helaas voor hem kon hij mij niet afschudden :D
Hoop geen foto's thuis te krijgen :D :D :D


Alex



Die gasten zullen wel raar hebben gekeken :shock: een pickup wat een ferrari bij houdt :D :D

_________________
Sjeng...

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo nov 29, 2009 15:38 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
mooi alex :thumbright: :D :D jammer dat je geen foto's of film hebt :!:

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 01, 2009 2:19 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 21, 2009 17:26
Berichten: 624
Woonplaats: Herten (NL) Jeroen....
Was vanavond was het wat kouder (4 graden) en weer raak. (logjes gemaakt met de diablotuner in log mode)
Er is geen pingel, ontsteking blijft mooi constant staan, eps/abs volledig uitgeschakeld, lpg tank nog 4/5 vol.

Rustig met 1800rpm/120km/h 10 kilometer snelweg gehad gevolg door wat stads verkeer en dan gaat het mis bij ineens vol optrekken.

Eerste sprintje, enorm hikken en inhouden bij 4700rpm, computer neemt zelfs even gas terug waarna ik het ook maar lost laat
Afbeelding

Tweede sprintje en wordt een beetje ingehouden maar het is netjes constant
Afbeelding

Derde sprintje (oprit snelweg) helemaal geen hik/inhouden en voelbaar meer vermogen.
Afbeelding

Maar eens de weersverwachtingen erbij pakken tijdens het maken van een afspraak bij de LPG boer, des te kouder hoe harder hij hikt.

_________________
Jeroen...

Dodge Rules....
'14 Dodge 5.7L hemi CC (Granite Crystal Metalic)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 01, 2009 12:10 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 12, 2008 0:32
Berichten: 3935
Woonplaats: Antwerpen
ik denk dat je fouten heb in je bedrading en aansluitingen van je installatie.
ik zou een afspraak maken bij AGS in Olen (heel bekwame mensen).
of beter nog , afspraak maken bij het grote diagnosecentrum van Prins , ik dacht dat ie ergens in of aan Eindhoven zaten.

_________________
Afbeelding
2006 SRT-10 QC


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 01, 2009 13:51 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 21, 2009 17:26
Berichten: 624
Woonplaats: Herten (NL) Jeroen....
Zo juist een collega op het werk die zich afvraagt of niet gewoon de thermostaat van het koelcirquit slecht is.

Volgens hem de enigste verklaring waarom het alleen bij koud weer optreed na rustig te hebben gereden en het na een paar volgas runs niet meer voorkomt.

Zou inderdaad kunnen dat als ik met z'n sukkelgangetje gereden heb met de kachel op 24 graden de thermostaat helemaal dicht staat en het koelwater in de radiator ijskoud is en met moeite het interne koelcirquit op temperatuur wordt gehouden. Als de thermostaat bij volgas ineens open schiet komt er eerst een ploens koud water richting de verdamper terwijl die juist dan warmte nodig heeft.

Ga vanavond op de terugweg van het werk eens kijken wat ik allemaal kan loggen kwa water temperatuur.
Mocht deze tijdens of voor het hikken helemaal inzakken dan gaat er gewoon een kartonnen plaat voor de radiator om te kijken of probleem dan verdwijnt. (als diagnose oplossing uiteraard)

Sammy het zou natuurlijk altijd kunnen dat er iets fout is aangesloten maar ik ga er vanuit dat Poels dit soort foutjes niet maakt. Zijn toch echte vakmannen op LPG gebied en draaien een enorm volume kwa LPG inbouw in Amerikaanse auto's. Zal voor hun ook zeker niet de eerste keer zijn dat de oorsprong van een LPG probleem uiteindelijk ergens anders vandaan komt. Maar mochten ze er niet uitkomen is het inderdaad een goeie optie. Volgens mij is Sjeng zijn auto ook daar afgesteld en die heeft zover ik weet geen problemen met koud weer.

_________________
Jeroen...

Dodge Rules....
'14 Dodge 5.7L hemi CC (Granite Crystal Metalic)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 01, 2009 13:56 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo sep 16, 2009 13:11
Berichten: 120
bonza schreef:
Zo juist een collega op het werk die zich afvraagt of niet gewoon de thermostaat van het koelcirquit slecht is.

Volgens hem de enigste verklaring waarom het alleen bij koud weer optreed na rustig te hebben gereden en het na een paar volgas runs niet meer voorkomt.

Zou inderdaad kunnen dat als ik met z'n sukkelgangetje gereden heb met de kachel op 24 graden de thermostaat helemaal dicht staat en het koelwater in de radiator ijskoud is en met moeite het interne koelcirquit op temperatuur wordt gehouden. Als de thermostaat bij volgas ineens open schiet komt er eerst een ploens koud water richting de verdamper terwijl die juist dan warmte nodig heeft.

Ga vanavond op de terugweg van het werk eens kijken wat ik allemaal kan loggen kwa water temperatuur.
Mocht deze tijdens of voor het hikken helemaal inzakken dan gaat er gewoon een kartonnen plaat voor de radiator om te kijken of probleem dan verdwijnt. (als diagnose oplossing uiteraard)

Sammy het zou natuurlijk altijd kunnen dat er iets fout is aangesloten maar ik ga er vanuit dat Poels dit soort foutjes niet maakt. Zijn toch echte vakmannen op LPG gebied en draaien een enorm volume kwa LPG inbouw in Amerikaanse auto's. Zal voor hun ook zeker niet de eerste keer zijn dat de oorsprong van een LPG probleem uiteindelijk ergens anders vandaan komt. Maar mochten ze er niet uitkomen is het inderdaad een goeie optie. Volgens mij is Sjeng zijn auto ook daar afgesteld en die heeft zover ik weet geen problemen met koud weer.


Dit is bij mij allesinds niet het probleem.
Dat was het eerste wat mijn installateur na ging kijken, hij kan met zijn laptop de LPG computer uitlezen en zo dus ook de temperatuur bij de verdamper. Die bleef toen mooi constant...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 01, 2009 14:49 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 12, 2008 0:32
Berichten: 3935
Woonplaats: Antwerpen
tja , mijn installateur is ook een hele goeie.
maar de aansluitingen voor de SRT in zijn informatiemap van Prins kwamen niet overeen met de schema's die online stonden.
en zijn laptop gaf ook geen fouten aan... :?

_________________
Afbeelding
2006 SRT-10 QC


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 01, 2009 20:06 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 07, 2008 19:57
Berichten: 250
Woonplaats: België
Inderdaad AGS in Olen is zeer goed zowel mijn Ex-chevy als de srt 10 zijn daar gedaan en geven een zeer goede service.
Misschien eens gewoon bellen en horen wat ze te vertellen hebben.?

Veel succes

_________________
Gert


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 02, 2009 2:11 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 02, 2008 13:13
Berichten: 97
axxel schreef:
Ik zit meestal rond de 20-21lt op 100km.(veel stadverkeer)
Vandaag een ritje duitsland en weer terug 450km.
Snelheden begonnen rustig maar kwam bij utrecht een F430 tegen en samen richting duitsland :D
Snelheden liepen op tot 200km/h in de regen :shock:(was te druk)
Was Tim of Tom Coronel en helaas voor hem kon hij mij niet afschudden :D
Hoop geen foto's thuis te krijgen :D :D :D


Alex


Hahahaha bij druk verkeer hou ik ook alles bij :lol: :lol: :lol:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do dec 17, 2009 14:02 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo sep 16, 2009 13:11
Berichten: 120
Nog maar eens een update:
Met de inval van de koude van afgelopen week is het probleem dus terug schering en inslag geworden...
Mijn installateur wil nog eens proberen om de gaskraan op de tank te vervangen, deze zou wellicht te weinig gas doorlaten naar vanvoor. Installatiedatum is nog niet vastgelegd, maar eens de kraan vervangen is, zal ik jullie het resultaat laten weten...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do dec 17, 2009 14:12 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 23, 2009 18:39
Berichten: 706
Woonplaats: Nistelrode
Al weg!

_________________
Afbeelding
Real man don't drink coctails!


Laatst bijgewerkt door gladdedeksel op do dec 17, 2009 17:46, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 182 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling